MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Odświeżony Land Rover Discovery

Land Rover pokazał odświeżony model Discovery. Poza wprowadzeniem technologii hybrydowej, zmieniono przód i detale samochodu. Zmodyfikowano oba zderzaki oraz zastosowano nowe światła LED z przodu i z tyłu. Dodatkowo lifting przeszło także wnętrze tego luksusowego, siedmioosobwego SUV-a. Unowocześniono deskę rozdzielczą wraz ze środkową konsolą a także pojawiły się nowe, większe multimedialne ekrany wraz z nowym systemem Pivi Pro. Zastosowano także system filtracji powietrza w kabinie usuwający drobne cząsteczki pyłów PM2,5.

Najważniejsza zmiana to postawienie na technologię hybrydową. Z czterech dostępnych silników tylko najsłabsza jednostka benzynowa (i jedyna czterocylindrowa) nie ma układu MHEV, czyli miękkiej hybrydy. Rodzina sześciocylindrowych silników rzędowych została zaprojektowana i opracowana we własnym zakresie. Zaawansowany silnik wysokoprężny jest dostępny w wersjach o mocy 249 KM (183 kW) i 300 KM (221 kW), podczas gdy mocna benzyna zapewnia 360 KM (265 kW). 

Pełna gama silników nowego Land Rover Discovery:
  • P300: 300 KM (221 kW), czterocylindrowy silnik benzynowy 2,0 l, moment obrotowy 400 Nm przy 1500-4 500 obr./min
  • P360: 360 KM (265 kW), 3,0-litrowy sześciocylindrowy benzyna MHEV, moment obrotowy 500 Nm przy 1750-5000 obr./min
  • D250: 249 KM (183 kW), 3,0-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny MHEV, moment obrotowy 570 Nm przy 1250–2250 obr./min
  • D300: 300 KM (221 kW), 3,0-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny MHEV, moment obrotowy 650 Nm przy 1500-2500 obr./min

Sześciocylindrowe diesle Ingenium D250 i D300 mają lekką aluminiową konstrukcję o niskim współczynniku tarcia i zastępują poprzednie diesle SD4 i SDV6. Inteligentna technologia 48 V MHEV zapewnia, że ​​nowe silniki spełniają najbardziej rygorystyczne światowe przepisy dotyczące emisji i zapewniają lepsze osiągi.

Miękka hybryda MHEV

System hybrydowy zbiera i magazynuje energię generowaną podczas zwalniania. Następnie wykorzystuje ją ponownie, aby wspomagać silnik podczas przyspieszania, zapewniając sześciocylindrowe osiągi i czterocylindrową wydajność. Konfiguracja zapewnia również bardziej wyrafinowane działanie systemu Stop / Start. Wszystkie silniki współpracują z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów, a napęd przekazywany jest oczywiście na wszystkie cztery koła.

To nie SUV, to samochód w pełni terenowy

Standardowe pneumatyczne zawieszenie zapewnia komfort jazdy w każdych warunkach. Jest ono wyposażone w funkcję automatycznego obniżania samochodu. System dostosowuje wysokość samochodu w celu poprawy wydajności aerodynamicznej i zwiększenia oszczędności paliwa podczas jazdy po autostradach. Technologia amortyzatorów Adaptive Dynamics – zastosowana we wszystkich modelach – monitoruje ruchy pojazdu do 500 razy na sekundę, niemal natychmiast reagując na sytuację na drodze. System zapewnia większą kontrolę nad pojazdem, zapewniając spokojną, stabilną jazdę. Z kolei dzięki technologii Terrain Response 2, nowy Land Rover Discovery jest zawsze automatycznie przygotowany do zmiennych warunków jazdy. Wprowadzono też nowy tryb Wade. Dostosowuje on pojazd pod kątem brodzenia w głębokiej wodzie. Następnie system automatycznie uruchamia hamulce, gdy kierowca wyłącza tryb Wade. Dzieje się tak, aby przywrócić pełną wydajność od pierwszego użycia hamulców po wyjeździe z wody.

Dostępność funkcji Configurable Terrain Response umożliwia precyzyjne dostrojenie wielu elementów związanych z jazdą w terenie. Można modyfikować czułość przepustnicy, punkty zmiany biegów, ustawienia układu kierowniczego i zawieszenia do własnych preferencji i wymagań.

Nowy Land Rover Discovery jest dostępny w wersjach wyposażenia S, SE i HSE, w sportowej wersji R-Dynamic lub jako praktyczny model Commercial. Ten ostatni z przestrzenią ładunkową o pojemności 2024 litrów i schowkami podpodłogowymi. Dodatkowo, wszystkie wersje nowego Land Rover Discovery mogą holować przyczepę, której maksymalna masa wynosi aż 3500 kg.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *