SsangYong Rexton przeszedł lifting
SsangYong pokazał model Rexton po liftingu. Przeprojektowany flagowy SUV SsangYonga miał swoją światową premierę w formie pokazu online – co było nowością dla koreańskiej marki. Nowa edycja łączy wyrazisty design z większym komfortem, ulepszonym układem napędowym i licznymi systemami wspomagającymi ułatwiającymi prowadzenie samochodu. W Niemczech nowego Rextona można będzie zamawiać od marca 2021 roku.
Jako prawdziwy SUV, SsangYong, Rexton łączy solidne elementy z eleganckim, miejskim stylem. Samochód w wersji po liftingu wyróżnia się mocno zmodyfikowanym przodem z wielką osłoną chłodnicy w kształcie rombu. Jest ona otoczona przez w pełni LEDowe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej i światłami przeciwmgielnymi. Z tyłu znajdują się między innymi tylne światła LED w kształcie litery T, które są połączone chromowaną listwą, Uwagę zwracają dwie chromowane końcówki wydechu.
Nowe materiały, większy komfort
We wnętrzu nowego Rextona SsangYong zastosował wyższej jakości materiały. Na czteroramiennej kierownicy znajdują się podwójne szwy ozdobne, listwy drzwi mają nowy wzór. Nowo zaprojektowana konsola środkowa z chowanym uchwytem na kubek podkreśla wysoki poziom codziennej praktyczności. Gniazdo 12 V i dwa porty USB w drugim rzędzie siedzeń to kolejne przykłady wielu przemyślanych rozwiązań.
Pełnokolorowy cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników urósł do rozmiaru 12,3 cala i dostarcza wszystkich ważnych informacji włącznie z nawigacją i obrazem z kamer w systemie Around View. Cztery kamery rozmieszczone wokół pojazdu umożliwiają trójwymiarowy, 360-stopniowy widok na samochód.
Ogromna ilość miejsca w flagowym modelu o długości 4,85 metra nie uległa zmianie. Pasażerowie z tyłu mogą teraz cieszyć się jeszcze większym komfortem. Tylne fotele zostały od nowa zaprojektowane, a wyższe oparcia można również pochylić pod kątem do 139 stopni. Bagażnik standardowo mieści 784 litry. Dodatkowo po złożeniu drugiego rzędu siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1977 litrów.
Więcej mocy
Za napęd odpowiada silnik wysokoprężny, który spełnia normę emisji spalin Euro 6d. Ten czterocylindrowy silnik o pojemności 2.2 litra rozwija maksymalną moc 149 kW / 202 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm w zakresie od 1600 do 2600 obr / min. Po raz pierwszy w Rextonie dostępna jest 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z technologią „shift-by-wire”. Nie tylko pracuje wydajniej niż poprzednia siedmiobiegowa skrzynia biegów, ale także umożliwia płynniejszą zmianę biegów przy mniejszym poziomie hałasu. Gdy tylko kierowca wyłączy silnik, automatycznie przestawia się na tryb „Parking”.
Rexton posiada nowy, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (R-EPS), który został po raz pierwszy zastosowany w SsangYongu. Napęd na wszystkie koła z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu zapewnia również lepszą przyczepność, która jest odczuwalna zarówno w terenie, jak i podczas holowania przyczepy. Ponadto Rexton może uciągnąć przyczepę o masie do 3 ton, a to jest najlepszy wynik w tej klasie samochodów. Opcjonalnie samochód może zostać wyposażony także w asystenta holowania przyczepy – system który zapobiega jej kołysaniu podczas jazdy.
Bezpieczeństwo
SsangYong Rexton wyposażony jest w systemy wspomagające kierowcę „Deep Control”. Wspierają kierowcę podczas jazdy i mają za zadanie uniknąć kolizji lub przynajmniej łagodzić ich konsekwencje. Inteligentny adaptacyjny tempomat (IACC) automatycznie utrzymuje prędkość i odległość od samochodów jadących z przodu. Ostrzeżenie o martwym polu informuje o pojazdach znajdujących się w martwym punkcie lusterka. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu utrzymuje zaś Rextona na pasie ruchu poprzez aktywną interwencję układu kierowniczego. Wysoki poziom bezpieczeństwa podkreśla system ostrzegania o ruchu poprzecznym ze zintegrowaną funkcją hamowania awaryjnego, która interweniuje podczas cofania jeśli system wykryje że zbliża się inny samochód. Funkcja „Safety Exit Warning” minimalizuje inne typowe ryzyko wypadku: ostrzega podczas wysiadania z samochodu gdy inny pojazd zbliża się z tyłu.
W razie wypadku pasażerów chronią pasywne systemy bezpieczeństwa. Rexton oferuje zwiększoną sztywność nadwozia, które skutecznie absorbuje i przekierowuje siły działające podczas zderzenia. Samochód posiada także do dziewięciu poduszek powietrznych, w tym również poduszkę kolanową kierowcy.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.