Volkswagen ID.4 w wersji specjalnej 1ST już dostępny w Polsce
ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat VW ID.3, model ID.4 (pisaliśmy o nim więcej tu) zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB. To platfoma przeznaczona do budowy samochodów elektrycznych. Volkswagen ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST z ceną od 202 390 zł. W roku 2021 do oferty dołączy także wariant z niższą pojemnością akumulatora oraz wyposażony w mocniejszą jednostkę, dysponujący napędem na 4 koła. ID.4 z akumulatorem o pojemności 77 kWh, który pozwala na pokonanie do 520 km (wg WLTP) i rozpędza się do 100 km/h w 8,5 sekundy, dostępny jest początkowo w dwóch wersjach: ID.4 1ST oraz ID.4 1ST Max.
Liczba modeli tego elektrycznego SUVa Volkswagena w wersjach dostępnych w chwili rozpoczęcia sprzedaży jest limitowana do 27.000 egzemplarzy. Gdy zostaną one wyprzedane, w ofercie znajdą się modele z fabrycznie skonfigurowanym wyposażeniem. Identycznie jak w przypadku ID.3, zawierać ono będzie wszystkie elementy jakie cieszą się największą popularnością na rynku, pogrupowane w pakiety. Dzięki tym predefiniowanym pakietom, oferta modelu jest jeszcze prostsza. Fabryka w Zwickau może zatem szybciej wyprodukować i dostarczyć klientowi wybrany egzemplarz.
Seria specjalna 1ST
Debiutujący na rynku ID.4 w wersji 1ST jest wyposażony w 20-calowe obręcze kół, wewnętrzny pakiet Style i przyciemniane tylne szyby. Przednie fotele oraz kierownica są podgrzewane, a o dodatkowy nastrój we wnętrzu dba oświetlenie Ambiente dostępne w 30 kolorach. Pedały z elementami ze stali nierdzewnej, wzorem pierwotnych wersji ID.3 mają naniesione wzory Play&Pause. Na kierownicy w tej wersji samochodu znajduje się logo „1ST”. Komfort podróżowania podnosi dwustrefowa klimatyzacja Climatronic oraz podgrzewana przednia szyba. W wersji 1ST samochód posiada seryjnie także system nawigacyjny Discover Pro, cztery wejścia USB typu C oraz liczne systemy asystujące jak monitorujący przestrzeń przed pojazdem Front Assist, predykcyjny tempomat ACC, oraz asystent pasa ruchu Lane Assist. Standardowe wyposażenie uzupełnia pompa ciepła. Dodatkowo dostępny jest także system do montażu haka. Dzięki niemu elektryczny SUV Volkswagena jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 1.000 kg.
Seria specjalna 1ST MAX
Wyższa wersja Max w standardzie zawiera niemal wszystkie możliwe elementy wyposażenia. Są to m.in. matrycowe reflektory LED, tylne diodowe lampy w technologii 3D oraz 21-calowe obręcze kół. O jeszcze lepsze prowadzenie pojazdu dba progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i adaptacyjne zawieszenie DCC. Listwa pomiędzy reflektorami oraz zagłębienia klamek są podświetlane diodami LED. Wnętrze tej wersji jest bardzo komfortowe. Standardowo znajdują się w nim elektrycznie regulowane fotele, szklany panoramiczny dach, dźwiękochłonne szyby, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna oraz elektrycznie podnoszona i opuszczana pokrywa bagażnika z systemem bezdotykowej obsługi „Easy Open&Close”. Wyposażenie z zakresu multimediów uzupełnia tu wyświetlacz head-up działający w technologii rozszerzonej rzeczywistości. Dostępny także jest 12-calowy ekran systemu infotainment i instalacja telefoniczna z funkcją bezprzewodowego ładowania. O najwyższy poziom wsparcia kierowcy dbają systemy asystujące Travel Assist, Side Assist oraz Emergency Assist.
Przestrzeń dla podróżujących i na bagaż
Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m. Kierowca i pasażerowie wsiadają do środka przez duże drzwi; w aucie siedzi się wysoko. Dzięki krótkim zwisom nadwozia i dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,77 m wnętrze jest przestronne jak w tradycyjnym SUV-ie o rozmiarach większych niż ID.4. W utrzymaniu porządku w kabinie pomaga środkowa konsola, którą można swobodnie konfigurować. Nie łączy się ona z tablicą rozdzielczą. Pojemność bagażnika Volkswagena ID.4 wynosi 543 litry, a poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1.575 litrów. W bagażniku znajdują się siatka przytrzymująca bagaż, siatka oddzielająca przestrzeń ładunkową od pasażerskiej oraz podłoga o regulowanej wysokości.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.