MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Siedem biegów Porsche

Siedem, osiem, czy nawet dziewięć biegów w skrzyni automatycznej lub dwusprzęgłowej na nikim już nie robi wrażenia. Ale sporo osób nadal uważa, że tylko skrzynia manualna nadaje się do jazdy dynamicznej i daje poczucie panowania nad samochodem. Sześciobiegowy manual powoli staje się standardem, chociaż w najmocniejszych samochodach to już trochę mało. Dodatkowy bieg wprowadza właśnie Porsche. Można wybrać (w modelach 911 Carrera S i 4S) pomiędzy ośmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową PDK a siedmiobiegową manualną.

Wskaźnik temperatury opon, szpera…

Ręczna skrzynia o siedmiu przełożeniach w 911 Carrera S i 4S zawsze występuje w połączeniu z pakietem Sport Chrono. Obejmuje również Porsche Torque Vectoring (PTV) ze zmienną dystrybucją momentu obrotowego za sprawą kontrolowanych interwencji hamulców tylnych kół i asymetryczną, mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Do zestawu należy także wskaźnik temperatury opon. Ta kolejna funkcja oferowana w ramach pakietu Sport Chrono, wprowadzona niedawno w 911 Turbo S. Wskaźnik temperatury opon jest połączony z kontrolą ciśnienia w ogumieniu. Przy niskiej temperaturze opon niebieskie paski w panelu zegarów ostrzegają o zmniejszonej przyczepności. Gdy opony się nagrzewają, kolor wskaźnika zmienia się najpierw na niebiesko-biały. Po osiągnięciu temperatury roboczej i uzyskaniu maksymalnej możliwej przyczepności – na zupełnie biały. Po zamontowaniu opon zimowych system zostaje zdezaktywowany, a paski są ukryte.

Automatyczny międzygaz

W połączeniu z manualną skrzynią pakiet Sport Chrono oferuje również funkcję automatycznego dopasowania („podbijania”) obrotów. Gdy kierowca zmienia bieg na niższy, automatycznie otwiera ona na chwilę przepustnicę w celu zwiększenia prędkości obrotowej silnika i dostosowania jej do wyższej prędkości skrzyni na niższym biegu. W efekcie umożliwia płynniejszą redukcję przełożeń, zapobiegając skutkom zmiany obciążenia. Pakiet obejmuje też inne sportowe komponenty, takie jak dynamiczne mocowania silnika, sportowy tryb PSM, przełącznik trybów jazdy na kierownicy (z trybami Normal, Sport, Sport Plus, Wet oraz przeznaczonym do indywidualnej konfiguracji programem Individual), a także stoper i aplikację Porsche Track Precision.

911 Carrera S z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi aż 308 km/h. Masa własna 911 Carrera S Coupé z manualną skrzynią biegów wynosi 1480 kilogramów – czyli o 45 kilogramów mniej niż wersji z PDK.

Bartosz Ławski, informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *