Nowy Mercedes-AMG SL
Nowy Mercedes-AMG SL powraca do swoich korzeni – ma klasyczny miękki dach i zdecydowanie sportowy charakter. Jednocześnie, jako luksusowy roadster z wnętrzem 2+2, wyśmienicie nadaje się do codziennego użytku. Ponadto po raz pierwszy przenosi siłę napędową na asfalt, korzystając z napędu na wszystkie koła. Jego dynamiczny profil podkreślają zaawansowane technicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylna oś, opcjonalnie dostępny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG oraz standardowo montowane reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji. W połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia także niespotykane wrażenia z jazdy. Mercedes-AMG opracował SL-a całkowicie niezależnie w swojej siedzibie w Affalterbach. W chwili rynkowej premiery oferta modelu będzie obejmować dwa warianty z jednostkami V8 AMG.
Trochę historii…
Prawie 70 lat temu Mercedes-Benz dał początek sportowej legendzie. Wizja poszerzania potencjału marki poprzez sukcesy w wyścigach zaowocowała powstaniem pierwszego SL-a. Krótko po swoim debiucie w 1952 r. model 300 SL (wewnętrzne oznaczenie W 194) odniósł szereg sukcesów na torach wyścigowych całego świata, w tym także spektakularne podwójne zwycięstwo w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zajął też pierwsze cztery miejsca w jubileuszowym Grand Prix na Nürburgringu.
W 1954 r. na rynek trafił samochód sportowy 300 SL (W 198), ze względu na swoje niezwykłe drzwi nazywany „Gullwingiem”. W 1999 r. jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało mu tytuł „Sportowego samochodu stulecia”. Później historię modelu kontynuowały kolejne „cywilne” generacje: „Pagoda” (W 113, 1963-1971), ceniony youngtimer R 107 (1971-1989), wytwarzany aż przez 18 lat, oraz jego następca, słynący z połączenia innowacji i ponadczasowego wzornictwa R 129. Do dziś także skrót „SL” oznacza w świecie motoryzacji jedną z niewielu prawdziwych ikon.
Nowy Mercedes-AMG SL wyznacza też kolejny milowy kamień w kilkudziesięcioletniej historii rozwoju tego modelu. Od rasowego samochodu wyścigowego do luksusowego auta sportowego z otwartym dachem. Najnowsza generacja łączy też sportowy charakter oryginalnego SL-a z niespotykanym luksusem i techniczną doskonałością, które charakteryzują nowoczesne modele Mercedesa.
Dzięki stylistyce, najnowocześniejszej technice i również wyjątkowym właściwościom jezdnym nowy Mercedes-AMG SL wyznacza standardy w segmencie luksusowych aut sportowych. Dwa wybrzuszenia na masce to tylko jedno z licznych „wspomnień” pierwszej generacji SL. Gra światła i cienia sprawia, że sylwetka nowego roadstera wygląda także na lekką i niską. Już na pierwszy rzut oka widać więc, że powrócił do swoich sportowych korzeni.
Wygląd zewnętrzny: zbalansowany design ze sportowymi genami
Duży rozstaw osi, krótkie nawisy, długa maska, cofnięta kabina, mocno pochylona przednia szyba i także muskularny tył – charakterystyczne cechy konstrukcji nadwozia nowego SL-a zapewniają mu typowe dla poprzedników proporcje. W połączeniu z mocno „wyrzeźbionymi” nadkolami oraz kołami z dużymi obręczami, rozstawionymi na równi z płaszczyzną nadkoli, nadaje mu to także wyjątkowo dynamiczną prezencję. Harmonijnie zintegrowany miękki dach po rozłożeniu tylko podkreśla więc purystyczną, sportową naturę roadstera.
Specjalna osłona chłodnicy AMG potęguje też optyczną szerokość przedniego pasa. Jej 14 pionowych listew nawiązuje do przodka wszystkich generacji SL-a. Do legendarnego wyścigowego samochodu sportowego 300 SL z 1952 r. Z grillem korespondują również smukłe, a zarazem wyraziste w swoim kształcie reflektory LED DIGITAL LIGHT i równie smukłe tylne lampy LED.
Projekt wnętrza: sportowe osiągi w połączeniu z „hiperanalogowym” kokpitem
Wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL również przenosi ducha modelu 300 SL Roadster w nowoczesną erę, łącząc sportowe walory z luksusem. Najwyższy standard podkreślają wyborne materiały i staranne wykonanie. Projekt kokpitu włącznie z regulowanym centralnym wyświetlaczem w konsoli środkowej (zakres pochylenia: 12-32°) koncentruje się na kierowcy.
Do stworzenia koncepcji kabiny nowego SL-a projektantów zainspirowało minimalistyczne wnętrze legendarnego modelu 300 SL Roadster. Rezultatem jest ekscytujące połączenie analogowej geometrii i cyfrowego świata, zwane „hiperanalogowym” kokpitem. Przykładem jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z funkcją 3D. Standardowy system informacyjno-rozrywkowy MBUX drugiej generacji, znany już z Klasy S, oferuje również wybór kilku stylów wyświetlania informacji. Jego interfejs jest także intuicyjny w obsłudze i ma zdolność uczenia się. W SL-u uzupełniono go o treści specyficzne dla maszyn AMG, takie jak menu AMG Performance czy aplikacja AMG TRACK PACE.
Jedną z wielu atrakcji we wnętrzu nowego SL-a są standardowe, elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG ze zintegrowanymi zagłówkami. Seryjnie wyposażono je w system AIRSCARF, czyli „powietrzny szal”: ciepłe powietrze z wylotów powietrza w zagłówkach zapewnia komfortowe podróżowanie ze złożonym dachem nawet w chłodniejsze dni. Perfekcyjna ergonomia siedzeń oraz różne wzory szwów i pikowań akcentują symbiozę zaawansowanej techniki, osiągów oraz luksusu. Jako opcja dostępne są także fotele AMG Performance.
Nadwozie: nowa kompozytowo-aluminiowa konstrukcją
SL na rok modelowy 2021 bazuje na całkowicie nowej architekturze 2+2, opracowanej przez Mercedes-AMG. Lekkie kompozytowo-aluminiowe podwozie składa się z aluminiowej ramy przestrzennej o konstrukcji samonośnej. Gwarantuje to maksymalną sztywność, a tym samym stanowi idealną podstawę dla uzyskania precyzyjnego prowadzenia i znakomitej dynamiki jazdy w połączeniu z wysokim poziomem komfortu. Pozytywnym skutkiem ubocznym są też sportowe proporcje karoserii. Nowe nadwozie zostało stworzone – podobnie jak w przypadku pierwszego SL-a z 1952 r. – dosłownie na czystej kartce papieru. Ani jeden element nie pochodzi z poprzednika czy któregokolwiek z innych modeli, jak np. AMG GT Roadster.
Celem inżynierów odpowiedzialnych za architekturę nadwozia było uzyskanie typowych dla AMG właściwości jezdnych z naciskiem na dynamikę poprzeczną i wzdłużną. Wszystko przy jednoczesnym spełnieniu wysokich standardów w zakresie komfortu oraz bezpieczeństwa. Inteligentna mieszanka materiałów zastosowanych do budowy nowego SL-a zapewnia także najwyższą możliwą sztywność przy niskiej wadze. Zoptymalizowane przekroje i kształty komponentów dają przestrzeń do „pomieszczenia” elementów odpowiadających za komfort i bezpieczeństwo, a także miękkiego dachu. Lista wykorzystanych materiałów obejmuje aluminium, magnez, kompozyty włókniste oraz stal, z której wykonana jest na przykład rama przedniej szyby. W połączeniu z pałąkami przeciwkapotażowymi za tylnymi siedzeniami, które mogą błyskawicznie wysunąć się w razie potrzeby, zapewnia to odpowiednią ochronę przed skutkami dachowania.
W porównaniu z poprzednią serią modelową sztywność skrętna nadwozia wzrosła o 18%. Sztywność poprzeczna jest o 50% wyższa niż w przypadku i tak znakomitej wartości, jaką legitymuje się AMG GT Roadster. Sztywność wzdłużna jest również o 40% wyższa. Masa surowego nadwozia wynosi około 270 kg. W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości ukierunkowana lekka konstrukcja zapewnia też liczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy.
Aktywna aerodynamika: w imię idealnej równowagi i wysokiej efektywności
Kluczowym celem rozwoju nowego SL-a była wysoka efektywność aerodynamiczna, a konkretnie – idealna równowaga pomiędzy niskim oporem powietrza a zmniejszonym unoszeniem. Luksusowy roadster korzysta tu z bogatego doświadczenia Mercedes-AMG w sporcie motorowym. Wykorzystuje także rozbudowane aktywne elementy aerodynamiczne z przodu i z tyłu pojazdu. Pieczołowite zabiegi pozwoliły ograniczyć współczynnik oporu powietrza Cd do 0,31. To już wartość imponująca wśród sportowych aut ze składanym dachem.
Aerodynamika SL-a spełnia złożone wymagania dotyczące stabilności prowadzenia, oporu, chłodzenia oraz szumów wiatru. Niezależnie od tego, czy dach jest złożony, czy podniesiony, właściwości jezdne samochodu i jego charakter pozostają niezmienione. Aerobalans pomaga nawet w krytycznych sytuacjach, takich jak nagły manewr wyminięcia przeszkody przy wysokiej prędkości.
System sterowania powietrzem AIRPANEL: po raz pierwszy dwuczęściowy
Techniczną nowością w obszarze aerodynamiki jest dwuczęściowy, aktywny system kontroli powietrza AIRPANEL. Pierwszy element steruje pionowymi żaluzjami ukrytymi za dolnym wlotem powietrza w przednim pasie. Drugi znajduje się za górnym wlotem powietrza i także korzysta z żaluzji poziomych. Normalnie wszystkie żaluzje są zamknięte – ta pozycja zmniejsza opór powietrza i pozwala na skierowanie jego strumienia pod podwozie, co dodatkowo zmniejsza unoszenie z przodu. Żaluzje otwierają się dopiero po osiągnięciu określonych temperatur predefiniowanych komponentów oraz w przypadku szczególnie wysokiego zapotrzebowania na powietrze chłodzące (drugi system – tylko od 180 km/h) i umożliwiają maksymalny dopływ powietrza do wymienników ciepła.
Kolejnym aktywnym elementem aerodynamicznym jest również chowany tylny spojler, płynnie zintegrowany z pokrywą bagażnika. Zmienia on swoją pozycję w zależności od sytuacji, przy uwzględnieniu wielu parametrów, takich jak prędkość jazdy, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne oraz prędkość skrętu. Od 80 km/h w górę spojler przyjmuje pięć różnych pozycji nachylenia, tak aby zoptymalizować stabilność prowadzenia lub zmniejszyć opór.
Inny aktywny element aerodynamiczny jest ukryty w podwoziu, przed silnikiem, i przyczynia się również do poprawy prowadzenia. To opcjonalny karbonowy profil, ważący około 2 kg, który reaguje na zmianę trybu jazdy. Po przekroczeniu prędkości 80 km/h automatycznie wysuwa się w dół o około 40 mm. Powoduje to tzw. efekt Venturiego, który dodatkowo „przysysa” samochód do jezdni i ogranicza zjawisko unoszenia przedniej osi. W rezultacie SL jest w stanie jeszcze precyzyjniej reagować na skręt i wykazuje się większą stabilnością.
Nowy Mercedes-AMG jest dostępny z paletą aerodynamicznie zoptymalizowanych obręczy z lekkich stopów o średnicy 19, 20 lub 21 cali. Poprzez ograniczanie turbulencji zmniejszają one opór powietrza. Na szczególną uwagę zasługują także 20-calowe felgi z plastikowymi pierścieniami aerodynamicznymi, dodatkową zmniejszające masę własną pojazdu.
Miękki dach: mniejsza waga i niski środek ciężkości
Bardziej sportowe pozycjonowanie nowego SL-a doprowadziło również do zmiany stosowanego wcześniej metalowego dachu vario na elektrycznie sterowane miękkie poszycie. Zapewniło to korzyść w postaci o 21 kg mniejszej masy i wynikające z tego również niższe położenie środka ciężkości. Oszczędzająca miejsce, lekka koncepcja składania w literę Z pozwoliła zrezygnować z pokrywy schowka na dach. Jednocześnie przed konstruktorami stanęło zadanie utrzymania wysokiej przydatności na co dzień oraz komfortu akustycznego. Trójwarstwowe poszycie składa się z napiętej warstwy zewnętrznej, precyzyjnie wykonanej podsufitki i umieszczonej między nimi maty akustycznej wykonanej z wysokiej jakości materiału o gramaturze 450 g/m².
Otwieranie i zamykanie dachu zajmuje tylko około 15 s i jest możliwe do prędkości 60 km/h. Miękki dach jest obsługiwany za pomocą panelu przełączników w konsoli środkowej lub ekranu dotykowego. Ekran prezentuje też przebieg procesu składania lub rozkładania poszycia w postaci animacji.
Silnik, skrzynia biegów i napęd na wszystkie koła: duża różnorodność i większy wybór niż kiedykolwiek wcześniej
W momencie wprowadzenia na rynek nowy SL będzie dostępny w dwóch wersjach napędowych. Obie korzystają z 4,0-litrowego silnika AMG V8 biturbo. Jednostki są montowane wyłącznie ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. W topowym wariancie SL 63 4MATIC+ motor rozwija moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm, dostępny w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 3,6 s, prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. W przypadku SL 55 4MATIC+ jednostka V8 generuje 350 kW (476 KM) i 700 Nm. Sprint do 100 km/h trwa tu 3,9 s, a prędkość maksymalna to 295 km/h.
Na potrzeby SL-a silnik otrzymał także nową miskę olejową i aktywną wentylację skrzyni korbowej, a chłodnice międzystopniowe (intercoolery) zostały przesunięte. Kanały dolotowy i wydechowy zoptymalizowano również pod kątem jeszcze efektywniejszej wymiany gazów. Poprawiono też doprowadzenie spalin do katalizatora i filtra cząstek stałych. Wzrost parametrów wersji SL 63 4MATIC+ uzyskano głównie dzięki wyższemu ciśnieniu doładowania, usprawnieniu przepływu powietrza oraz też modyfikacji oprogramowania silnika.
Mocna hybryda w planach
W późniejszym terminie SL otrzyma również potężny napęd hybrydowy AMG E PERFORMANCE, który połączy znakomite osiągi z wysoką efektywnością.
Skrzynia biegów z mokrym sprzęgłem rozruchowym
Przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G łączy też emocjonujące wrażenia z jazdy z niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów. Została ona także specjalnie dostosowana do wymagań nowego SL-a. Przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono tu mokrym sprzęgłem rozruchowym. Pozwala ono zmniejszyć wagę, a dodatkowo – dzięki mniejszej bezwładności – optymalizuje reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Zwłaszcza podczas zrywów i zmian obciążenia.
Większa przyczepność i stabilność prowadzenia: w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Po raz pierwszy w swojej prawie 70-letniej historii Mercedes-AMG SL jest dostępny z napędem obu osi, w który standardowo wyposażono oba warianty V8. Inteligentny układ AMG Performance 4MATIC+ łączy w sobie zalety różnych koncepcji napędu. W pełni zmienny rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią zapewnia optymalną trakcję aż do fizycznych granic. Kierowca może również liczyć na wysoką stabilność prowadzenia oraz wysoki poziom bezpieczeństwa – w każdych warunkach.
Zawieszenie i hamulce: wielowahaczowa przednia oś, aktywna stabilizacja przechyłów oraz wydajne wytracanie prędkości
Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w nowo opracowane stalowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL ze szczególnie sprawnymi aluminiowymi amortyzatorami i lekkimi sprężynami śrubowymi. Po raz pierwszy też seryjnie produkowany pojazd Mercedes-AMG korzysta z wielowahaczowej przedniej osi z pięcioma wahaczami w całości umieszczonymi w obrysie obręczy. Znacząco poprawia to więc kinematykę osi. Z tyłu za prowadzenie kół również odpowiada konstrukcja 5-wahaczowa.
W wariancie SL 63 4MATIC+ debiutuje także innowacyjne zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną hydrauliczną stabilizacją przechyłów. Największą innowacją są tu aktywne elementy hydrauliczne. Zastępują one konwencjonalne mechaniczne stabilizatory i w ułamku sekundy kompensują ruchy nadwozia nowego SL-a. Takie rozwiązanie zapewnia więc optymalne zachowanie przy zmianie obciążenia oraz typowe dla AMG właściwości jezdne pod względem dynamiki, precyzji i informacji zwrotnych dla kierowcy. To nie wszystko: aktywna stabilizacja przechyłów zwiększa też komfort jazdy podczas jazdy na wprost oraz po wybojach.
Nowo opracowany, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG gwarantuje doskonałe wartości opóźnienia i pozwala również na precyzyjne dozowanie siły hamowania. Imponuje także skutecznością, czułą reakcją oraz wysoką stabilnością – nawet przy ekstremalnym obciążeniu. Nowe kompozytowe tarcze hamulcowe są lżejsze niż te stosowane wcześniej. Zajmują także mniej miejsca, co można było wykorzystać do usprawnienia chłodzenia hamulców. Nowością jest również ich kierunkowa perforacja. Oprócz dodatkowej oszczędności masy i lepszego rozpraszania ciepła rozwiązanie to pozwala także uzyskać szybszą reakcję w warunkach mokrej nawierzchni. Pozwala również skuteczniej oczyszczać klocki po hamowaniu.
Aktywna skrętna tylna oś: łączy w sobie zwinność i stabilność
Po raz pierwszy w swojej długiej historii Mercedes-AMG SL jest też standardowo wyposażony w aktywną tylną oś skrętną. W zależności od prędkości jazdy tylne koła są skręcane w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (ponad 100 km/h), co przednie. W rezultacie układ ten poprawia zwinność i stabilność prowadzeni. Przy okazji zapewnia także łatwiejszą kontrolę nad pojazdem podczas jazdy w obszarze granicznym i zmniejsza wysiłek związany z kierowaniem. Przełożenie przedniego układu kierowniczego jest tu bowiem bardziej bezpośrednie.
Sześć trybów jazdy i AMG DYNAMICS: od komfortowego do dynamicznego
Wybór sześciu trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz RACE (ten ostatni jest standardem dla SL 63 4MATIC+, a dla SL 55 4MATIC+ zawiera się w opcjonalnym pakiecie AMG DYNAMIC PLUS) oferuje więc szeroką rozpiętość właściwości pojazdu – od komfortowych po dynamiczne. W ramach trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT oba warianty SL-a również wyposażono w AMG DYNAMICS. To zintegrowana kontrola dynamiki jazdy, która poszerza stabilizujące funkcje ESP® o ingerencje mające na celu zwiększenie zwinności (m.in. w działanie napędu 4×4). Na przykład podczas szybkiego pokonywania zakrętów krótka interwencja w postaci przyhamowania wewnętrznego tylnego koła pozwala wygenerować określony ruch znoszący wokół osi pionowej, sprzyjając precyzyjnemu wejściu w zakręt.
Bogaty wybór różnorodnych opcji zapewnia indywidualny wygląd
Lista wyposażenia i opcji nowego SL-a oferuje również imponujący potencjał indywidualizacji, dopasowany do najróżniejszych preferencji klientów. Od charakteru sportowo-dynamicznego po luksusowo-elegancki. Dwanaście kolorów lakieru, w tym także dwa ekskluzywne odcienie: niebieski Hyper i MANUFAKTUR szarość Monza magno, trzy warianty kolorystyczne dachu oraz dziewięć wzorów obręczy sprawiają, że konfiguracja pojazdu staje się przyjemnością. Dla nadwozia zarezerwowano trzy pakiety stylistyczne, które dodatkowo „wyostrzają” wygląd roadstera i czynią go bardziej eleganckim – albo bardziej dynamicznym. Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ standardowo wyposażono także w 19-calowe wieloramienne obręcze kół AMG ze stopów lekkich, opcjonalnie w kolorze srebrnym lub matowoczarnym. Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ wyjeżdża z fabryki na kołach z 20-calowymi felgami AMG z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami.
Systemy wspomagające oraz MBUX: inteligentni pomocnicy w tle
Systemy wspomagające obserwują ruch uliczny i otoczenie nowego roadstera za pomocą licznych czujników, kamer oraz radarów. Wszystko po to, aby w razie potrzeby błyskawicznie interweniować. Podobnie jak w obecnych generacjach Mercedesów Klasy C i Klasy S kierowcę wspierają liczne nowe lub ulepszone systemy, które są w stanie odpowiednio zareagować w razie zagrożenia kolizją. Ich funkcjonowanie jest też wizualizowane z wykorzystaniem nowej koncepcji wyświetlania informacji w zestawie wskaźników. Prezentuje ona samochód wraz z oznaczeniami poziomymi drogi i trójwymiarowymi ikonami oznaczającymi innych użytkowników ruchu (samochody, ciężarówki oraz jednoślady). Animacje bazują na scenerii 3D generowanej w czasie rzeczywistym. Ta dynamiczna prezentacja sprawia, że obsługa systemów wspomagających jest wyjątkowo przejrzysta i daje także namacalne doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości.
Liczne usługi z zakresu łączności
System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) współpracuje z wieloma cyfrowymi usługami Mercedes me connect. Jego menu można w intuicyjny sposób obsługiwać za pomocą ekranu dotykowego lub też paneli dotykowych na kierownicy. Za pośrednictwem MBUX-a klienci mogą korzystać z usług łączności takich jak informacje drogowe w czasie rzeczywistym. Mogą korzystać także z komunikacji Car-to-X, która umożliwia połączonym pojazdom wymianę informacji o zdarzeniach drogowych.
Dane techniczne (wstępne):
Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+
Silnik | |
Układ i liczba cylindrów | V8 |
Pojemność skokowa | 3982 ccm |
Moc maksymalna | 430/585 kW/KM |
przy | 5500-6500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 800 Nm |
przy | 2500-5000 obr./min |
Stopień kompresji | 8,6 |
Zasilanie | sterowany mikroprocesorem wtrysk benzyny, biturbo |
Przeniesienie napędu | |
Zespół napędowy | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ |
Przekładnia | automatyczna skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym, wielotarczowym sprzęgłem rozruchowym |
Przełożenia | |
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 |
Bieg wsteczny | 4,8 |
Zawieszenie | |
Oś przednia | zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, kontrola „nurkowania”, sprężyny śrubowe i adaptacyjne, regulowane tłumienie |
Oś tylna | zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, kontrola „nurkowania”, sprężyny śrubowe i adaptacyjne, regulowane tłumienie |
Układ hamulcowy | hydrauliczny dwuobwodowy układ hamulcowy; przednie kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, wentylowane i perforowane, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tylne kompozytowe tarcze hamulcowe 360 mm, wentylowane i perforowane, 1-tłoczkowe pływające zaciski z aluminium; elektryczny hamulec postojowy, ABS, wspomaganie hamowania, 3-stopniowy system ESP® |
Układ kierowniczy | elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zależne od prędkości z przekładnią zębatą, zmiennym przełożeniem (12,8:1 w martwym punkcie) i zmienną siłą wspomagania |
Koła | przód: 9,5 J x 20 H2; tył: 11 J x 20 H2 |
Opony | przód: 265/40 ZR 20; tył: 295/35 ZR 20 |
Wymiary i masy | |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Rozstaw kół przód/tył | 1660/1625 mm |
Długość/szerokość/wysokość | 4705/1353/1915 mm |
Średnica zawracania | 12,84 m |
Pojemność bagażnika | 213-240 l |
Masa własna (EC) | 1970 kg |
Ładowność | 320 kg |
Pojemność zb. paliwa/rezerwa | 70/10 l |
Osiągi, zużycie, emisje | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,6 s |
Prędkość maksymalna | 315 km/h |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | 11,8-12,7 l/100 km |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP) | 268-288 g/km |
Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+
Silnik | |
Układ i liczba cylindrów | V8 |
Pojemność skokowa | 3982 ccm |
Moc maksymalna | 350 kW / 476 KM |
przy | 5500-6500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 700 Nm |
przy | 2250-4500 obr./min |
Stopień kompresji | 8,6 |
Zasilanie | sterowany mikroprocesorem wtrysk benzyny, biturbo |
Przeniesienie napędu | |
Zespół napędowy | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ |
Przekładnia | automatyczna skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym, wielotarczowym sprzęgłem rozruchowym |
Przełożenia | |
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 |
Bieg wsteczny | 4,8 |
Zawieszenie | |
Oś przednia | zawieszenie AMG RIDE CONTROL, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, kontrola „przysiadania” i „nurkowania”, lekkie sprężyny śrubowe, stabilizator i adaptacyjne, regulowane tłumienie |
Oś tylna | zawieszenie AMG RIDE CONTROL, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, kontrola „przysiadania” i „nurkowania”, lekkie sprężyny śrubowe, stabilizator i adaptacyjne, regulowane tłumienie |
Układ hamulcowy | hydrauliczny dwuobwodowy układ hamulcowy; przednie kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, wentylowane i perforowane, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tylne kompozytowe tarcze hamulcowe 360 mm, wentylowane i perforowane, 1-tłoczkowe pływające zaciski z aluminium; elektryczny hamulec postojowy, ABS, wspomaganie hamowania, 3-stopniowy system ESP® |
Układ kierowniczy | elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zależne od prędkości z przekładnią zębatą, zmiennym przełożeniem (12,8:1 w martwym punkcie) i zmienną siłą wspomagania |
Koła | przód: 9,5 J x 19; tył: 11 J x 19 |
Opony | przód: 255/45 ZR 19; tył: 285/40 ZR 19 |
Wymiary i masy | |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Rozstaw kół przód/tył | 1665/1629 mm |
Długość/szerokość/wysokość | 4705/1359/1915 mm |
Średnica zawracania | 12,84 m |
Pojemność bagażnika | 213-240 l |
Masa własna (EC) | 1950 kg |
Ładowność | 330 kg |
Pojemność zb. paliwa/rezerwa | 70/10 l |
Osiągi, zużycie, emisje | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,9 s |
Prędkość maksymalna | 295 km/h |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | 11,8-12,7 l/100 km |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP) | 268-288 g/km |
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.