Koniec świata! Elektryczny GMC Hummer EV!
GMC zaprezentował dzisiaj model HUMMER EV 2022. To elektryczna terenówka wyposażona w zaprojektowany przez GM trójsilnikowy system e4WD z zaawansowanymi trybami jazdy. GMC HUMMER EV 2022 ma stać się najlepszym terenowym samochodem elektrycznym z nowymi funkcjami opracowanymi w celu poprawy właściwości terenowych.
„GMC od dawna jest liderem w dziedzinie profesjonalnych terenówek. Całkowicie nowy GMC HUMMER EV pomoże ustanowić nowe standardy w zakresie możliwości, manewrowości i kontroli kierowcy.” – powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier HUMMER EV. „Naszym celem było opracowanie najbardziej wydajnego, fabrycznego pickupa terenowego na rynku. Cieszymy się, że możemy pokazać światu, co ponad 100 lat wiedzy na temat samochodów ciężarowych może zdziałać, gdy zastosujemy ją do konstrukcji pojazdów elektrycznych ”.
Napęd
Unikalny układ napędowy e4WD z wektorowaniem momentu obrotowego zapewni manewrowość i przyczepność. Powinien umożliwić pojazdowi dotarcie do nowych miejsc w najtrudniejszym terenie. Posiada możliwość pokonywania 60-procentowych nachyleń, 45-centymetrowych pionowych ścian oraz pokonywania wody o głębokości ponad 60 cm.
Pięć trybów jazdy HUMMER EV Drive Mode Control – cztery wstępnie skonfigurowane tryby i konfigurowalny przez kierowcę tryb My – pozwoli kierowcy dostosować osiągi pojazdu. Będzie on mógł zarządzać rozkładem momentu obrotowego, sterowaniem czterema skrętnymi kołami, wysokością zawieszenia, siłą tłumienia amortyzatorów, ustawieniem map przepustnicy, regulacją hamulców i poziomem wzmocnienia dźwięku we wnętrzu. Tryby są dostosowane do różnych warunków jazdy, od pełzania po skałach po jazdę po autostradzie, a nawet podczas holowania przyczepy.
Sterowanie trybem jazdy obejmuje również tryb terenowy. Oferuje on wyjątkową jazdę elektryczną ze sterowaniem jednym pedałem, dostosowanym do jazdy w terenie. Pozwala kierowcy pokonywać trudny teren przy niskich prędkościach, po prostu modulując nacisk na pedał przyspieszenia.
Zamiast ramy – akumulatory
Zupełnie nowa konstrukcja eliminuje konwencjonalne szyny ramy, które podnosiłyby środek ciężkości samochodu. Akumulator jest tu podstawowym elementem konstrukcyjnym podwozia. Jest chroniony przez wytrzymałe panele powyżej i poniżej podwójnie ułożonych akumulatorów. Wyjątkowo sztywna podłoga nad zestawem akumulatorów zwiększa dodatkowo sztywność skrętną całej konstrukcji.
Bez ograniczeń konwencjonalnego układu napędowego i bez tradycyjnych osi napędowych, każde koło ma do dyspozycji ogromną moc i niezależną kontrolę. W rzeczywistości system może skierować więcej mocy na jedno koło, utrzymując HUMMERa EV w ruchu w najtrudniejszych warunkach terenowych. Wszystko przy niespotykanej zwrotności i skoku zawieszenia wynoszącego prawie 33 cm.
Hummer EV posiada system kamer UltraVision5, który obejmuje dodatkowe przednie i tylne kamery podwozia z podglądem „wirtualnego obserwatora” na żywo. Ma to dodatkowo pomagać w pokonywaniu przeszkód. Kamery podwozia są specjalnie zabezpieczone, aby chronić je przed uszkodzeniami. Są wyposażone w funkcję mycia ułatwiającą usuwanie zanieczyszczeń. HUMMER EV oferuje łącznie aż 18 widoków z kamer pojazdu.
Zawieszenie
Zawieszenie GMC HUMMER EV to prawdziwy komputerowy system, który „odczytuje” drogę co 2 milisekundy, aby umożliwić ciągłą regulację siły tłumienia w celu optymalizacji komfortu na drodze i poza nią. System zawiera nowe warianty regulacji amortyzacji oparte także na regulowanym skoku zawieszenia, co zwiększa komfort jazdy w terenie.
W chwili premiery GMC HUMMER EV jest oferowany wyłącznie w wersji Edition 1. Zawiera ona pełną gamę wyposażenia do jazdy terenowej, w tym pakiet Extreme Off-Road. To 4 koła skrętne, zapewniające zwrotność. System umożliwia zablokowanie tylnych kół w pozycji do przodu, skręcanie ich w przeciwnym kierunku do przednich lub skręcanie w tym samym kierunku co przednie koła. Istnieją trzy ustawienia do wyboru przez kierowcę: wyłączony, auto i CrabWalk2 umożliwiający ukośną jazdę.
Tysiąc koni mocy
Samochód będzie miał zasięg wynoszący ok 540 km. Maksymalna łączna moc trzech silników elektrycznych będzie wynosić równe 1.000 KM, a moment obrotowy imponujące 15.597 Nm. Powinno to zapewnić temu monstrum przyspieszenie do 100 km/h w około 3 sekundy. Cena topowej Edition 1 wyniesie 112.595 USD i samochód w tej wersji będzie dostępny na jesieni 2021 roku. Później dostępne będą także tańsze warianty w cenie 79.995 USD za wersję dwusilnikową.
GMC HUMMER EV będzie pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem w ofercie GMC. Będzie zasilany nowym systemem akumulatorów Ultium firmy General Motors. Ogniwa baterii będą produkowane w ramach joint venture z LG Chem w nowym zakładzie w Lordstown w stanie Ohio.
Produkcja rozpocznie się pod koniec 2021 roku w fabryce GM ZERO w Detroit-Hamtramck Assembly Center. To prawie 40-letni zakład przebudowany i wyposażony za 2,2 miliarda dolarów w celu produkcji pojazdów elektrycznych.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.