Przyczepa kempingowa Adria Astella 904HP na żywo

O nowatorskiej przyczepie kempingowej Adria Astella pisaliśmy już 15 maja, jak tylko znalazła się w polskiej ofercie słoweńskiego producenta. Gdy dowiedzieliśmy się, że trafiła ona do warszawskiego salonu caravaningowego Szerokiej Drogi, postanowiliśmy jak najszybciej się tam udać, aby zobaczyć na własne oczy tego olbrzyma.

Powiedzieć że ta przyczepa jest wielka, to jak nic nie powiedzieć. Trzeba ją zobaczyć na własne oczy. Adria Astella w największej wersji oznaczonej symbolem 904HP, a taka znajduje się w Warszawie, robi wrażenie swoją długością. Z dyszlem ma prawie 11 metrów (dokładnie 1092 cm). Dodatkowo ma ona aż 253 cm szerokości. Wrażenie wielkości potęguje dodatkowo to, że Astella ma kształt pudła pozbawionego skosów. Zapewnia to optymalne zagospodarowanie wnętrza. Producent chyba miał na uwadze głównie ten element konstrukcji, gdyż ze względu na jej gabaryty, dalekie podróże wydają się nie być jej głównym przeznaczeniem.

Dla kogo zatem jest przeznaczona?

Właśnie, należy w tym miejscu zapytać po co taka wielka przyczepa ? Czy to ma jeszcze sens? Moim zdaniem ma, ale tylko dla specyficznego klienta. Nie bardzo wyobrażam sobie objazdowe wakacje z tak wielką przyczepą. Już widzę jak ciężko się nią manewruje, czy nawet po prostu skręca na ciasnym kempingu lub wąskiej krętej drodze. Oddzielną kwestią jest również kwestia posiadania odpowiedniego holownika, mogącego uciągnąć tego kolosa o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej równo 3 tony i masie własnej, czyli na pusto aż 2.555 kg. Pewnie najlepszy byłby jakiś wielki RAM, VW Touareg R, albo mocny, Land Rover Discovery lub chociaż SsangYong Rexton w najmocniejszej wersji… Dla nieposiadających odpowiedniego holownika, dealer oferuje przez okres roku dwukrotnie darmowe holowanie. Jest to jednak tymczasowe rozwiązanie, aż nie kupimy sobie odpowiedniego holownika lub nie zwiększymy uprawnień swojego prawa jazdy. Albo jedno i drugie.

Zatem jest to przyczepa dla ludzi spędzających wakacje raczej stacjonarnie. Istnieją klienci, którzy na początku wakacji ustawiają swoją przyczepę na ulubionym kempingu i spędzają całe lato, ewentualnie wymieniając się załogą z rodziną. Niektórzy nawet zimują tam swoje przyczepy i w kolejne wakacje wracają w to samo miejsce, lub wtedy zmieniają lokalizację. I tu mamy odpowiedź. To głównie dla nich jest Adria Astella. To przyczepa którą raczej holuje się sporadycznie i spędza się w jednym miejscu większą ilość czasu. I tutaj spełnia swoją rolę idealnie. Do wakacji bardziej objazdowych, czy takich w których często zmieniamy lokalizację najlepszy i tak jest kamper, lub mniejsza przyczepa, z którą łatwiej jest podróżować i wszędzie damy radę bez problemu wjechać.

Z zewnątrz

Przyczepa jest luksusowa. Świadczy o tym także cennik. Najdłuższa wersja kosztuje bowiem prawie 305 tysięcy złotych brutto. To jednak już cena kampera. W zamian dostajemy pełne dostępne wyposażenie, ale przede wszystkim przestrzeń. Ale jest jeszcze coś, co dostępne jest w zasadzie chyba tylko w Astelli. To szerokie, dwuskrzydłowe i do tego szklane drzwi. To jest coś, co robi największe wrażenie z zewnątrz tej przyczepy. Poza szerokim wejściem, oczywiście wyposażonym w moskitierę, rano możemy cieszyć się niezmąconym widokiem. Pijąc poranną kawę możemy być już jedną nogą na zewnątrz niezależnie od pogody. O ile oczywiście nasz widok to nie jest bok innej przyczepy na zatłoczonym kempingu. Ale tam raczej Astellą nie wjedziemy i tak.

Adria Astella 904HP

Dodatkowym smaczkiem jest oświetlenie. I to nie wewnętrzne (tu jest ono oparte na diodach LED i ciekawie rozwiązane), ale przede wszystkim chodzi o oświetlenie zewnętrzne. Zaprojektowane jest ono w formie listwy LED biegnącej wokół całego boku przyczepy. To kolejne rozwiązanie niespotykanie gdzie indziej.

Wnętrze

Przyczepa ma pełne wyposażenie, włącznie z dużą łazienką wraz z oddzielną toaletą, wydzieloną sypialnią z pełnowymiarowym, dwuosobowym łóżkiem i szafkami nocnymi po jego bokach. Kuchnia znajduje się obok wejścia i umieszczono ją na przedniej ścianie przyczepy. Dzięki temu ma ona aż dwa i pół metra długości. Znajduje się tam oczywiście wysoka lodówka o pojemności 150 litrów, piekarnik, kuchenka, zlew i całe mnóstwo szafek. Dodatkowo wystawiona wersja wyposażona była nawet w kuchenny okap. Półka biegnąca wzdłuż całej szerokości oraz mnogość szafek umożliwia pomieszczenie wszystkiego co niezbędne podczas dłuższego wyjazdu.

Za kuchnią znajduje się stół wraz z 4 stołkami, a w dalszej części przyczepy strefa dzienna z dwiema umieszczonymi równolegle kanapami, uchwytem na telewizor i niskim stolikiem kawowym. Oczywiście kanapy mogą służyć jako miejsca do spania. Nad jedną z nich znajduje się dodatkowe jednoosobowe łóżko składane i chowane na ścianie. Po rozłożeniu tworzą one łóżko piętrowe. Po drugiej stronie można rozłożyć kanapę w wąskie ale jednak dwuosobowe łóżko o szerokości 107 cm. Teoretycznie więc  przyczepa jest w stanie pomieścić aż 6 osób, ale będzie się to wiązało z koniecznością składania łóżek. Dla 4 osób jednak będzie to przyczepa idealna.

Pozostałe wersje

Adria Astella w wersji 904HP, to wersja najdłuższa i najmniej poręczna. Seria Astella występuje jednak jeszcze w 2 wersjach: 704HP i 754DP. Te wersje mają zamiast 9 metrów długości bez dyszla już 7,6 i 8,1  metra długości bez dyszla.

Adria Astella – od lewej modele: 704HP, 754DP i 904HP

W mojej subiektywnej ocenie wersja najkrótsza 704HP jest wersją najciekawszą. Dlaczego? Przede wszystkim ma dwa wejścia wyposażone w podwójne przeszklone drzwi zarówno w części dziennej jak i w sypialni. Sypialnia ma łóżko umieszczone w poprzek przyczepy.

Adria Astella 704HP

To zapewnia lepsze wykorzystanie jej długości jak i umożliwia swobodne korzystanie z podwójnych drzwi. Przede wszystkim jednak otwiera widok bezpośrednio z łóżka na otaczającą przyrodę. Ilość miejsca we wnętrzu swobodnie pozwala na korzystanie z przyczepy przez 4 osoby. Natomiast nieco ponad 7 metrów długości (bez dyszla) powinno umożliwić już nieco łatwiejsze prowadzenie tej także dużej przyczepy.

Podsumowanie

Adria Astella to przyczepa niezwykła. Bardzo nowoczesna oraz awangardowa i jednocześnie luksusowa i dość droga. W największej wersji raczej do bardziej stacjonarnego wypoczynku, ale w wersji najkrótszej – to i tak bardzo duża ale już trochę bardziej mobilna przyczepa, o 2 metry krótsza od najdłuższej wersji 904HP.  Do tego z podwójnym wejściem i wszystkimi zaletami całej serii Astella. Na pewno warto ją obejrzeć i wyrobić sobie własne zdanie, gdyż robi duże wrażenie na żywo.

Tekst: Paweł Bielak, zdjęcia: Paweł Bielak i materiały dystrybutora

Nasze testy samochodów znajdziecie tutaj.


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *