Nowy Opel Grandland

Nowy Opel Grandland został oficjalnie zaprezentowany. To elegancki i sportowy model z intuicyjnym sterowaniem i innowacyjnymi technologiami. Dzięki w pełni cyfrowemu Pure Panel, kierowca może liczyć na zupełnie nowe doświadczenia w kokpicie. Flagowy SUV Opla jest również wyposażony w dodatkowe technologie i systemy wspomagające prowadzenie pojazdu, które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów.

Nowy Opel Grandland
Opel Grandland Hybrid4 (2021)

Jednym z takich rozwiązań są adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED ze 168 segmentami LED. Technologia zapożyczona z Insignii, czyli flagowej limuzyny Opla, debiutuje w największym SUV‑ie niemieckiej marki, wyznaczając nowe standardy w segmencie rynkowym Grandlanda. To samo dotyczy systemu Night Vision, który ma swoją premierę w Oplu. System wykrywa pieszych i zwierzęta w ciemnościach z odległości do 100 metrów i ostrzega kierowcę. Póładaptacyjny asystent jazdy autostradowej Highway Integration Assist utrzymuje Grandlanda pośrodku pasa ruchu i pilnuje odległości od pojazdu poprzedzającego. Wyróżniającym elementem nowego Grandlanda, zaprojektowanego i produkowanego w Niemczech, jest także Opel Vizor, czyli nowe oblicze marki.

W nowym Grandlandzie firma kontynuuje swoją strategię elektryfikacji. Nabywcy mocnej i bardzo oszczędnej hybrydy plug‑in mają do wyboru napęd na przód lub elektryczny napęd na wszystkie koła.

Nowy Opel Grandland
Opel Grandland Hybrid4 (2021)

„Nowy Opel Grandland zafascynuje nowych klientów wzorcowym wyposażeniem technologicznym i zaawansowanymi systemami we wnętrzu” — mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Samochód jest oczywiście dostępny także z mocnym napędem hybrydowym. Wprowadzając nowego Grandlanda, utrzymujemy nasz kurs: przejrzysta i odważna stylistyka, wysoka wydajność oraz, rzecz jasna, elektryfikacja. Pod względem technologii nowy Grandland dorównuje flagowej Insignii”.

Nowy Opel Grandland
Opel Grandland Hybrid4 (2021)
Fascynująca technologia: Opel Vizor z pikselowymi reflektorami IntelliLux LED®

Sportowa dynamika cechowała największego SUV‑a Opla od jego premiery w 2017 r. Teraz Grandland otrzymał charakterystyczne oblicze marki, czyli Opel Vizor. Odważny i wyrazisty Vizor zaostrza estetykę przodu, integrując grill, logo marki Opel i technologie, w tym wiodące w swojej klasie pikselowe reflektory IntelliLux LED®, w jednolitym wizualnie elemencie.

Nowy Opel Grandland

Jak już wspomniano, flagowy SUV Opla został wyposażony w adaptacyjne pikselowe reflektory IntelliLux LED. 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor, podobnie jak w Oplu Insignii — zapewnia płynną adaptację wiązki świetlnej do warunków jazdy i otoczenia, bez oślepiania innych uczestników ruchu. Moduły LED pod wąskim kloszem lampy głównej tworzą trzyrzędową matrycę, włączając się i wyłączając w zależności od potrzeb:

  • W trybie świateł mijania dolny rząd pikseli dostosowuje kształt wiązki do promienia zakrętu.
  • Granica światła jest wyraźnie zaznaczona, a dynamicznie zapalane i gaszone piksele zapewniają optymalny zasięg.
  • Funkcja matrycowa środkowego i górnego rzędu umożliwia precyzyjne „wycinanie” pojazdów nadjeżdżających z przeciwka w ciągu milisekund. Pozostały obszar pozostaje w pełni oświetlony główną wiązką.

Światła do jazdy dziennej LED zintegrowane ze światłami głównymi mają charakterystyczny wzór dla marki Opel. Ta innowacyjna generacja reflektorów sprawia, że Grandland jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie rynku.

Opel Grandland (2021)

Kolejną technologią w nowym Grandlandzie, która podnosi poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, zwłaszcza po zmroku i poza miastem, jest Night Vision. Kamera termowizyjna wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów przed samochodem jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia. Night Vision ostrzega o obecności na przykład pieszych w polu widzenia kamery i wskazuje ich położenie na 12‑calowym ekranie centrum informacyjnego kierowcy.

Opel Grandland Hybrid4 (2021)
Przejrzysty, intuicyjny, futurystyczny: Pure Panel – nowy kokpit Opla

Koncepcja interfejsu użytkownika jest futurystyczna i zredukowana do niezbędnego minimum. Dwa panoramiczne ekrany w jednym module tworzą Pure Panel Opla. To w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy kokpit. Jest on także intuicyjny w obsłudze i z powodzeniem zastępuje liczne przyciski. Dostarcza on najważniejszych informacji, wykorzystując najnowsze cyfrowe technologie. Dwa ekrany tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu. Środkowy ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali jest ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.

Nowy Opel Grandland
Opel Grandland Hybrid4 (2021)
Highway Integration Assist: adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania się i ruszania

Nowością jest również Highway Integration Assist w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi, dzięki którym jazda jest mniej stresująca. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odległość od pojazdu poprzedzającego dostosowaną do zaprogramowanej prędkości, a także aktywnie pozycjonuje Grandlanda pośrodku zajmowanego pasa ruchu. Prędkość jazdy jest korygowana w górę lub w dół w ślad za pojazdem poprzedzającym, ale bez przekraczania ustalonego limitu. W razie potrzeby system może także doprowadzić do całkowitego zatrzymania samochodu. Dzięki funkcji „Stop & Go” Grandland z systemem Highway Integration Assist potrafi także automatycznie wznowić jazdę, po wcześniejszym zatrzymaniu się.

Nowy Opel Grandland
Opel Grandland Hybrid4 (2021)

Nowy Opel Grandland posiada także wiele innych systemów wspomagających kierowcę. Układ panoramicznych kamer z przodu i z tyłu zapewnia widok 360 stopni i ułatwia manewrowanie. Na ekranie systemu multimedialnego można wyświetlić obraz sprzed i zza pojazdu, a także widok z góry. Asystent automatycznego parkowania rozpoznaje stanowiska do parkowania równoległego i prostopadłego oraz potrafi automatycznie ustawić Grandlanda w takim miejscu oraz je opuścić. System monitorowania martwego pola zapobiega ryzyku kolizji przy skręcaniu lub zmianie pasa ruchu. W razie zagrożenia symbol pojazdu wyświetlany w prawym lub lewy lusterku bocznym ostrzega kierowcę. Standardowe wyposażenie każdego Grandlanda obejmuje alarm przedkolizyjny z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywania pieszych, ostrzeżenie o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat.

Opel Grandland Hybrid4 (2021)
Najwyższy poziom komfortu: ergonomiczne fotele i wysokiej klasy system multimedialny

Nowy Opel Grandland spełnia najwyższe standardy nie tylko pod względem systemów wspomagających kierowcę, ale także w zakresie komfortu. Ergonomiczne aktywne fotele przednie z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. („kampanii na rzecz zdrowych pleców”) sprzyjają utrzymywaniu prawidłowej pozycji za kierownicą. Cieszące się uznaniem fotele są wyjątkowe w klasie Grandlanda. Umożliwiają szeroki zakres regulacji, od elektrycznego pochylania siedziska po elektro-pneumatyczne sterowanie podparciem lędźwiowego odcinka kręgosłupa. W wersji z tapicerką skórzaną są również podgrzewane i wentylowane. Rozwiązaniami podnoszącymi komfort użytkowania są także system bezkluczykowego otwierania zamków i uruchamiania silnika. Załadunek ułatwia elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, sterowana czujnikiem reagującym na ruch stopy pod tylnym zderzakiem.

Opel Grandland Hybrid4 (2021)

Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto zapewniają łączność oraz dostęp do rozrywki. W połączeniu z usługami OpelConnect najwyższa wersja systemu Multimedia Navi Pro pomaga zrelaksować się w podróży. Wszystko dzięki odbieranym na bieżąco informacjom o sytuacji w ruchu drogowym oraz nawigacji przewidującej, która wykorzystuje mapy aktualizowane online. Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów bez zbędnej plątaniny kabli.

Opel Grandland Hybrid4 (2021)
Pewny wizerunek: hybryda plug‑in i wyraziste wzornictwo Opel Compass

Uzupełnieniem dla czołowych w klasie technologii oraz wysokiego komfortu są także świetne osiągi oraz czysta i odważna stylistyka nowego Grandlanda. Zgodnie ze strategią elektryfikacji Opla wersje hybrydowe z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug‑in) nie tylko zapewniają przyspieszenie godne samochodu sportowego. Umożliwiają także bezemisyjną jazdę dzięki silnikom elektrycznym (jednemu lub dwóm) oraz hamowaniu z odzyskiem energii. Elastyczna platforma multienergetyczna pozwala także nabywcom Grandlanda wybrać preferowany system napędu. Od oszczędnych silników wysokoprężnych i benzynowych po zelektryfikowane hybrydy plug‑in.

Opel Grandland Hybrid4 (2021)

Stylistyka nadwozia jest zdominowana przez typowe dla marki wyraźnie nakreślone linie. Opel Vizor obejmuje cały przód, a filozofię stylistyczną kompasu widzimy także z tyłu. Nazwę Grandland oraz logo z błyskawicą umieszczono pośrodku tylnej klapy. Kolejnymi akcentami są zderzaki i boczne panele, teraz lakierowane w kolorze nadwozia, a także czarne błyszczące oraz srebrne osłony podwozia. Nowy Grandland jest również dostępny w charakterystycznej dwukolorowej wersji z kontrastującym dachem.

Opel Grandland (2021)

Opel ogłosi ceny i rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowo zaprojektowanego flagowego SUV‑a jeszcze latem. Pierwsze nowe Grandlandy „made in Germany”, prosto z fabryki w Eisenach, trafią do klientów jesienią.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *