Autonomiczna Honda
Honda zaprezentowała swój system dla pojazdów autonomicznych w ramach projektu jazdy zautomatyzowanej L3Pilot, realizowanego podczas Światowego Kongresu ITS 2021. Inicjatywa, zainicjowana przez UE, jest wspólnym wysiłkiem 34 partnerów z 12 krajów. Ma na celu ocenę możliwości wykorzystania systemów jazdy autonomicznej SAE Poziomu 3 i 4 na typowych drogach. Honda udostępniła na potrzeby programu cztery pojazdy badawcze, wyposażone w systemy zautomatyzowanej jazdy. Modelem bazowym samochodów jest platforma Hondy Legend w wersji Executive sedan.
Zespół Honda R&D Europe, czerpiący ze swojego wieloletniego doświadczenia w dziedzinie technologii jazdy autonomicznej, skoncentrował się na dwóch scenariuszach badawczych „Traffic Jam Chauffeur” (Kierowanie w korku) i „Motorway Chauffeur” (Kierowanie w ruchu autostradowym). Samochody testowe pokonały ponad 25 900 km podczas badań na niemieckich drogach.
System autonomicznej jazdy Hondy
Zaawansowany system zautomatyzowanej jazdy (AD) Hondy monitoruje warunki drogowe na autostradzie. Jeśli uzyska potwierdzenie pełnego bezpieczeństwa, przejmuje od kierowcy kontrolę nad samochodem. Umożliwił on pojazdom testowym przejechanie ponad 25 900 km po niemieckich drogach. Dane z przeprowadzonych testów zostały następnie udostępnione w ramach projektu L3Pilot. Będą one przedmiotem dalszych badań i analiz, dotyczących skutków i korzyści ze zautomatyzowanej jazdy po drogach Europy.
„Traktujemy rozwiązania z zakresu zautomatyzowanej jazdy jako istotną część naszych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa” – powiedział dr Robert Kastner, kierownik projektu L3Pilot w Dziale Badawczo-Rozwojowym Honda Europe. „Po wieloletnich badaniach, z radością bierzemy aktywny udział w innowacyjnej inicjatywie Unii Europejskiej. Wspieramy prace badawcze w zakresie pojazdów autonomicznych. Ich celem jest podniesienie bezpieczeństwa i zmniejszenie liczby wypadków na europejskich drogach.”
Kongres ITS 2021 w Hamburgu
Na Światowym Kongresie ITS w Hamburgu pojawiły się dwa pojazdy badawcze Hondy, wyposażone w systemy autonomicznej jazdy (AD). Dołączyły one do innych samochodów testowych konsorcjum L3Pilot, poruszających się po drogach publicznych na terenie targów i w ich okolicach. Wszystko aby zademonstrować potencjał pojazdów autonomicznych.
Honda od dawna zajmuje także czołową pozycję w światowych badaniach i rozwoju technologii bezpieczeństwa. Firma zobowiązała się, że do 2050 roku zredukuje do zera globalną liczbę ofiar śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem nowych motocykli i samochodów Honda.
Uruchomiony w 2017 roku projekt L3Pilot stworzono dla ujednolicenia działań ogólnoeuropejskiego środowiska badań pilotażowych pojazdów autonomicznych. Projekt, koordynujący działania producentów samochodów i dostawców rozwiązań technicznych z całego kontynentu, podnosi także świadomość na temat wykorzystania pojazdów autonomicznych. Odbywa się to poprzez prowadzenie pilotażowych testów systemów SAE Poziomu 3 i Poziomu 4 w samochodach osobowych. Od jazdy po autostradzie i w terenach zurbanizowanych po poruszanie się w korkach i na parkingach. W sumie pojazdy pokonały ponad 400 000 km po autostradach, w tym 200 000 km w trybie automatycznym.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.