MotoryzacjaNajważniejszeSport

Karol Basz Mistrzem Świata Lamborghini Super Trofeo 2021

Karol Basz i Mattia Michelotto z zespołu VS Racing odnieśli spektakularne zwycięstwo w kończącym sezon światowym finale Lamborghini Super Trofeo 2021 na torze Misano Adriatico. Wygrali oba 50-minutowe wyścigi w najwyższej klasie PRO startując do obu z pole position. Sukces nadszedł zaledwie tydzień po tym, jak zespół VS Racing zakończył sezon tytułem mistrza kategorii International GT Open. Karol został też wcześniej mistrzem europejskiej serii pucharu Trofeo Lamborghini w kategorii ProAm.

Brandon Gdovic i Bryan Ortiz z Precision Performance Motorsport zdobyli tytuł w kategorii Pro-Am, Victor Gomez (Change Racing) w kategorii Am, a John Hennessy zdobył tytuł Lamborghini Cup dla amerykańskiego RaceTronics.

Pierwszy wyścig

Wyścigowy partner Karola Basza – Mattia Michelotto z VS Racing rozpoczął pierwszy wyścig z pole position. Utrzymał swoją przewagę także w dalszej części wyścigu. Start z powodu opóźnienia odbył się już przy świetle reflektorów. Lamborghini Huracán z nr. 6 zespołu VS Racing stoczył walkę z Lamborghini nr #127 ze stajni Change Racing z mistrzem amerykańskiego Super Trofeo – Richardem Antinuccim oraz z Dannym Kroes z numerem 33 z Bonaldi Motorsport. Obaj weszli razem w pierwszy zakręt, ale Kroes ściął mocno zakręt. W efekcie został na drugiej pozycji, a Michelotto objął prowadzenie.

Antinucci był pierwszym, który zdecydował się na pit-stop. Z kolei Michelotto pozostał na torze decydując się na dalsze powiększenie swojej wypracowanej, czterosekundowej przewagi. Po zmianie kierowców Karol Basz przejął kontrolę i zwiększył przewagę aż do 7,1 s nad drugim Antinuccim. Na podium za Karolem Baszem i Mattia Michelotto w kategorii Pro stanął Kroes i jego kolega z zespołu Daan Pijl.

Drugi wyścig

Basz i Michelotto również drugi wyścig rozpoczęli z pole position. Karol wykonał atomowy start i poprowadził stawkę przed Antinuccim i Dario Capitanio (obaj z Dream Racing Motorsport) do pierwszego zakrętu. W dalszej części pierwszego okrążenia główni pretendenci do tytułu Super Trofeo Europe spotkali się na zakręcie 14, gdy Weering wjechał na bok Gilardoniego podczas hamowania. Uderzenie złamało tylne zawieszenie Weeringa i zmusiło obu zawodników do wycofania się. Kontakt wyeliminował również trójkę innych zaodników w ciągu pierwszego kwadransa wyścigu. Koledzy z zespołu Bonaldi Motorsport, Daan Pijl i Milan Teekens, wzięli udział w kolizji z Kikko Galbiati z Novamarine GSM Racing w zakręcie nr 4. Pijl i Teekens nie pojechali dalej, a wyścig Galbiatiego zakończył się wkrótce potem w boksach.

Podobnie jak w pierwszym wyścigu, Antinucci miał trudności z dotrzymaniem tempa Baszowi i Michelotto. Pomimo zatrzymania się jako pierwszy na pit-stop, wyjechał z boksu z sześciosekundową stratą. Margines ten wydłużył się do ponad 11 sekund, zanim został zredukowany do dziewięciu na mecie wyścigu. Tym samym Karol Basz i Mattia Michelotto zapewnili sobie zwycięstwo w wyścigu i tytuł mistrzowski.

Karol Basz (#6 VS Racing) powiedział: „To niesamowity dzień dla mnie i dla Mattii, który także wykonał świetną robotę przez cały weekend. Jesteśmy zwycięzcami światowych finałów i teraz możemy świętować!”

Kolega z zespołu Mattia Michelotto (#6 VS Racing) powiedział: „Dziękuję Karolowi i VS Racing, samochód był fantastyczny w obu wyścigach w ten weekend”.

Informacja prasowa

Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *