MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowe BMW iX

BMW Group przedstawia pierwszą zapowiedź przyszłego BMW iX będącego obecnie w fazie przygotowań do produkcji seryjnej. Producent planuje wprowadzić ten samochód na rynek pod koniec 2021 roku. BMW iX jest pierwszym modelem opartym na nowym, skalowalnym modułowo systemie BMW Group. Model został zaprojektowany od samego początku z myślą o czysto elektrycznej mobilności BMW. Jest nową definicją popularnej koncepcji Sports Activity Vehicle (SAV). Dzięki zupełnie nowej, precyzyjnej i minimalistycznej konstrukcji BMW iX jest pierwszym modelem zorientowanej na przyszłość generacji samochodów.

Dzięki najnowszym innowacjom w zakresie elektryfikacji napędu, zautomatyzowanej jazdy i łączności sieciowej BMW iX zapewnia mobilność, która stawia człowieka w centrum uwagi. W tym celu stylistyka została opracowana od wewnątrz na zewnątrz. BMW iX jest zaprojektowane jako indywidualne miejsce do życia i dobrego samopoczucia. Dzięki wyraźnej i minimalistycznej stylistyce zewnętrznej wyraża początek nowej formy mobilności, która konsekwentnie dostosowuje się do potrzeb pasażerów. Jego wnętrze oferuje przełomowe możliwości wykorzystania czasu jazdy w relaksie, przytulnej atmosferze i nowej formie luksusu.

Nowy flagowy projekt technologiczny BMW Group z „kuźni przyszłości” BMW i.

Stylistyka i technologie BMW iX tworzą całość, która stwarza warunki do jazdy nowatorskiej pod wieloma względami. Począwszy od drugiej połowy 2021 roku BMW iX będzie produkowane w zakładach BMW w Dingolfing jako flagowy model technologiczny BMW. W tym samochodzie koncentrować się będą najnowsze osiągnięcia firmy w strategicznych obszarach innowacji, takich jak stylistyka, automatyzacja jazdy, łączność, elektryfikacja i usługi. Ponadto koncepcja i stylistyka BMW iX charakteryzuje się kompleksowym podejściem do kwestii zrównoważonego rozwoju. Widać to między innymi w zoptymalizowanych właściwościach aerodynamicznych, inteligentnej lekkiej konstrukcji oraz wszechstronnym wykorzystaniu naturalnych materiałów i materiałów pochodzących z recyklingu.

Wybitna wydajność i duży zasięg dzięki technologii BMW eDrive piątej generacji.

Piąta generacja technologii BMW eDrive obejmuje dwa silniki elektryczne, elektronikę mocy, układ ładowania i akumulator wysokonapięciowy. To wszystko gwarantuje maksymalną wydajność. Napęd opracowany przez BMW Group wyprodukowany będzie w zrównoważonym procesie bez użycia krytycznych surowców tzw. ziem rzadkich. Generować on będzie maksymalną moc wynoszącą ponad 370 kW (500 KM). Ma ona zapewnić BMW iX przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5,0 s.

Wyraźnym celem jest niskie na tle konkurencji zużycie energii – poniżej 21 kWh na 100 km w cyklu testowym WLTP. Przy pojemności energetycznej brutto powyżej 100 kWh akumulator wysokonapięciowy najnowszej generacji powinien zapewniać zasięg ponad 600 km w cyklu WLTP. Odpowiada to ponad 300 milom zgodnie z cyklem testowym EPA FTP-75. (Wszystkie dane dotyczące osiągów, zużycia energii i zasięgu są prognozami opartymi na aktualnym stanie rozwoju pojazdu.)

Szybkie ładowanie prądem stałym: ponad 120 km dodatkowego zasięgu w dziesięć minut.

Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 200 kW. W ten sposób akumulator można naładować od 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut. Ponadto w ciągu dziesięciu minut można dostarczyć ilość energii wystarczającą do tego, aby zwiększyć zasięg o ponad 120 km. Czas potrzebny do naładowania akumulatora od 0 do 100% ze stacji Wallbox o mocy 11 kW wynosi poniżej 11 godzin. Akumulatory BMW iX są zaprojektowane jako część długoterminowego cyklu zasobów i umożliwiają szczególnie wysoki wskaźnik recyklingu. Do ogniw akumulatorowych i całego akumulatora wysokonapięciowego stosowana jest wyłącznie energia elektryczna ze źródeł odnawialnych.

Nowy moduł technologiczny jako fundament dalszego postępu w kierunku zautomatyzowanej jazdy.

Nowy moduł technologiczny zastosowany po raz pierwszy w BMW iX jest też fundamentem znacznego postępu w zakresie automatyzacji jazdy i usług cyfrowych. Na przykład moc obliczeniowa ma na celu przetworzenie wolumenu danych, który jest o 20 razy większy niż w poprzednich modelach. W rezultacie można przetwarzać dwukrotnie więcej danych z systemu czujników pojazdu niż dotychczas.

Technologie BMW iX wyznaczają standardy w branży: BMW iX ma większą moc obliczeniową do przetwarzania danych, wydajniejsze czujniki niż najnowsze pojazdy w naszym obecnym portfolio, jest kompatybilne z 5G, będzie miało nowe i ulepszone funkcje zautomatyzowanej jazdy i parkowania oraz wykorzystuje wydajny napęd elektryczny piątej generacji — mówi Frank Weber, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój.

Nowa stylistyka zapewniająca nowe wrażenia z jazdy.

Pionierski charakter BMW iX wyraźnie widać w jego stylistyce. Stanowczo demonstruje ona funkcjonalność BMW iX jako lokalnie bezemisyjnego samochodu z komfortowym wnętrzem. Wygląd zewnętrzny BMW iX jest nową interpretacją potężnych proporcji dużego SAV-a BMW. BMW iX ma podobną długość i szerokość co BMW X5. Ze względu na płynną linię dachu jego wysokość niemal odpowiada BMW X6. Natomiast rozmiar kół zaczerpnięto z BMW X7. Minimalistyczne zastosowanie linii przetłoczeń i obszerne powierzchnie zapewniają niezależny wygląd. Precyzyjne linie, klarowna struktura i niemal prostokątne kontury nadkoli tworzą wrażenie monolitycznej karoserii. Minimalistyczna stylistyka kieruje uwagę na precyzyjnie zaprojektowane detale podkreślające wysokiej klasy charakter, markę i zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne BMW iX.

Przód pojazdu: ekspresyjna, pionowa atrapa chłodnicy jako „inteligentna” powierzchnia.

Pośrodku przodu pojazdu znajduje się ekspresyjna, ustawiona pionowo atrapa chłodnicy BMW. Ponieważ napęd elektryczny BMW iX wymaga jedynie niewielkiego dopływu powietrza chłodzącego, atrapa chłodnicy BMW jest całkowicie zamknięta. Zamiast tego pełni funkcję „inteligentnej” powierzchni. Pod przezroczystą powierzchnią atrapy chłodnicy BMW umieszczono kamery, radar i inne czujniki.

„Nerki” BMW iX zostały opracowane i wyprodukowane w Centrum Materiałów lekkich i Technologii (LuTZ) BMW Group w Landshut. Są one starannie zaprojektowanym symbolem inteligentnej mobilności. Dodatkowo pełnią rolę innowacyjnej, wielofunkcyjnej i zaawansowanej technicznie konstrukcji. Konstrukcji przystosowanej do nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, dzięki którym BMW iX toruje drogę do zautomatyzowanej jazdy.

Klarowne powierzchnie, dyskretnie zintegrowana technika.

Inne ciekawe elementy wyglądu zewnętrznego BMW iX to najbardziej płaskie reflektory, jakie kiedykolwiek zastosowano w modelu BMW, ukryte w powierzchni drzwi klamki, wysuwane przyciskiem, bezramkowe szyby boczne, a także klapa bagażnika obejmująca cały tył oraz niezwykle wąskie lampy tylne.

Podobnie jak w przypadku atrapy chłodnicy BMW, wiele innych dyskretnie rozmieszczonych kamer i czujników, jak również ukryte płasko klamki drzwi, także wlew zbiornika na płyn do spryskiwaczy pod logo BMW na masce oraz kamera cofania ukryta w logo BMW na klapie bagażnika są przykładami stylistyki „Shy Tech” zastosowanej w BMW iX. Technologia pozostaje w tle, a jej działanie objawia się dopiero w momencie użycia.

Stylistyka wnętrza: skupienie na człowieku.

Przestronność, wysokiej jakości materiały, nowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz wyjątkowo duży szklany dach panoramiczny. Wszystko to tworzy luksusową salonową atmosferę na wszystkich pięciu miejscach w kabinie BMW iX. Zupełnie nowa architektura wnętrza BMW iX umożliwia klarowną i nieskomplikowaną funkcjonalność. Brak środkowego tunelu wynikający z koncepcji napędu podkreśla przestronność wnętrza i tworzy dodatkowe miejsce na nogi z przodu i z tyłu, a także na schowki i konsolę środkową. Dodatkowo minimalistyczna stylistyka i wyraźnie uporządkowane powierzchnie jeszcze bardziej podkreślają przestronność wnętrza.

Wszystkie elementy wskazań i obsługi są zredukowane do niezbędnych. Ma to dodatkowo wzmacniać wrażenie schludnego, relaksującego wnętrza. Technologie w BMW iX są wykorzystywane inteligentnie i pojawiają się dopiero wtedy, gdy są potrzebne. Dzięki temu nie są postrzegane jako skomplikowane, ale jako intuicyjne w użyciu. Stylistyka wnętrza daje poczucie bezpieczeństwa i ufności oraz tworzy nowy rodzaj więzi pomiędzy pasażerami a samochodem. Zasada „Shy Tech” wewnątrz to m.in. niewidoczne głośniki, filigranowe nawiewy powietrza czy ogrzewane powierzchnie. To także jednorodny projektor wyświetlacza BMW Head-Up wbudowany w desce rozdzielczej w niemal niewidoczny sposób. Sześciokątna kierownica, kołyskowy przełącznik biegów oraz zakrzywiony wyświetlacz BMW stanowią element systemu operacyjnego BMW nowej generacji.

Większy zasięg dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji i zoptymalizowanej aerodynamice.

Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi zaledwie 0,25. Daje to nowemu BMW iX wyjątkowo korzystne właściwości aerodynamiczne w tym segmencie pojazdów.

Efektywność energetyczna i zasięg BMW iX to efekt innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie lekkiej konstrukcji i aerodynamiki. Dodatkowo konstrukcja karoserii z aluminiową ramą i innowacyjną karbonową klatką zapewnia niezwykle wysoką sztywność skrętną nadwozia. Przekłada się to oczywiście na zwinność i maksymalną ochronę pasażerów przy optymalnej masie. Konsekwentne wykorzystanie zalet wynikających z czysto elektrycznego napędu oraz szczególnie kompleksowe wdrożenie sprawdzonych już środków w obszarze przodu, podwozia, kół i tyłu pojazdu daje BMW iX optymalne właściwości aerodynamiczne, które pozytywnie wpływają zarówno na osiągi, jak i zasięg SAV-a z całkowicie elektrycznym napędem.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *