Nowe Mitsubishi ASX
Mitsubishi Motors Europe podczas specjalnego wydarzenia online zaprezentowało model ASX nowej generacji. Nowy ASX („Active Sports X-over”), pozycjonowany w samym centrum głównego europejskiego segmentu B SUV, przejmuje pałeczkę od poprzedniej generacji ASX, która sprzedała się w Europie w liczbie blisko 380 000 pojazdów.
Nowe Mitsubishi ASX oferuje obszerne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą i nowczesnymi systemami komunikacji i rozrywki. Oferuje także systemy ADAS wspomagające kierowcę w prowadzeniu pojazdu. Opracowany specjalnie na rynek europejski, nowy ASX oparty jest na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Zaoferuje szeroką gamą układów napędowych, w tym pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).
„Rozwój SUV-ów i elektryfikacja, to dominujące trendy na dzisiejszym rynku europejskim i ten stan rzeczy będzie się utrzymywał. Jako zelektryfikowany SUV, z pełnym pakietem zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz pakietem informacyjno-rozrywkowym, nowy ASX doskonale pasuje do europejskiego rynku” – powiedział Frank Krol, Prezes i Dyrektor Generalny Mitsubishi Motors Europe.
Dynamiczna tarcza
Nowy ASX wyróżnia się przednią częścią nadwozia ukształtowaną w charakterystycznym dla Mitsubishi Motors stylu dynamicznej tarczy („Dynamic Shield”). Eksponuje w ten sposób słynne logo Mitsubishi złożone z trzech diamentów. Profil boczny łączy opływową sylwetkę z szerokimi, wysokimi nadkolami, tworząc zwinną, sportową posturę. Wybór 17- lub 18-calowych kół wzmacnia potężny wygląd ASX. Tył nadwozia również nawiązuje do sportowej wszechstronności projektu. Tylne światła LED są wyraziście wystylizowane, podobnie jak oświetlenie z przodu. Nowo zaprojektowane logo modelu ASX i trójwymiarowy napis Mitsubishi na pokrywie bagażnika dopełniają obrazu tylnej części samochodu.
Od momentu premiery dostępnych będzie sześć kolorów nadwozia, także w połączeniu z czarnym dachem w bogatszych wersjach wyposażenia. Pozwoli to na uzyskanie efektu dwukolorowego wykończenia.
Wszechstronność
Wnętrze nowego ASX wyposażone w najnowsze rozwiązania z dziedziny informacji i rozrywki. Łączy ono styl i komfort z przestrzenią i wszechstronnością, a pojemność bagażnika wynosi 397 litrów (do górnej krawędzi tylnej kanapy).
Technologia
Dostęp do nowego ASX jest bezkluczykowy, a to dzięki systemowi Keyless Operation, który jest wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach oprócz wersji podstawowej. Gdy kierowca zbliży się na odległość około jednego metra od samochodu, system wykryje kartę Hands Free i automatycznie odblokuje zamki drzwi. Podobnie po wyjściu z samochodu, gdy tylko karta Hands Free znajdzie się poza obszarem o promieniu jednego metra od samochodu i nie będzie już wykrywana, system automatycznie zablokuje zamki drzwi.
Komfort
Wsiadanie i wysiadanie z auta jest ułatwione dzięki stosunkowo wysokiemu położeniu siedzeń, co cenią sobie zwolennicy SUV-ów. Wewnątrz w zależności od wersji dostępny jest wybór tapicerki z tkaniny lub skóry. Klimatyzacja utrzymuje komfortową temperaturę w kabinie przez cały rok, a podgrzewanie foteli i kierownicy zapewnia komfort w miesiącach zimowych.
System informacji i rozrywki
Zamontowany centralnie wyświetlacz systemu Smartphone-link Display Audio (SDA) pełni rolę głównego interfejsu między kierowcą i systemami pojazdu, w tym systemem informacji i rozrywki. Wyświetlacz SDA dostępny jest w formacie panoramicznym 7″ i pionowym 9,3″. W obu rozwiązaniach funkcjonalność Android Auto i Apple CarPlay stanowi wyposażenie standardowe. W przypadku SDA 9,3” standardem jest bezprzewodowa replikacja smartfona, a w najlepiej wyposażonych wersjach pojawia się system BOSE® Premium Audio.
Cyfrowy wyświetlacz zegarów
Personalizacja obejmuje również cyfrowy zestaw wskaźników. W nowym ASX dostępne są trzy rodzaje zestawów wskaźników. Od podstawowego zestawu analogowego z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala, poprzez konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali, aż po w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala. Umożliwia on także wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.
Multi-Sense
Za pośrednictwem wyświetlacza SDA sterowany jest system Multi-Sense. Umożliwia on kierowcy personalizację reakcji układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcji na pedał przyspieszenia. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy:
ECO*: tryb, którego priorytetem jest maksymalna sprawność energetyczna.
PURE**: służący wyłącznie do jazdy z napędem elektrycznym.
SPORT: maksymalna moc przenoszona na koła i odpowiednie ustawienia układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji. Zmienia także sposób reakcji układu kierowniczego z naciskiem na większą przyjemność podczas dynamicznej jazdy.
MY SENSE: umożliwia kierowcy personalizację ustawień samochodu, a także
zmianę koloru oświetlenia wnętrza diodami LED (8 kolorów)
*wersje z silnikiem spalinowym, miękka hybryda i pełna hybryda HEV.
** wersje PHEV.
Bezpieczeństwo bierne
ASX jest wyposażony w pełen zestaw standardowych elementów bezpieczeństwa biernego. Ma przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne po każdej stronie, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, zagłówki z ochroną kręgów szyjnych, a także punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFix.
Ochronę pieszych zwiększono dzięki standardowemu systemowi FCM (Forward Collision Mitigation). Pokrywa silnika, przedni zderzak, reflektory i dolny obszar przedniej szyby zostały specjalnie skonstruowane, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo obrażeń u pieszego.
Bezpieczeństwo aktywne
Nowe Mitsubishi ASX oferuje również pełen pakiet systemów ADAS (Advanced Driver Assistance System) zapewniających maksymalne bezpieczeństwo i spokój ducha. Standardowo we wszystkich modelach zastosowano:
- system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych
- system monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning),
- system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning),
- system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition),
- tempomat,
- czujniki parkowania
- tylną kamerę cofania.
W wersjach z bogatym wyposażeniem dostępne są też rozwiązania takie, jak system monitorowania martwego pola (Blind Spot Warning), system centrowania na pasie ruchu (Lane Centering Assist), system zapobiegania przekraczaniu prędkości (Overspeed Prevention), tempomat adaptacyjny (z funkcją Stop & Go) oraz automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam).
System MI-PILOT (system autonomicznej jazdy poziomu 1)
System MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), który łączy w sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i system centrowania na pasie ruchu (LCA) dostępny jest w topowej specyfikacji ASX z silnikiem benzynowym i automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów 7DCT.
Dynamiczna kontrola podwozia
W zależności od trybu jazdy, system dynamicznej kontroli podwozia (Dynamic Chassis Control) analizuje sytuację na zakręcie. W razie potrzeby może przyhamowywać każde z kół z osobna, aby skorygować tor jazdy w zakręcie.
Układy napędowe
Nowa generacja ASX oferuje szeroką gamę zaawansowanych i zelektryfikowanych opcji układu napędowego. Odpowiadają one zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców miejskich SUV-ów – od zapewnienia niskiej emisji i oszczędności paliwa, po jak najlepsze osiągi.
Silnik benzynowy 1,0 l MPI-T
Podstawowy silnik, to trzycylindrowa jednostka benzynowa turbo o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną.
Silnik benzynowy 1,3 l DI-T z układem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid)
Dla klientów wymagających lepszych osiągów przeznaczono 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Połączono go z systemem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid). Obejmuje on napędzany paskiem klinowym alternator połączony z rozrusznikiem, 12 voltowy akumulator, z odzyskiwaniem energii oraz elektryczne wspomaganie momentu obrotowego. Klienci mogą wybrać 6-biegową przekładnię manualną (w wariancie mocy 140 KM) lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (7DCT) (w wariancie mocy 158 KM)
Tradycyjna hybryda
ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, napędzany w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV) łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, przekładnią z kilkoma trybami pracy.
Pojazd hybrydowy typu plug-in
Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym przez marki Aliansu w segmencie B SUV. Nowe Mitsubishi ASX idzie w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV. Łączy bowiem system PHEV i konstrukcję SUV-a.
Wszystkie układy napędowe będą dostępne w nowym ASX od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2023 roku.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.