MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Cupra Leon już z polskimi cenami

Nowy model CUPRY – Leon, w listopadzie trafi do salonów w Polsce. W pierwszej kolejności w sprzedaży pojawi się dynamiczna, 245-konna wersja z napędem hybrydowym typu plug-in. Klienci będą mogli wybrać spośród dwóch typów nadwozia. Ceny klasycznego hatchbacka CUPRA Leon zaczną się od 155 900 zł, natomiast CUPRA Leon Sportstourer dostępna będzie od 159 500 zł. Klienci będą mogli skorzystać również z konkurencyjnej opcji leasingowej. Premierę benzynowego wariantu modelu zaplanowano na 2021 rok.

Elektryzujące osiągi

Napęd hybrydowy typu plug-in zastosowany w nowym modelu CUPRY wprowadza do segmentu jeszcze wyższą wydajność. Auto odznacza się zawrotnymi osiągami przy jednoczesnym zachowaniu niskiego poziomu emisji spalin.

Napęd oparty jest na współdziałaniu 1.4-litrowego silnika spalinowego TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm oraz silnika elektrycznego o mocy 115 KM, wyposażonego w baterię jonowo-litową o pojemności 13 kWh. Łącznie generują one maksymalnie 245 KM mocy i moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy (Sportstourer w 7 sekund). Maksymalna prędkość, jaką osiągają, to 225 km/h.

Zasięg pojazdu w trybie elektrycznym wynosi 55-60 km zgodnie z homologacją WLTP (68 km według NEDC) dla wersji hatchback. Dla specyfikacji Sportstourer zasięg wynosi 54-59 km (według WLTP, 67 km według NEDC). Umożliwia to wygodne i bezemisyjne poruszanie się po mieście. Ładowanie baterii przy użyciu Wallbox trwa zaledwie 3,5h (lub sześć godzin przy wykorzystaniu domowego źródła prądu o mocy 230 V).

Technologia hybrydowa oferująca fantastyczne osiągi i płynne przyspieszenie doskonale wpisuje się w wartości CUPRY . Komentuje dr Werner Tietz, wiceprezes CUPRY ds. R&D. Dodanie do naszej oferty napędu hybrydowego typu plug-in potwierdza silne zaangażowanie marki w misję elektryfikacji aut osobowych o wysokich osiągach.

Dzięki wysokowydajnemu systemowi emisja CO2 wynosi mniej niż 35 g na 100 km (hatchback: 28,9-32,4 g według WLTP i 35 g według NEDC; Sportstourer: 29,7-33,5 g według WLTP i 35 g według NEDC).

Energia pod kontrolą

CUPRA Leon e-Hybrid zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym – z wyjątkiem sytuacji, w której bateria nie jest wystarczająco naładowana. Napęd automatycznie przełącza się na tryb hybrydowy, jeśli wydajność energetyczna baterii spadnie poniżej określonego poziomu lub jeśli prędkość wzrośnie powyżej 130 km/h. Tryb Hybrid pozwala kierowcy zdecydować, jaki poziom naładowania ma zostać utrzymany. Dzięki temu rozwiązaniu od użytkownika zależy, jaki dystans pokona, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. W praktyce oznacza to na przykład, że trasę między miejscowościami można przejechać w trybie hybrydowym, a po dotarciu do miasta przełączyć się na bezemisyjny tryb elektryczny.

Model dla wymagających

Samochód przyciąga uwagę bogatym wyposażeniem – m.in. w pełnym oświetleniem LED, sportowy zawieszeniem, fotelami kubełkowymi, systemem bezkluczykowego dostępu czy oświetlenie ambientowe. Wprowadzone rozwiązania pozwalają spełnić oczekiwania miłośników motoryzacji poszukujących wyrafinowanych rozwiązań. Projektantom modelu zależało na połączeniu sportowych osiągów z jak najwyższym poziomem bezpieczeństwa. W tym celu w modelu CUPRA Leon przewidziano szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa i wirtualnych asystentów, m.in. proaktywny tempomat z funkcją dostosowania prędkości jazdy do znaków drogowych i danych nawigacji, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist Plus czy asystent jazdy w korku.

Hybrydowa CUPRA Leon trafi do sprzedaży już w listopadzie. Benzynowa wersja modelu pojawi się w salonach na początku 2021 roku.

CUPRA Leon – podstawowe informacje:

Przyspieszenie 0-100 km/h – 6,7 sek. 
Prędkość max. – 225 km/h 
Silnik – 1.4 e-HYBRID, 245 KM 
Maksymalny zasięg w trybie elektrycznym – 52 km
Dwusprzęgłowa, 6-biegowa skrzynia DSG  

CUPRA Leon Sportstourer – podstawowe informacje:

Przyspieszenie 0-100 km/h – 7 sek. 
Prędkość max. – 225 km/h 
Silnik – 1.4 e-HYBRID, 245 KM 
Maksymalny zasięg w trybie elektrycznym – 52 km
Dwusprzęgłowa, 6-biegowa skrzynia DSG  

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *