MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Opel Astra Sports Tourer

Po światowej premierze kolejnej generacji Astry hatchback we wrześniu Opel prezentuje dzisiaj bardzo wyczekiwaną wersję kombi, czyli zupełnie nową Astrę Sports Tourer. Nowość rynkowa będzie dostępna z dwoma wersjami napędu hybrydowego z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in), jako pierwsze zelektryfikowane kombi niemieckiego producenta. Nowy Opel Astra Sports Tourer kontynuuje udaną tradycję Opla w segmencie kompaktowych kombi, którą prawie 60 lat temu zapoczątkował Kadett Caravan, pierwszy przedstawiciel tej klasy w ofercie niemieckiej marki.

Nowy Opal Astra - kombi i hatchback

Oprócz napędu elektrycznego pod maskę nowej Astry Sports Tourer trafią też bardzo wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). W przypadku wersji hybrydowej plug‑in łączna moc systemu wyniesie do 165 kW (225 KM). W pojazdach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi standardowo montowana będzie przekładnia sześciobiegowa, natomiast ośmiobiegowy automat stanowi opcję w połączeniu z mocniejszymi jednostkami i zelektryfikowaną hybrydą plug‑in.

Opel Astra Sports Tourer 2021

„Nowa Astra Sports Tourer jest uniwersalnym modelem na nowe czasy – zelektryfikowana, cyfrowa i zaprojektowana, by wzbudzać emocje” – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz. „Tak właśnie łączymy naszą długą tradycję w segmencie kompaktowych kombi z najnowszymi innowacjami, takimi jak technologia hybrydy plug‑in. Jesteśmy pewni, że fantastycznie wyglądająca Sports Tourer przysporzy marce Opel nowych klientów”.

Opel Astra Sports Tourer 2021

Nowy Opel Astra Sports Tourer, ma wymiary zewnętrzne 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.). Próg bagażnika znajduje się na wysokości około 600 mm. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest także o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji. Ma za to znacznie większy rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm). Wymiar ten jest zwiększony o 57 mm w porównaniu z nową Astrą hatchback.

Opel Astra Sports Tourer 2021
Funkcjonalny bagażnik: ruchoma podłoga „Intelli-Space”

Bagażnik nowej Astry Sports Tourer oferuje nawet ponad 608 litrów użytecznej pojemności przy rozłożonych tylnych siedzeniach. Ma ponad 1634 litrów po ich złożeniu. Zmieści się w nim zatem nawet kontener ze średniej wielkości psem. Ponadto po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 (wyposażenie standardowe) podłoga części bagażowej jest zupełnie płaska. Nawet w wersji hybrydowej plug‑in z litowo-jonowym akumulatorem pod podłogą ustawny bagażnik ma odpowiednio ponad 548 lub 1574 litrów pojemności.

Nowy Opel Astra Sports Tourer 2021

W pojazdach napędzanych wyłącznie silnikami spalinowymi przestrzeń bagażową optymalizuje opcjonalna ruchoma podłoga „Intelli-Space”. Jej położenie można łatwo regulować jedną ręką, zmieniając wysokość lub blokując pod kątem 45 stopni. Dla jeszcze większej wygody zwijaną osłonę przestrzeni bagażowej można schować pod wyjmowaną podłogą ustawioną nie tylko w górnym, ale i w dolnym położeniu.

Opel Astra Sports Tourer 2021 - wnętrze

Nowa Astra Sports Tourer z podłogą „Intelli-Space” ułatwia życie także w przypadku przebicia opony. Zestaw naprawczy i apteczkę pierwszej pomocy umieszczono w sprytnych schowkach dostępnych zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia. Można więc po nie sięgnąć bez wypakowywania wszystkiego z samochodu. Oczywiście tylna klapa może otwierać się i zamykać automatycznie w reakcji na ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

Nowa Astra Sports Tourer z Opel Vizorem i Pure Panelem

Wraz z pięciodrzwiową siostrzaną wersją hatchback nowa i elegancka Astra Sports Tourer jest stylistyczną deklaracją Opla. Jest także pierwszym kombi tej marki zaprojektowanym zgodnie z koncepcją określaną jako śmiała i przejrzysta. Motyw Opel Vizor, stanowiący nowe oblicze marki, jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass. Osie pionowe i poziome oraz ostre załamanie maski silnika i światła do jazdy dziennej stylizowane są na skrzydła. Łączą się one pośrodku z emblematem „Opel Blitz”. Vizor obejmujący cały przedni pas integruje elementy technologiczne, takie jak adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® i przednią kamerę.

Z tyłu powtórzono wzornictwo Opel Compass. Oś pionową wyznacza w tym przypadku centralnie umieszczone logo z błyskawicą oraz wysoko zamontowane trzecie światło hamowania. Z kolei oś pozioma to mocno zwężone klosze tylnych lamp. Są one identyczne jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, co podkreśla rodzinne podobieństwo obu wersji Astry.

Skokowe zmiany zaszły także we wnętrzu. W pełni cyfrowy Pure Panel, z interfejsem HMI (człowiek-maszyna), jest minimalistyczny i intuicyjny. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Wyeliminowano także zbędne kable. Od wersji podstawowej najnowsze systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.

Doskonale oświetlona droga: unikatowe reflektory pikselowe Intelli-Lux LED

Nowa Astra Sports Tourer wprowadza też szereg nowych technologii do segmentu kompaktowych kombi. Jedną z nich jest najnowsza wersja adaptacyjnych, nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System przeniesiony wprost z flagowych Opli Insignia i Grandland składa się ze 168 elementów LED. Nie ma on odpowiedników w klasie kompaktowej ani średniej.

Znakomity komfort siedzenia to już firmowy znak Opla. Opracowane wewnętrznie przednie fotele nowej Astry Sports Tourer mają certyfikat niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V. / AGR). Maksymalnie ergonomiczne fotele są najlepsze w klasie pojazdów kompaktowych i oferują szeroką gamę opcjonalnych regulacji. Od elektrycznego przechyłu po elektropneumatyczną podporę lędźwiową. Wraz z tapicerką ze skóry nappa użytkownik otrzymuje fotel kierowcy z funkcjami wentylacji i masażu. Dodatkowo także podgrzewanie przednich foteli i tylnej kanapy.

Kierowca może liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony najnowocześniejszych opcjonalnych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny Intelli-HUD oraz Intelli-Drive 2.0. Wykrywanie rąk na kierownicy gwarantuje, że jest on przez cały czas zaangażowany w prowadzenie pojazdu.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *