Nowy Fiat Panda

Fiat Panda świętuje swoje czterdzieste urodziny. Z tej okazji Fiat odświeża model i rozszerza gamę o nową Pandę Sport. Gama obejmuje teraz 5 poziomów wyposażenia reprezentujących trzy nowe „dusze” modelu. Łatwiejszy będzie zatem wybór wersji, która najlepiej odpowiada gustom i wymaganiom klienta przywiązującego wagę do miejskiego stylu i miejskiego charakteru (odmiana Life z poziomem wyposażenia Panda i City Life). Dla klientów preferujących dynamiczne i pełne charakteru życie, czeka sportowa odmiana modelu w nowej wersji Sport; a dla tych, którzy tęsknią za wędrówką i przygodą, Cross w wersjach wyposażenia City Cross i Cross.

Nowa Panda stanowi zatem naturalną ewolucję projektu będącego od 40 lat synonimem uroku, prostoty obsługi i wszechstronności. Nowy FIAT Panda jest jedynym samochodem miejskim w tym segmencie, który może poszczycić się pełną gamą pod względem systemów napędu (4×2 i 4×4) oraz silników (hybryda, benzyna 4×4). Wszystko to „zapakowane” w znaną, solidną i wygodną „formę”. Nie wspominając już o szczegółach, które przyniosły jej światową sławę: kompaktowe wymiary nadwozia, konfigurowalne duże wnętrze i oryginalne kombinacje kolorów.

Life i City Life

Pierwszą odmianą w nowym miejskim świecie jest poziom „Life”. To podstawowa wersja wyposażeniowa w gamie: przystępny cenowo samochód pełen inteligentnych rozwiązań, dzięki którym jest idealny do każdego rodzaju podróży. Drugi poziom wyposażenia to prawdziwa nowość w tej wersji modelu: Panda City Life. To filar gamy, skierowany do klientów poszukujących najlepszego stosunku ceny do wartości, jeśli chodzi o samochód miejski.

Panda City Life oferuje nowe zderzaki przednie, nowe listwy progowe i nowe 15” obręcze kół „Life”. Stanowią one idealne połączenie z różnymi kontrastującymi elementami w kolorze czarnym, dostępnymi w standardzie. Od relingów dachowych po listwy boczne drzwi, od obudowy lusterek bocznych po klamki drzwi. Miejską „duszę” odnajdujemy również w kabinie wyróżniającej się dwukolorową szarą tapicerką foteli i deską rozdzielczą w kolorze antracytowym. Seryjne wyposażenie oferuje: klimatyzację manualną i system Uconnect z radiem DAB, technologię Bluetooth 2.1 i specjalny uchwyt na smartfona zainstalowany na desce rozdzielczej (opcjonalnie dostępne jest nowe radio DAB z 7” wyświetlaczem dotykowym, kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto™).

Panda Sport

Nowa wersja Sport jest natychmiast rozpoznawalna dzięki charakterystycznym elementom stylistycznym, jak: nowe dwukolorowe 16” felgi aluminiowe z czarno-czerwonym elementem centralnym; klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, opcjonalnie dostępne mogą być w kolorze błyszczącej czerni w połączeniu z czarnym dachem oraz ekskluzywne chromowane logo „sport” na panelu bocznym, nad kierunkowskazem.  Dostępny jest również nowy, ekskluzywny szary kolor Matt Grey.

Podobne odważne akcenty odnajdujemy także we wnętrzu. Wyróżniają się: nowa deska rozdzielcza w kolorze tytanowym, panele drzwi ze skóry ekologicznej, czarny sufit i nowa ciemnoszara materiałów tapicerka z wstawkami ze skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami. Klient poszukujący jeszcze bardziej odważnego wizerunku, może na zamówienie wyposażyć nową Pandę Spot w pakiet Pandemonio. To ukłon w stronę zestawu wprowadzonego w 2006 roku dla Pandy 100 KM. Zawiera on czerwone zaciski hamulcowe, przyciemnione szyby i nową kierownicę ze skóry techno z czerwonymi przeszyciami. Ponadto, funkcjonalności w standardzie obejmują nowe radio DAB z 7” wyświetlaczem dotykowym kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto™.

Cross i City Cross

Trzecią odmianą nowej Pandy jest wersja „Cross”, dostępna w wyposażeniu City Cross i Cross, o charakterystycznym, terenowym wyglądzie. Obie wersje są dostępne z napędem 4×2 i 4×4. Nowa Panda City Cross została zaprojektowana z myślą o Klientach poszukujących miejskiego samochodu w przystępnej cenie, przypominającego samochód terenowy. Zatem samochodu pozwalającego odpocząć od codziennej rutyny i zanurzyć się w ekscytujących miejskich przygodach. Pod względem estetycznym model pojawia się w nowej pastelowej kolorystyce Niebieski Ceramic, doskonale współgrającej z nową dwukolorową (niebiesko-czarną) tapicerką z elementami techno skóry na panelach drzwi i siedzeniach. Te ostatnie ozdobione są srebrnymi przeszyciami i tkaniną po bokach. Na środku deski rozdzielczej znajduje się radio Uconnect Mobile  lub opcjonalne nowe 7” radio z ekranem dotykowym. Jest także automatyczna klimatyzacja, która stanowi wyposażenie standardowe. Dopełnieniem nowej Pandy City Cross są światła DRL LED i elementy w kolorze czarnym. Relingi dachowe i listwy ochronne drzwi podkreślają jej miejski wygląd.

Wreszcie, nową gamę dopełnia Panda Cross. To najwyższa wersja tej gamy o terenowym charakterze i wyglądzie oraz najlepszym wyposażeniu all inclusive. Jest on wyposażony w stylowe nowe 15” obręcze kół, osłony lakierowane z efektem chromu, relingi dachowe i listwy boczne drzwi z czarnym napisem „cross”. Szeroka gama wyposażenia standardowego obejmuje tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację, kierownicę pokrytą skórą, nowe panele drzwiowe wykonane z czarnej techno skóry, nową deskę rozdzielczą imitującą drewno, wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu oraz nowy system Uconnect z 7” ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™. Kolejną nowością są dwukolorowe fotele. Są one wykonane z myślą o zrównoważonym rozwoju. Ich środkowy panel jest obity specjalną ekologiczną tkaniną uzyskaną w co najmniej 37% z przetworzonego tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu. Fotele są ozdobione brązowymi przeszyciami bocznymi, detalami ze skóry ekologicznej i specjalnym logo „cross”. 

System multimedialny nowe generacji.

Po raz pierwszy w modelu dostępne jest nowe radio DAB z 7” ekranem dotykowym, kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto™. Apple CarPlay płynnie integruje smartfon z wyświetlaczem. Dzięki temu użytkownicy mogą obsługiwać połączenia, uzyskiwać dostęp do muzyki, wysyłać i odbierać wiadomości. Mogą także uzyskiwać wskazówki nawigacji, bazując na informacjach o ruchu drogowym i wiele innych rzeczy, pozostając ciągle skupionym na jeździe.

Nowy silnik Mild Hybrid dostępny już w całej gamie.

Wprowadzona w lutym br. w Pandzie Hybrid Launch Edition, technologia Mild Hybrid, jest teraz dostępna w całej linii nowej Pandy. Zapewnia wszystkie zalety wydajnego, kompaktowego, lekkiego i przystępnego napędu hybrydowego. Krótko mówiąc, jest to najlepsze rozwiązanie dla samochodów miejskich. Doskonale wpisuje się w podejście Fiata, coraz bardziej zrównoważonego pioniera technologii i innowacyjności w dziedzinie mobilności.

Silnik benzynowy Mild Hybrid łączy w sobie nowy, litrowy silnik 3-cylindrowy w normie Euro 6D Final z rodziny FireFly o mocy 70 KM (51,5 kW) z z silnikiem elektrycznym BSG (Belt integrated Starter Generator). Ten ostatni odzyskuje energię podczas hamowania i zwalniania. Przechowuje ją w akumulatorze litowym o pojemności 11 Ah. Wykorzystuje zaś przy maksymalnej mocy 3,6 kW, do ponownego uruchomienia silnika w trybie Stop&Start i wspomagania go podczas przyspieszania.
W porównaniu do wersji 1.2 Fire o mocy 69 KM, silnik Pandy Mild Hybrid redukuje zużycie paliwa a także zmniejsza emisję CO2 średnio nawet o 30%. Gwarantuje te same osiągi i zapewniając bardzo wysoki komfort, nawet podczas ponownego uruchamianie silnika. Dzięki systemowi BSG, silnik spalinowy może ponownie uruchomić się bardzo cicho i bez drgań podczas zatrzymywania i ponownego ruszania.

Napęd składa się z nowej, 6-biegowej skrzyni biegów, zaprojektowanej w celu jeszcze większej optymalizacji zakresu pracy silnika. Nowa Panda Hybrid daje również Klientom dostęp do wszystkich przywilejów wynikających homologacji pojazdów hybrydowych. W zależności od lokalnych przepisów – obejmują swobodny wjazd i poruszanie się po centrum miasta, tańsze parkowanie oraz ulgi podatkowe.

Pakiet D-Fence by Mopar

Na zamówienie, nowa Panda może zostać również wyposażona w nowy Pakiet ochronny D-Fence by Mopar. Składa się on z trzech urządzeń zapewniających optymalną higienę samochodu. To filtr, który zatrzymuje zanieczyszczenia przedostające się do samochodu z zewnątrz. Blokuje on drobne cząsteczki i pochłania 100% alergenów a także zmniejsza o 98% tworzenie się pleśni i bakterii; oczyszczacz powietrza, który umieszczany jest w kabinie samochodu i który odfiltrowuje mikrocząsteczki,  jak pyłki lub bakterie; lampa UV, która dezynfekuje wszystkie najczęściej dotykane elementy w kabinie samochodu, jak kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i fotele.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *