Nowy hybrydowy Mercedes C plug-in z rekordowym zasięgiem
Niedługo po premierze nowej generacji Klasy C, do oferty modelu Mercedes dołącza warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in. Standardem w obu wersjach jest samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi. Ceny startują, odpowiednio, od 220.300 zł (C 300 e Limuzyna) oraz 227.000 zł (C 300 e Kombi). Niedługo także pojawią się warianty Mercedesa Klasy C z hybrydowym napędem plug-in z silnikiem Diesla.
100 km zasięgu na prądzie
Codzienne trasy za kierownicą C 300 e można w większości pokonywać wyłącznie „na prądzie” – bez użycia silnika spalinowego. To zasługa zasięgu w trybie elektrycznym zwiększonego do ponad 100 km oraz także wysokiej mocy jednostki elektrycznej, wynoszącej 95 kW (129 KM). Hybrydowy napęd plug-in korzysta z 2-litrowego wariantu ultranowoczesnego 4-cylindrowego silnika benzynowego M 254. Dzięki rekuperacji energia kinetyczna jest tu odzyskiwana podczas wytracania prędkości lub zjeżdżania ze wzniesienia. Maksymalna moc odzysku energii wynosi ponad 100 kW.
Inteligentna, oparta na aktualnie pokonywanej trasie strategia działania zespołu napędowego aktywuje tryb jazdy w 100% elektrycznej wszędzie tam, gdzie jest to najbardziej odpowiednie. Strategia uwzględnia przy tym czynniki takie jak dane nawigacji, topografia terenu, ograniczenia prędkości oraz warunki ruchu na całej planowanej trasie. Jeśli kierowca chce wpłynąć na intensywność odzyskiwania energii, może skorzystać z manetek za kierownicą – do wyboru ma trzy stopnie rekuperacji (nie dotyczy trybu Sport).
W trybie D- samochód porusza się na zasadzie „jednego pedału”: po zdjęciu nogi z gazu zwalnia tak mocno, że korzystanie z hydraulicznego hamulca nożnego często zatem okazuje się niepotrzebne. Strategia działania napędu komunikuje się z czujnikami systemów asystujących, dzięki czemu skutecznie wspiera kierowcę w wielu sytuacjach na drodze.
Płaska podłoga bagażnika
W porównaniu z poprzednikiem praktyczne korzyści przynosi również lokalizacja wysokonapięciowego akumulatora C 300 e. W bagażniku nie ma już „schodka”, istnieje za to więc możliwość przewożenia dłuższych i większych przedmiotów. Zmiana ta jest szczególnie zauważalna więc w wersji Kombi, gdzie długość podłogi bagażnika wzrosła o 63 mm, do 1043 mm. Pod mocowanie rolety można zatem bez problemu załadować wysokie skrzynki z napojami. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła o 45 l, do 360 l, a po złożeniu tylnych siedzeń C 300 e Kombi może zatem pomieścić nawet 1375 l (+40 l).
Dane techniczne:
Mercedes C 300 e Limuzyna | Mercedes C 300 e Kombi | ||
Pojemność skokowa silnika | 1999 ccm | 1999 ccm | |
Moc maksymalna silnika benzynowego | 150/204 kW/KM | 150/204 kW/KM | |
przy | 6100 obr./min | 6100 obr./min | |
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego | 320 Nm | 320 Nm | |
przy | 2000-4000 obr./min | 2000-4000 obr./min | |
Moc maksymalna silnika elektrycznego | 95/129 kW/KM | 95/129 kW/KM | |
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego | 440 Nm | 440 Nm | |
przy | 2100 obr./min | 2100 obr./min | |
Moc systemowa | 230/313 kW/KM | 230/313 kW/KM | |
Systemowy moment obrotowy | 550 Nm | 550 Nm | |
Prędkość maksymalna | 245 km/h | 240 km/h | |
Prędkość maks. w trybie elektrycznym | 140 km/h | 140 km/h | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,1 s | 6,2 s | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | 0,6-0,8 l/100 km | 0,6-0,8 l/100 km | |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | 13-17 g/km | 14-19 g/km | |
Zużycie prądu w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | 20,8-23,3 kWh/100 km | 21,6-24,1 kWh/100 km | |
Zasięg elektryczny (EAER miesz.; (WLTP) | 99-111 km | 95-107 km | |
Cena od | 220.300 PLN | 227.000 PLN |
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.