Citroen ma nowe logo
Citroen prezentuje nową identyfikację wizualną i nowe logo. Wyznaczają one początek nowej ery w historii marki, która powstała 103 lata temu, ery nowoczesnej, pasjonującej i łączącej ludzi. Nowa identyfikacja ma wyrażać dążenie Citroëna do przyspieszenia realizacji misji marki i przejścia na przystępną mobilność elektryczną.
Nowe logo jest reinterpretacją oryginalnego logo marki, stworzonego przez założyciela, André Citroëna. Inspiracją był sukces jego pierwszej firmy metalurgicznej, która produkowała systemy kół zębatych – od nich właśnie pochodzi znak firmowy. Dwa charakterystyczne elementy kół zębatych, znane jako szewrony, stanowiły od tamtych czasów kluczowy element identyfikacji Citroëna.
Nowy emblemat jest elegancki i podkreśla wejście w nową erę. W połowie przyszłego roku będzie stopniowo wprowadzany w nowych samochodach z seryjnej produkcji oraz w modelach koncepcyjnych. Wyrazisty pionowy owal przyciąga uwagę i wskazuje na nową drogę obraną przez markę w stylistyce. Jest bardziej widoczny i pozwoli na natychmiastową identyfikację wszystkich modeli Citroëna.
Nowe logo marki Citroen jest elementem jej nowej identyfikacji wizualnej, która zostanie wprowadzona we wszystkich kanałach – tradycyjnych i cyfrowych. Towarzyszyć jej będzie nowe hasło „Nothing moves us like Citroën”.
Nowe, lecz znajome logo
Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej marki jest zmodyfikowany symbol dwóch szewronów (czyli elementów kół zębatych), znany na całym świecie. Jest to już dziesiąta wersja logo Citroëna od powstania marki w 1919 roku, z szerszymi i bardziej rzucającymi się w oczy szewronami, które kontrastują z tłem. Otacza je dyskretne obramowanie w kształcie pionowego owalu.
Nowe logo pojawi się we wszystkich kanałach komunikacji oraz w punktach kontaktu klientów z marką. Jest zdecydowanie bardziej nowoczesne, wyraziste i lepiej dostosowane do cyfrowych technologii.
Kanały kontaktu z marką
Nowe pionowe logo jest elementem kompleksowego projektu nowej identyfikacji wizualnej. Jednym z głównym założeń jest uwzględnienie elementów, dla których inspiracją były marki spoza sektora samochodowego, np. z branży kosmetycznej lub modowej, by wykreować cieplejszy wizerunek w każdym środowisku.
Nowa identyfikacja obejmie również wszystkie punkty kontaktu z marką – sklep, produkty lifestylowe, dokumentację pokładową, a także oznakowanie biur i salonów Citroëna. Nowe oznakowanie punktów sieci marki ma być lżejsze i mnie energochłonne, a także bardziej czytelne. Nie będzie również obejmować elementów chromowanych, żeby zwiększyć wskaźnik recyklingu.
Wnętrza salonów mają być komfortowe i rodzinne. Koncepcja „La Maison Citroën” będzie stopniowo przechodziła na nową identyfikację, zwłaszcza że od początku była niezwykle popularna wśród klientów. Uzupełnieniem i wzmocnieniem nowej identyfikacji marki będzie prostsza paleta świeżych kolorów i nowa typografia.
Podstawowymi kolorami będą biały i szary, kojarzące się z pogodą ducha i prostotą. Dwa pozostałe kolory będą używane dla kontrastu na detalach oraz w wybranych strefach. Wkrótce pojawi się w gamie oczekiwany kojący odcień niebieskiego Monte Carlo. Jest on od dawna w użyciu w marce. Inspiracją dla niego były kultowe modele marki, zwłaszcza 2CV i DS. Ten sam kolor zobaczymy na wybranych drukowanych i cyfrowych nośnikach identyfikacji marki oraz w sieci dystrybucji. Energetyczny i intrygujący odcień Infrarouge zastąpi aktualnie używaną czerwień, wniesie równowagę i dynamiczny kontrast we wszystkich materiałach marki.
Hasło mówiące o ambicjach marki
Zmianie logo i całej identyfikacji wizualnej marki Citroen towarzyszy nowe hasło „Nothing moves us like Citroën”. Podkreśla ono nachodzącą rewolucję w podejściu marki do przystępnych rozwiązań w zakresie mobilności. Jednocześnie podkreśla również determinację we wprowadzaniu odpowiedzialnych, przyjaznych dla użytkownika usług, które wpisują się w koncepcję zrównoważonego rozwoju.
Pierwszym namacalnym dowodem zmiany tożsamości będzie rodzinny samochód koncepcyjny z napędem elektrycznym. Będzie zgodny z nową identyfikacją wizualną.
Nową identyfikację wizualną opracował zespół designu Citroëna z wykorzystaniem zasobów i doświadczenia studia Global Brand Design. Studio to należy do koncernu Stellantis i świadczy usługi dla klientów wewnętrznych i także zewnętrznych.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.