Nowa Alfa Romeo Tonale
Dzięki niezwykłej pracy wykonanej w Centro Stile Alfa Romeo, produkcyjna wersja Alfy Romeo Tonale jest niezwykle wierna samochodowi koncepcyjnemu. Stworzona z myślą o młodych i dynamicznych mieszkańcach miast, Tonale, cechuje się wyrazistym, zmysłowym i wybiegającym w przyszłość designem. Wyznacza nowe kanony stylistyczne, które pozostaną punktem odniesienia w przyszłych modelach Alfy Romeo: 5-otworowe, aluminiowe obręcze kół, zegary w „teleskopowej” tablicy rozdzielczej, 3-ramienna sportowa kierownica i reflektory główne o sinusoidalnie wygiętym kształcie.
Z zewnątrz
Kompaktowe wymiary Tonale – długość 4,53 m, szerokość 1,84 m i wysokość 1,6 m – łączą włoski charakter i współczesny styl typowy dla Alfy Romeo. Tworzą syntezę prestiżowego dziedzictwa i spojrzenia w przyszłość. Widzimy charakterystyczne cechy stylistyczne, które weszły do historii światowej motoryzacji. Elementy takie, jak „GT Line”, biegnąca od tyłu do reflektorów, przywołuje na myśl kształty Giulii GT. Przeplatając się z pełnymi i eleganckimi bryłami nadwozia, przypomina kultowe modele, jak 8C Competizione. Z przodu znajduje się niepowtarzalne „Trilobo” oraz charakterystyczny grill Alfy Romeo „Scudetto” w centralnym punkcie.
Reflektory adaptacyjne (matrycowe) „3+3” z nową matrycą Full-LED przywodzą na myśl dumny wygląd modelu SZ Zagato lub samochodu koncepcyjnego Proteo. Trzy moduły, opracowane we współpracy z firmą Marelli, tworzą unikalną linię przodu samochodu. Jednocześnie zapewniają światła dzienne, dynamiczne kierunkowskazy oraz funkcję „Welcome and Goodbye” (aktywowaną za każdym razem, gdy kierowca włącza lub wyłącza samochód), aby zapewnić najlepsze warunki oświetlenia dzięki wprowadzeniu dwóch zaawansowanych technologii. Pierwsza z nich, „Adaptive Driving Beam”, stale dostosowuje światła mijania w zależności od prędkości i warunków jazdy. Druga, „Glare-Free High Beam Segmented Technology”, automatycznie wykrywa ruch przed samochodem, aby uniknąć oślepiania przez inne samochody; wreszcie trzeci moduł, automatycznie aktywowany podczas pokonywania zakrętów, aby zapewnić najlepsze możliwe oświetlenie boczne.
W tylnych światłach zastosowano te same elementy stylistyczne, co w światłach przednich. Stworzono krzywą sinusoidalną, która oplata całą tylną część samochodu, tworząc niepowtarzalną i charakterystyczną sygnaturę świetlną. Zmysłowość i dynamizm samochodu przejawiają się również w ogromnej tylnej szybie, będącej hołdem dla modelu 8C Competizione, oraz we wzorze obręczy kół, które odwzorowują „tarczę telefonu”.
Wnętrze
Zainspirowane historią wyścigów Alfy Romeo, wnętrze Tonale skoncentrowano na kierowcy, z łatwym dostępem do wszystkich elementów sterujących. Zapewnia to bezpieczne i niezrównane wrażenia z jazdy. Z taką samą troską potraktowano pasażerów, którym zapewniono idealną przestrzeń do komfortowego podróżowania. W rezultacie powstało wnętrze zaprojektowane dla i wokół pasażerów. Wnętrze Tonale wzbudza emocje, nie wspominając o najnowszej technologii. Zapewnia ona łączność i komfort, przy jednoczesnym zachowaniu przyjemności ze sportowej jazdy.
Technologia NFT
Jako pierwsza na świecie, Alfa Romeo Tonale debiutuje z technologią niewymienialnego tokena (NFT), prawdziwą innowacją w sektorze motoryzacyjnym. Alfa Romeo jest pierwszym producentem samochodów, który połączył samochód z cyfrowym certyfikatem NFT. Technologię tą oparto na koncepcji „blockchain card”, poufnego i niemodyfikowalnego zapisu głównych etapów „życia” samochodu. Ta charakterystyczna funkcja off-board, możliwa do natychmiastowego wykorzystania i zrównoważona, podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo. Za zgodą klienta, NFT rejestruje dane pojazdu, generując certyfikat, który może być wykorzystany jako gwarancja, że samochód był prawidłowo utrzymywany. Ma to pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną. Na rynku samochodów używanych, certyfikacja NFT stanowi dodatkowe źródło wiarygodnego pochodzenia, na które mogą liczyć właściciele i dealerzy. Równocześnie nabywcy będą spokojni przy wyborze swojego samochodu.
Amazon Alexa
Jedną z najważniejszych nowości Alfy Romeo Tonale są wbudowane funkcje asystenta głosowego Amazon Alexa. Codzienne wykonywane czynności mogą być jeszcze prostsze i wygodniejsze. Pełna integracja z Amazon – dzięki funkcji „Secure Delivery Service”, Alfa Romeo Tonale można wybrać jako miejsce dostawy zamówionych paczek, odblokowując drzwi i pozwalając kurierowi pozostawić je wewnątrz samochodu. Wszystko to przy zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa. Można również otrzymywać stałe aktualizacje na temat stanu samochodu, poznać poziom naładowania akumulatora i/lub paliwa, znaleźć punkty użyteczności publicznej, znaleźć ostatnią lokalizację samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania itp. Alexa może być również wykorzystywana, by dodać produkty do listy zakupów, wyszukać pobliską restaurację lub ustawić światła lub ogrzewanie podłączone do systemu automatyki domowej. Wszystko to przy zachowaniu maksymalnej koncentracji na drodze.
Android Auto
Alfa Romeo Tonale jest w standardzie wyposażona we wbudowany i całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy. Dzięki spersonalizowanemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z aktualizacjami Over-the-Air (OTA), oferuje on również treści, funkcje i usługi, które są na bieżąco aktualizowane. System ten obejmuje cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 12,3”, główny ekran dotykowy o przekątnej 10,25” oraz wielozadaniowy interfejs. Dzięki temu wszystko jest na wyciągnięcie ręki, bez odwracania uwagi od drogi.
Autonomiczna jazda poziomu 2 i systemy bezpieczeństwa
Technologia służy również bezpieczeństwu i komfortowi. Autonomiczna jazda na poziomie 2, z nowymi zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS), działają zgodnie z filozofią Alfy Romeo. Również w tym przypadku oprogramowanie jest zgodne z DNA marki, a w centrum uwagi pozostaje kierowca.
Do wyposażenia należą: Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), aktywny asystent utrzymania pasa ruchu (LC) i asystent jazdy w korkach („Traffic Jam Assist”), które automatycznie dostosowują prędkość i tor jazdy, utrzymując samochód na środku pasa ruchu i w odpowiedniej odległości od pojazdu jadącego z przodu, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo i komfort. Alfa Romeo Tonale jest również wyposażone w inne innowacyjne urządzenia i technologie. Doskonalą one interakcję pomiędzy kierowcą, samochodem i drogą: od autonomicznego systemu awaryjnego hamowania, poprzez system wykrywania znużenia u kierowcy, system monitorowania martwego pola, po system wykrywania obiektów na drodze cofania. Do kompletu tych wszystkich systemów bezpieczeństwa jazdy dochodzi wysokiej rozdzielczości kamera 360° z dynamiczną siatką.
Elektryfikacja na dwóch poziomach
Dla Alfa Romeo, Tonale stanowi naturalny punkt wejścia w świat elektryfikacji. Elektryfikacja musi służyć marce i jej DNA, z misją odkrycia na nowo sportowego charakteru na miarę XXI wieku. Przewidziano zatem dwa poziomy elektryfikacji: Hybrid i Plug-in Hybrid.
Alfa Romeo Tonale debiutuje z silnikiem Hybrid VGT („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, zaprojektowanym specjalnie dla Alfy Romeo. Jej turbosprężarka o zmiennej geometrii w zestawieniu z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm sprawia, że 1,5-litrowy silnik benzynowy może napędzać koła nawet wtedy, gdy silnik spalinowy jest wyłączony. Alfa Romeo zdecydowała się na takie rozwiązanie techniczne, aby zaoferować autentyczne wrażenia ze zelektryfikowanej jazdy. Napęd umożliwia uruchomienie i jazdę w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach, a także podczas parkowania i długiej jazdy. W momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie także wersja hybrydowa o mocy 130 KM. Będzie ona również zestawiona z 7-biegową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″.
Najwyższe osiągi gwarantuje wyjątkowy układ napędowy Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM. Przyspiesza on Tonale od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy. Jego zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi nawet 80 km w cyklu miejskim (ponad 60 km w cyklu mieszanym). Stanowi on też najlepszą wartość w klasie w tym segmencie. Standardowo w układzie napędowym Plug-in Hybrid układ napędu Q4 zapewnia niezrównany poziom bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy.
Ofertę silników dopełnia nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM, dysponujący momentem obrotowym 320 Nm, zestawiony z 6-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i napędem na przednie koła.
Dynamika
Alfa Romeo Tonale zapewnia doskonałe zachowanie dynamiczne typowe dla samochodów sportowych. Dowodem tego jest najlepszy rozkład masy i najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie (13,6). To także jedyny model w swojej klasie wyposażony w zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i łopatki zmiany biegów wykonane z aluminium. Zastosowanie stałych zacisków Brembo z 4 tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu, przyczynia się do poprawy skuteczności hamowania.
W Tonale zastosowano w pełni niezależne zawieszenie MacPherson z amortyzatorami z systemem „Frequency Selective Damping” (FSD). Aby jeszcze bardziej zwiększyć jej wyjątkowe właściwości jezdne, nawet na nawierzchniach o niskiej przyczepności, Tonale oferuje dwa rodzaje napędu: napęd na wszystkie koła Q4 w wersji Plug-in Hybrid e-Q4 oraz napęd na przednie koła w wersji Hybrid i diesel. Te ostatnie również wyposażono w elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy Alfy Romeo. Specyfikację techniczną dopełnia aktywne zawieszenie „Dual Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia.
Gama
Alfa Romeo Tonale wprowadza nową strategię gamy, dzięki której konfigurowanie samochodu przez klienta stanie się jeszcze łatwiejsze. Dostępne są dwa główne poziomy wyposażenia: Super i Ti, oba z jasno zdefiniowaną specyfikacją techniczną, która zaspokoi potrzeby najbardziej wymagających klientów. Poziom wyposażenia Super, będący wejściowym poziomem do wyjątkowego komfortu Alfy Romeo, można wzbogacić o wersję Sprint, która zawiera dodatkowe liczne opcje o zdecydowanie sportowym charakterze. Z kolei poziom wyposażenia Ti, który uwydatnia elegancję i wyrazisty charakter Tonale, można rozbudować wybierając wersję Veloce, aby uzyskać maksymalne osiągi i sportowy charakter.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.