MotoryzacjaNajważniejszeSport

Elektryczna Cupra także w realu

Informowaliśmy o serii wirtualnych wyścigów z udziałem elektrycznej wyścigówki Cupry. Pora więc na prawdziwy samochód, który – gdy tylko zawodnicy wrócą do prawdziwego ścigania – może namieszać także w realnych wyścigach.

Bezemisyjny pojazd rozpędza się maksymalnie do 270 km/h, a prędkość 100 km/h osiągnie już w 3,2 sekundy. Pierwszy start CUPRY e-Racera planowany jest na mistrzostwa świata samochodów elektrycznych Pure ETCR.

W czasie prac nad ostateczną wersją CUPRA e-Racer została wyposażona w bardziej pojemne akumulatory, liczące 6270 ogniw. Przeprojektowanie wnętrza pozwoliło z kolei na zapewnienie lepszego chłodzenia, co wpłynęło na krótszy czas ładowania. Stworzenie nowego układu zabezpieczeń akumulatora był możliwy dzięki większej o 50 mm długości produkcyjnego modelu CUPRY Leon, na którym e-Racer bazuje. 

Projektanci zadbali również o dynamiczny wygląd modelu z zewnątrz. Koła e-Racera uzyskały charakterystyczny dla marki miedziany kolor, a karoseria łączy biel z odcieniem petrol blue. Po wprowadzeniu wszystkich modyfikacji CUPRA e-Racer jest gotowa do startu w nowej formule wyścigów elektrycznych samochodów Pure ETCR. Oficjalnymi kierowcami zespołu zostali Mattias Ekström i Jordi Gené. 

CUPRA e-Racer w liczbach:

  • 1 bieg
  • 4 silniki
  • 100 km/h w 3.2 sekundy
  • 50 minut do pełnego ładowania akumulatorów
  • w 100% elektryczny 
  • 270 km/h – prędkość maksymalna
  • 500 kW mocy
  • 500 kg – waga akumulatorów
  • 6270 – liczba ogniw w akumulatorach

Bartosz Ławski, informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *