MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Koncepcyjny Citroen Oli

Citroen wraz z nowym (a w zasadzie starym) logo marki pokazał koncepcyjny model Oli. Jego nazwę powinno się wymawiać jak all-ë, co już wiele mówi o tym, czego można się spodziewać. Tak – to elektryczny concept car utrzymany w klimacie małego elektrycznego microcara – modelu AMI.

Założeniem Citroena było nowe podejście do konstruowania samochodów elektrycznych, polegające na maksymalnym ich uproszczeniu. Uproszczenie to ma na celu zmniejszenie masy oraz obniżenie ceny. Citroen idzie na przekór panującej modzie na ciężkie, bardzo skomplikowane i drogie zeroemisyjne samochody rodzinne, by „stawić czoła społecznym i motoryzacyjnym wyzwaniom przyszłości”. Citroen Oli ma wykorzystywać ekologiczne materiały, także te pochodzące z recyklingu.

Niska masa

Docelowa masa samochodu ma wynosić jedynie 1000 kg, aby zapewnić zasięg 400 km. Prędkość maksymalną oszacowano na 110 km/h. Niska masa ma także przyczynić się do energooszczędności, gdyż planowane zużycie energii na wynosić jedynie 10 kWh/100 km. Komfort użytkowania ma zapewnić także możliwość szybkiego ładowania baterii – doładowanie akumulatora od 20% do 80% ma potrwać około 23 minut. Jego pojemność będzie wynosić około 40 kWh.

Kanciasto i z recyklingu…

Samochód charakteryzuje się kanciastym kształtem, z wytrzymałą, płaską pokrywą silnika oraz panelami bagażnika i dachu na których można stanąć. Wykonano je z recyklingowanej tektury (!) o strukturze plastra miodu. Koła wykonano ze stali i aluminium i założono na nie opony koncepcyjne Goodyear Eagle GO. Całość wygląda… dość kontrowersyjnie…

Wnętrze

Wnętrze jest przestronne, fotele mają oparcie wykonane z siatkowej tkaniny, a podłogę można łatwo utrzymać w czystości. Oczywiście prawie wszystko zaprojektowano z użyciem lekkich materiałów z recyklingu. Wewnątrz umieszczono projektor „Smatrband” i system multimedialny BYOD (bring your own device), który umożliwia podłączenie dowolnego urządzenia.

Koncepcje, kody stylistyczne i projekt wnętrza studyjnego Oli zostaną wykorzystane w przyszłych modelach produkcyjnych marki. Oli proponuje także nową interpretację logo marki Citroën, które już niedługo pojawi się na wszystkich premierowych produktach i zapowiada nową identyfikację wizualną.

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *