MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Radykalne Alpine A110 R

Alpine A110 R jest od dawna oczekiwaną wersją, która uzupełnia gamę A110. Jest to ekstremalna, lżejsza, bardziej agresywna i najwyższa wersja w gamie A110. Jest ona w jeszcze większym stopniu inspirowana światem wyścigów, jednym słowem – bardziej „radykalna”. Alpine A110 R to uosobienie lekkości i wysokich osiągów, zaprojektowana z myślą o zapewnieniu wyjątkowych doznań na torach wyścigowych, ale z homologacją do poruszania się po drogach publicznych.

Alpine A110 R

A110 R wyróżnia się przede wszystkim mniejszą masą samochodu. Dzięki intensywnym zabiegom obniżono jego masę do 1082 kilogramów. W porównaniu z A110 S to o 34 kg mniej. Udoskonalona została również aerodynamika samochodu, aby zwiększyć siłę docisku i zmniejszyć opór aerodynamiczny. Po raz pierwszy w gamie A110, elementy takie jak maska, tylna szyba i dyfuzor, zostały zaprojektowane na nowo, specjalnie dla tej wersji. Na radykalny charakter nowego modelu wpływają także specjalne nastawy zawieszenia i 1,8-litrowy silnik o mocy 300 KM. Intensywne doznania z jazdy podkreśla także wyścigowy wystrój wnętrza.

Alpine A110 R

Z czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszącym zaledwie 3,9 sekundy, Alpine A110 R przekracza kolejne granice sportowych osiągów. Dzięki zaangażowaniu w wyścigi marka dysponuje wiedzą i doświadczeniem najwyższej klasy, które wykorzystała w projektowaniu kolejnej wersji. Jest ona bardziej niż kiedykolwiek gotowa do bicia wszelkich rekordów okrążeń na torze. Samochód, produkowany we Francji w Dieppe w zakładzie Alpine im. Jeana Rédélé, otwiera nowy rozdział w zakresie know-how marki w produkcji samochodów sportowych.

Zamówienia na nowe Alpine A110 R będzie można składać już od listopada 2022 r.

Dane techniczne:
  • Silnik 1,8 l 4-cylindrowy, 16-zaworowy  
  • Moc 300 KM
  • Stosunek masy do mocy 3,6 kg/KM
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 s
  • 340 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 2400 do 6000 obr./min
  • Maksymalna prędkość zwiększona do 285 km/h.
  • Układ jezdny: sprężyny i stabilizatory poprzeczne o zmienionej charakterystyce, sztywniejsze o 10% sprężyny śrubowe, stabilizatory poprzeczne specjalnego typu, zespolone sprężyny-amortyzatory z możliwością regulacji, obniżone o 10 mm nadwozie
    z możliwością dodatkowego obniżenia o 10 mm do jazd na torze.
  • Masa własna samochodu gotowego do jazdy: 1082 kg
  • Sportowy układ wydechowy
  • Wyjątkowo efektywny układ hamulcowy Brembo®, dwuelementowe przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm
  • Karbonowe obręcze kół 18’’
  • Opony „semi-slick” Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu
  • Fotele kubełkowe karbonowe Sabelt® Track, fotel kierowcy z regulacją w 2 płaszczyznach, obicia łączone mikrofibra + włókno węglowe w kolorze czarnym z szarymi przeszyciami 

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *