MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Lamborghini Huracan Tecnica

Automobili Lamborghini przedstawia model Huracan w wersji Tecnica, napędzanej na tylne koła. Zastosowano w nim silnik V10 nowej generacji. To samochód opracowany dla kierowców poszukujących przyjemności z jazdy zarówno na drodze, jak i na torze. Nazwa Tecnica uosabia zaawansowaną ewolucję technicznej sprawności Huracana. Natomiast jego nowy wygląd podkreśla ulepszoną aerodynamikę, zapewniającą wyższą wydajność, stabilność i łatwość użytkowania, szczególnie na torze.

Lamborghini Huracan Tecnica

Przejmując silnik z modelu Huracan STO (więcej o nim tutaj), wzmocniony o 30 KM w porównaniu do tylnonapędowego modelu Huracán EVO, jego układ napędowy zapewnia 565 Nm momentu obrotowego przy maksymalnych obrotach 6500 obr./min. Daje to lepsze przyspieszenie 0-100 km/h, które Tecnica osiąga w 3,2 sekundy. Przekalibrowany system LDVI i dostrojone tryby jazdy ze zmienioną konfiguracją zawieszenia, bezpośrednim układem kierowniczym i innowacyjnym chłodzeniem hamulców sprawiają, że jest to samochód wszechstronny nadający się na tor jak i do codziennego użytku.

Lamborghini Huracan Tecnica
Tecnica – dusza inżynierii

Lamborghini Huracan Tecnica wykorzystuje 5,2-litrową jednostkę napędową. Generuje ona taką samą moc (640 KM), jak wersja STO, wytwarzając 565 Nm momentu obrotowego przy 6500 obr./min. Zapewnia to ekscytującą i jednocześnie wygodną codzienną jazdę z bardzo responsywną maksymalną mocą i momentem obrotowym.

Lamborghini Huracan Tecnica

Przy suchej masie 1379 kg Tecnica zapewnia stosunek masy do mocy wynoszący 2,15 kg/KM. Zwiększonej mocy towarzyszy ulepszony, ostrzejszy dźwięk silnika przy wyższych obrotach, podczas gdy wewnątrz kokpitu Tecnica zapewnia lepszy komfort akustyczny.

Huracan Tecnica ma w swoim sercu system LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), który kontroluje każdy aspekt zachowania samochodu. LDVI integruje systemy pojazdu, aby zapewnić doskonałą dynamikę jazdy. Napęd na tylne koła wyposażono w system wektorowania momentu obrotowego, wraz ze zmodyfikowanym układem Performance Traction Control (P-TCS) i specjalną konfiguracją zawieszenia dla modelu Tecnica.

Lamborghini Huracan Tecnica
Tryby jazdy

W trybie jazdy STRADA kierowanie zapewnia stabilność i zwrotność, uzupełnione przez wektorowanie momentu obrotowego i P-TCS. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów są dostrojone pod kątem komfortowej codziennej jazdy w każdych warunkach.

Lamborghini Huracan Tecnica

Po wybraniu trybu SPORT maksymalna radość z jazdy pochodzi ze zwiększonej nadsterowności, podczas gdy wektorowanie momentu obrotowego zapewnia zwinność i responsywność samochodu w rękach kierowcy. Bardzo responsywny układ napędowy zapewnia dużo wrażeń po naciśnięciu pedału przyspieszenia. Siedmiobiegowa skrzynia biegów zapewnia szybką i emocjonującą zmianę biegów.

Lamborghini Huracan Tecnica

W trybie CORSA budzi się wyścigowy duch samochodu. Tecnica reaguje z niezwykłą precyzją, a ryk wolnossącego silnika Lamborghini przypomina o wyścigowym charakterze samochodu. Układ napędowy jest skalibrowany tak, aby zapewnić optymalną reakcję przepustnicy dopasowaną do jazdy po torze i najszybszą możliwą zmianę biegów. Przy tym Tecnica wykazuje maksymalną precyzję i zwinność dzięi systemowi LDVI, który zapewnia maksymalną przyczepność poprzeczną i wzdłużną dzięki wektorowaniu momentu obrotowego i P-TCS.

Lamborghini Huracan Tecnica

Nadzwyczajne osiągi wspomaga nowy system chłodzenia hamulców, inspirowany wyścigowym doświadczeniem Lamborghini. W węglowo-ceramicznych hamulcach Huracana Tecnica zastosowano specjalnie zaprojektowane deflektory chłodzące, kierujące przepływ powietrza na tarcze. Wszystko po to, aby zmaksymalizować rozpraszanie ciepła i zmniejszyć temperaturę płynu hamulcowego. Jednocześnie obniżenie temperatury tarcz hamulcowych wpływa także na mniejsze zużycie klocków hamulcowych.

Lamborghini Huracan Tecnica
Aerodynamiczny design

Aerodynamiczna wydajność i lekka konstrukcja dodają dynamiki. Zmieniony design wersji Tecnica nadaje jej mocniejszy, drapieżny wygląd. Zastosowano lekką maskę z włókna węglowego oraz nowy zderzak z czarnym wzorem Ypsilon Terzo Millennio. Nowy przedni rozdzielacz z dolnymi, otwartymi listwami kierującymi powietrze przez koła, przyczynia się do poprawy docisku i chłodzenia. Czerń u podstawy przedniej szyby zwiększa wrażenie lekkości.

Lamborghini Huracan Tecnica

Profil samochodu również odróżnia go od rodziny Huracan. Jest o 6,1 cm dłuższy niż Huracan EVO, ma tę samą wysokość i szerokość, ale wydaje się niższy i szerszy. Jego sylwetka inspirowana jest linią modelu Essenza SCV12. Czerń przedniej części Ypsilon ciągnie się wzdłuż boków samochodu do bocznych wlotów powietrza, podkreślając dynamiczny charakter samochodu. Dach w kolorze nadwozia może być także opcjonalnie pomalowany na czarno.

Lamborghini Huracan Tecnica

Przeprojektowany tył, w tym nowe pionowe tylne okno, zapewnia lepszą widoczność. Natomiast przeprojektowana maska ​​silnika z lekkiego włókna węglowego stanowi ukłon dla silnika V10 Tecnica. Tył zawiera nowy zderzak ze zoptymalizowanym wlotem powietrza. Znajdują się tam także nowe sześciokątne rury wydechowe, które zapewniają wzmocniony dźwięk silnika.

Lamborghini Huracan Tecnica

Stałe tylne skrzydło uzupełnia unikalne linie samochodu. Jego aerodynamiczna konstrukcja przyczynia się także do 35% zwiększenia docisku w porównaniu z Huracán EVO RWD. Jednocześnie skrzydło nie powoduje wzrostu oporu powietrza. Jego opór zmniejszono o 20%, poprawiając równowagę aerodynamiczną i wspierając stabilność podczas hamowania a także w szybkich łukach. Podwozie również zoptymalizowano dzięki nowym owiewkom, które poprawiają aerodynamikę.

Nowe 20-calowe obręcze kół, inspirowane Lamborghini Vision GT, mają sześciokątny kształt i wyposażono je w opony Bridgestone Potenza Sport.

Lamborghini Huracan Tecnica
Stworzony dla kierowcy

Wszechstronność Lamborghini Huracan Tecnica jest kontynuowana w jego wnętrzu. Sportowe fotele z regulacją wysokości otulają kierowcę w kokpicie. Inne opcje obejmują lekką konstrukcję drzwi i śruby kół z lekkiego tytanu oraz wyścigowe pasy bezpieczeństwa.

Lamborghini Huracan Tecnica

Przeprojektowany, wyrafinowany interfejs HMI udostępniono wyłącznie dla wersji Tecnica. Deska rozdzielcza kierowcy ma na celu jak najlepszą czytelność i wyświetlacz przed kierowcą ma zaokrąglony kształt. Ekran konsoli centralnej udostępnia użytkownikom kokpitu elementy zapewniające przyjemność z jazdy, w tym funkcje LDVI wyświetlane w czasie rzeczywistym, a także wszystkie funkcje łączności, w tym Apple CarPlay, Android Auto i Amazon Alexa. Zainspirowany wersją STO interfejs zawiera podłączoną telemetrię z zapisanymi czasami przejazdu okrążeń toru, połączoną z aplikacją UNICA.

Lamborghini Huracan Tecnica

Standardowe i opcjonalne opcje kolorystyczne i wykończenia nadają się zarówno do specyfikacji luksusowych, jak i bardziej sportowych. Wraz z ośmioma standardowymi kolorami nadwozia w programie Ad Personam dostępnych jest ponad 200 dodatkowych opcji malowania. Dostępne są także nowe elementy wykończenie wnętrza z Alcantary zaprojektowane specjalnie dla wersji Tecnica. Można wybierać także spośród innych ekskluzywnych opcji, takich jak wzory i kolory przeszycia oraz motyw „Tecnica”. haftowany w zagłówkach foteli.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *