Nowe Mini Countryman
To największy model w rodzinie brytyjsko-niemieckiego Mini. Właściwie Mini jest już tylko z nazwy. Ale Countryman sprzedaje się doskonale, w końcu jest SUV-em.
Model hybrydowy plug-in MINI Cooper SE Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,0-1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,0-13,1 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 45-40 g/km) łączy w sobie wzorcową wydajność i hybrydowy napęd na wszystkie koła z opcją czysto elektrycznej frajdy z jazdy. W nowym MINI Countryman oprócz napędu hybrydowego plug-in oferowane są trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne wyposażone w najnowszą technologię MINI TwinPower Turbo. Gruntownie odświeżone jednostki obejmują zakres mocy od 75 kW (102 KM) do 140 kW (190 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3-4,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144-107 g/km) i już teraz spełniają normę emisji Euro 6d, która będzie obowiązywać dopiero w 2021 r.
All4
Cztery wersje można opcjonalnie życzenie połączyć z napędem na wszystkie koła ALL4. Technologia MINI TwinPower Turbo zastosowana w trzycylindrowych silnikach benzynowych nowego MINI One Countryman i nowego MINI Cooper Countryman oraz w czterocylindrowym silniku benzynowym nowego MINI Cooper S Countryman obejmuje teraz kolektor wydechowy wbudowany wraz z układem turbodoładowania w głowicę cylindrów. Zapewnia to m.in. bardzo efektywne chłodzenie spalin i systemu doładowania. Z kolei nowy zawór chłodzenia „split cooling” umożliwia redukcję chłodzenia skrzyni korbowej przy niewielkich obciążeniach. Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych pracuje teraz pod ciśnieniem zwiększonym z 200 do 350 barów.
Miękka hybryda
Zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne mają nowy alternator odwracalny o zoptymalizowanej sprawności. W jednostkach trzycylindrowych w nowym MINI One D Countryman i czterocylindrowych w nowym MINI Cooper D Countryman i nowym MINI Cooper SD Countryman technologia MINI TwinPower Turbo obejmuje układ turbodoładowania z recyrkulacją spalin i bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Dwustopniowe turbodoładowanie stosowane dotychczas wyłącznie w najmocniejszym silniku wysokoprężnym optymalizuje teraz również reakcję czterocylindrowego silnika MINI Cooper D Countryman. Wtryskiwacze układu wtrysku bezpośredniego podają paliwo do komór spalania pod ciśnieniem do 2500 barów.
Napęd na wszystkie koła ALL4 jako alternatywa dla typowego napędu przedniego mocy na przednie koła oferowany opcjonalnie w czterech wariantach modelowych nowego MINI Countryman zapewnia odczuwalnie wyższą trakcję, stabilność jazdy i zwrotność. Szybkie i precyzyjne sterowanie elektroniczne gwarantuje zmienny i dostosowany do wszystkich nawierzchni i warunków pogodowych rozdział mocy napędu na przednie i tylne koła.
Nawigacja
Opcjonalny system Connected Navigation Plus pozwala na korzystanie z usługi Real Time Traffic Information z danymi o sytuacji na drogach w czasie rzeczywistym, portalu internetowego MINI Online, usług zdalnych oraz integrację smartfonów. MINI Connected daje możliwość wysyłania celów nawigacyjnych ze smartfonu do pojazdu. Ponadto poprzez sieć telefonii komórkowej do pojazdu automatycznie przesyłane są aktualizacje map systemu nawigacji.
Bartosz Ławski, informacja prasowa