Nowy Fiat Scudo i E-Scudo dostępne do zamawiania.
Fiat Professional uruchamia zamówienia na najnowszy model Scudo (pisaliśmy więcej o nim tutaj). W ten sposób Fiat Professional powraca do historycznej nazwy pojazdu produkowanego do 2016 r. w fabryce Stellantis w Hordain we Francji. Auto zastąpi dotychczasowego Fiata Talento. Będzie dostępne zarówno w wersji elektrycznej, jak i tradycyjnej, spalinowej. Cennik wersji spalinowej otwiera 102-konny Furgon w kwocie 88 500 zł netto, napędzany 1,5-litrowym silnikiem Diesla. Z kolei ceny wersji elektrycznej zaczynają się od 140 000 zł netto za Platformę 50 kWh. 143 000 zł kosztuje najtańsza wersja Furgon 50 kWh. Samochody można już zamawiać w autoryzowanych salonach marki Fiat Professional w Polsce.
Napęd
Nowe Scudo jest drugim samochodem dostawczym Fiat Professional, po E-Ducato, dostępnym zarówno z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi. I właśnie w wersjach elektrycznych, zwanych E-Scudo, odnajdziemy manifest tego modelu. Elektryczne Scudo oferuje zasięg do 330 km w cyklu WLTP i dwa rozmiary akumulatorów – 50 i 75 kWh. Ich moc ładowania wynosi przy AC (prąd zmienny) do 11 kW i do 100 kW w DC (prąd stały). Aby naładować nim akumulator do 80% pojemności potrzeba zaledwie 45 minut. Cena E-Scudo zaczyna się już od 140 000 zł netto za wersję Platforma 50 kWh. Od 143 000 zł netto trzeba wydać na wersję Furgon 50 kWh.
Oprócz wersji elektrycznych, dostępne są również cztery silniki Diesla. To jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 102 lub 120 KM współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną. Dostępny jest także 2-litrowy Diesel o mocy 145 KM z przekładnią manualną lub 8-biegową, automatyczną lub o mocy 177 KM, zestawiony z tą samą, 8-biegową skrzynią automatyczną.
Wymiary i ładowność
Nowy Fiat Scudo został zaprojektowany jako wszechstronny samochód dostawczy, który oferuje inteligentne i praktyczne rozwiązania przy zachowaniu kompaktowych wymiarów. Już same wymiary stanowią jedną z mocnych stron tego modelu. Wysokość zaledwie 1,90 m, umożliwia łatwy wjazd do podziemnych magazynów, a długość 5 m (do 5,3 m w wersji Maxi) sprawia, że nowy Fiat Scudo może przewieźć niemal wszystko i wszędzie. Z myślą o szczególnych potrzebach w mieście dostępna jest też wyjątkowa w segmencie, najkrótsza wersja Compact. Oferuje ona wszystkie zalety pojemnego Scudo na długości zaledwie 4,6 metra.
Co więcej, niezależnie od wybranego układu napędowego, auto zachowuje taką samą ładowność. Ma pojemność ładunkową 4,6, 5,3 lub 6,1 m3 w zależności od rozstawu osi. Jego ładowność wynosi do 1,4 t, a uciąg – do 1 t. Model charakteryzuje się też wyjątkową, modułową kabiną uzyskaną dzięki systemowi Moduwork. Przekształca on siedzenie pasażera w miejsce pracy i powiększa przestrzeń ładunkową. System umożliwia przewożenie przedmiotów o długości do 4 metrów (wersja Maxi) i zwiększa objętość o kolejne 0,5 m3, aż do łącznej pojemności 6,6 m3 – jednej z największych w klasie.
Wersje
Na dowód swojego wielofunkcyjnego charakteru, nowy Fiat Scudo jest dostępny w wersjach: Furgon, Brygadowy, Brygadowy Składany oraz Platforma. W jego elektrycznej odmianie E-Scudo do opcji Furgon, Brygadowy i Platforma dodatkowo dochodzi Kombi (maksymalnie z 9 miejscami siedzącymi), z dwoma poziomami wyposażenia (Easy, i Lounge) i wspomnianymi licznymi konfiguracjami silnikowymi zarówno tradycyjnymi Diesla, jak i nowoczesnymi, elektrycznymi.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.