MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe jako usportowiona odmiana SUV-a GLC wzbogaca serię modelową marki Mercedes. Uwagę zwraca elegancja nadwozia, dynamizm oraz gotowość do off-roadowych przygód. Design zewnętrzny definiują proporcje i precyzyjnie poprowadzone linie. Uzupełnia je także przejrzyście rozplanowane wnętrze.

Mercedes-Benz GLC Coupe
Tylko hybrydy: miękka i plug-in

Mercedes-Benz GLC Coupe łączy usportowiony charakter z wysoką efektywnością. Wszystkie warianty korzystają z napędu elektrycznego, jako miękkie hybrydy, z instalacją 48 V i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem na potrzeby zwiększenia osiągów oraz odzyskiwania energii, lub jako hybrydy plug-in. Nowa generacja modelu zarówno na asfalcie, jak i poza utwardzonymi drogami imponuje komfortem i zwrotnością. Standardowa specyfikacja obejmuje także sportowe zawieszenie. Dzięki opcjonalnej skrętnej tylnej osi, z maksymalnym kątem skrętu tylnych kół wynoszącym 4,5°, samochód jest jeszcze zwrotniejszy. Na życzenie dostępny będzie pakiet z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. W terenie Mercedes GLC Coupe przekonuje przydatnymi rozwiązaniami, takim jak napęd na wszystkie koła 4MATIC czy też w pełni elektryczny tryb terenowy w hybrydach plug-in. Wygodę dodatkowo zwiększają wtedy widok parametrów off-roadowych oraz wirtualna maska – jako element zestawu kamer 360°.

Mercedes-Benz GLC Coupe
Unowocześniony MBUX

Osprzęt i oprogramowanie najnowszej generacji systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) zapewniają jeszcze łatwiejszą obsługę. Dwa wyświetlacze LCD z wysokiej jakości grafiką przedstawiają informacje w uporządkowany sposób. Na życzenie dostępna jest rozszerzona rzeczywistość MBUX dla nawigacji – centralny wyświetlacz pokazuje wówczas widok z zewnętrznej kamery i nakłada na niego wirtualne wskazówki, takie jak zalecenia zmiany pasa ruchu czy numery domów. Znacznie ułatwia to korzystanie z nawigacji, zwłaszcza w obszarze zabudowanym.

Mercedes-Benz GLC Coupe

Intuicyjny asystent głosowy „Hej Mercedes” jeszcze lepiej odpowiada na naturalnie formułowane polecenia i preferencje użytkownika. Usługi strumieniowego przesyłania muzyki można zintegrować z systemem MBUX wraz z osobistymi ustawieniami. Pozwala to więc użytkownikom cieszyć się dostępem do spersonalizowanej bazy muzycznej. Dodatkowych informacji dostarcza również przewodnik audio Tourguide. W odpowiedzi na komendę „Hej Mercedes, uruchom Tourguide” system operacyjny MBUX odczyta informacje o interesujących miejscach na trasie. Z kolei funkcja MBUX Smart Home zapewnia dostęp do systemów inteligentnego domu, np. w celu regulacji temperatury, oświetlenia, żaluzji czy urządzeń elektrycznych.

Mercedes-Benz GLC Coupe
Design: wyrazista przejrzystość i emocje

Do cech, które najpełniej definiują nowego GLC Coupé, należy też jego sportowa sylwetka. Model jest przy tym natychmiast rozpoznawalny jako członek rodziny SUV-ów Mercedes-Benz. Standardowe wyposażenie obejmuje linię zewnętrzną AVANTGARDE z 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów oraz pakiet Chrom. Szerokość samochodu optycznie podkreśla też płynne przejście od reflektorów do osłony chłodnicy. Seryjna specyfikacja obejmuje także gwiezdny wzór na osłonie chłodnicy.

Mercedes-Benz GLC Coupe
Wnętrze: nowoczesne i sportowe

Również kabina nowego GLC Coupé jest standardowo wykończona w nowoczesnej linii AVANTGARDE. Kokpit ma przejrzystą strukturę. Jego górna część, o profilu przypominającym skrzydło samolotu, wyróżnia się nowymi, spłaszczonymi otworami wentylacyjnymi. Dolna partia harmonijnie przechodzi w zakrzywioną konsolę środkową. 12,3-calowy wyświetlacz LCD przed oczami kierowcy wydaje się swobodnie unosić nad profilem skrzydła. Centralny ekran o przekątnej 11,9 cala, podobnie jak deska rozdzielcza, został lekko nachylony w stronę kierowcy.

Mercedes-Benz GLC Coupe

Nowoczesny design paneli drzwi stanowi kontynuację wyprofilowania deski rozdzielczej. Do jej wykończenia nawiązuje metalizowany element, który może służyć także jako uchwyt. Nowością jest też moduł sterowania fotelem, który wygląda, jakby był zawieszony ponad powierzchnią panelu.

Mercedes-Benz GLC Coupe
Wymiary i praktyczne detale

Dynamiczny i muskularny wygląd nowego GLC Coupe podkreślają wymiary nadwozia. Nowa generacja mierzy 4763 mm długości i jest o 31 mm dłuższa oraz o 5 mm wyższa od poprzednika. Rozstaw kół wzrósł o 6 mm z przodu (do 1627 mm) i o 23 mm z tyłu (do 1640 mm). Szerokość pozostała bez zmian – wynosi 1890 mm.

Mercedes-Benz GLC Coupe

Z jeszcze większym niż wcześniej bagażnikiem Mercedes GLC Coupe jest gotowy na wyprawy – jego pojemność sięga od 545 litrów (o 45 l więcej niż w poprzedniku) do 1490 litrów (+90 l) w miękkich hybrydach oraz od 390 do 1335 litrów w hybrydach plug-in. Do standardowego wyposażenia należy także elektrycznie sterowana tylna pokrywa EASY-PACK.

Mercedes-Benz GLC Coupe
Znacząco udoskonalona aerodynamika

W najbardziej korzystnej aerodynamicznie konfiguracji minimalny współczynnik oporu powietrza nowego GLC Coupé wynosi zaledwie Cd = 0,27 wobec 0,30 w przypadku poprzednika. Projektanci zoptymalizowali samochód pod kątem oporu aerodynamicznego i szumu wiatru, korzystając z rozbudowanych cyfrowych symulacji przepływu (CFD – obliczeniowa mechanika płynów), a także testów w tunelu aeroakustycznym.

Nowy Mercedes GLC Coupe to przyjemnie cichy samochód o nieinwazyjnym brzmieniu oraz również niskim poziomie hałasu toczenia i wiatru. Efekt ten uzyskano dzięki akustycznej optymalizacji karoserii i wyrafinowanej izolacji akustycznej. Seryjne wyposażenie obejmuje też membranę akustyczną w przedniej szybie. Jeszcze wyższe wymagania w zakresie komfortu spełniają opcjonalnie dostępne dźwiękochłonne szyby termoizolacyjne. Nowością na liście dodatków GLC Coupe jest panoramiczny dach, który po otwarciu ma znacznie większy otwór – o 6 cm dłuższy niż w GLC. W przypadku silnego nasłonecznienia okno dachowe można zasłonić seryjnie montowaną roletą.

Silniki: zelektryfikowane jednostki o czterech cylindrach

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe jest dostępny z jednostkami spalinowymi z układem miękkiej hybrydy, ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG) drugiej generacji oraz 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. ISG wspomaga silnik spalinowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych, i w połączeniu z turbosprężarką zapewnia wysoką moc, a instalacja 48 V obsługuje funkcje hybrydowe, takie jak żeglowanie, dodatkowa siła napędowa oraz odzyskiwanie energii, zwiększając efektywność. ISG sprawia również, że silnik spalinowy błyskawicznie się uruchamia, a działanie funkcji start/stop jest ledwie wyczuwalne.

Mercedes-Benz GLC Coupe

Trzy kolejne warianty silnikowe to hybrydy plug-in. Ich zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym jest wystarczający, aby sprostać codziennym potrzebom. Udoskonalony program jazdy hybrydowej rezerwuje tryb elektryczny dla najbardziej odpowiednich odcinków trasy. Priorytetem jest na przykład korzystanie z silnika elektrycznego podczas podróży po obszarach miejskich. Niezależnie od tego, czy chodzi o wariant benzynowy czy wysokoprężny, GLC Coupé z hybrydowym napędem plug-in łączy wysoką dynamikę z efektywnością. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności 31,2 kWh stanowi autorski projekt Mercedes-Benz. Pełne naładowanie baterii za pomocą opcjonalnej ładowarki prądu stałego (DC) o mocy 60 kW trwa około 30 minut. Standardowe wyposażenie obejmuje też trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW.

Mercedes-Benz GLC Coupe
Zawieszenie: zwrotność i bezpieczeństwo

Dynamicznie zestrojone zawieszenie nowego GLC Coupe opiera się na nowym układzie czterowahaczowym z przodu oraz wielowahaczowej konstrukcji z tyłu, montowanej do ramy pomocniczej. Hybrydy plug-in standardowo wyposażono w zawieszenie pneumatyczne i kontrolę prześwitu tylnej osi. Pozostałe odmiany otrzymują też zawieszenie sportowe. Standardem wszystkich wersji jest także układ kierowniczy z przekładnią o zmiennym przełożeniu.

Mercedes-Benz GLC Coupe

Na życzenie nowy Mercedes-Benz GLC Coupe jest dostępny z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC oraz także skrętną tylną osią z kątem skrętu tylnych kół do 4,5°. AIRMATIC zapewnia bezstopniową regulację tłumienia dla faz kompresji i odbicia amortyzatorów. Z kolei skrętna tylna oś zmniejsza średnicę zawracania o 90 cm, do 10,9 m. Przy prędkości poniżej 60 km/h tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do przednich – rozstaw osi ulega wtedy wirtualnemu skróceniu. Gdy prędkość osiągnie poziom 60 km/h lub więcej, tylne koła skręcają zgodnie z przednimi. Takie wirtualne wydłużenie rozstawu osi poprawia stabilność prowadzenia i bezpieczeństwo przy wyższych prędkościach, np. podczas szybkiej zmiany pasa ruchu czy nagłych manewrów omijania. Skrętna tylna oś łączy się z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego kół przedniej osi – w rezultacie kierowca musi wykonać mniej obrotów pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy.

Przez wzgórza i doliny: jazda nowym GLC Coupé w terenie

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe z powodzeniem nadaje się również do jazdy terenowej. W tym celu zyskał też kilka nowych funkcji i systemów. Standardowe wyposażenie obejmuje tryb jazdy off-roadowej oraz także regulację prędkości zjazdu – DSR (Downhill Speed Regulation). Hybrydy plug-in oferują także specjalny tryb całkowicie elektryczny przeznaczony do użytku na nieutwardzonych drogach. Wysoki, dostępny natychmiast moment obrotowy silnika elektrycznego o wartości 440 Nm pozwala na bardzo precyzyjną, kontrolowaną jazdę nawet w trudnym terenie. Ponadto jednostka elektryczna zużywa energię tylko wtedy, gdy pojazd się porusza – zapotrzebowanie na prąd przy prędkościach terenowych będzie więc wyjątkowo niskie, umożliwiając długi czas jazdy bez używania motoru spalinowego.

W trybie terenowym Mercedes-Benz GLC Coupe z zestawem kamer 360° oferuje także wirtualną maskę. Centralny wyświetlacz prezentuje wówczas wirtualny widok nawierzchni pod przednią częścią pojazdu, w tym przednie koła i ich aktualną pozycję. Umożliwia to kierowcy wcześniejsze i łatwiejsze rozpoznanie przeszkód takich jak duże kamienie lub głębokie dziury.

Mercedes-Benz GLC Coupe

Korzyści podczas jazdy terenowej przynosi również pakiet z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC z regulacją wysokości oraz skrętną tylną osią. AIRMATIC oferuje też możliwość zwiększenia prześwitu i utrzymuje go niezależnie od obciążenia. Z kolei duży skok zawieszenia sprzyja też pokonywaniu wymagających odcinków. Z kolei skrętna tylna oś dodatkowo zwiększa zwrotność w terenie.

Dane techniczne w skrócie – miękkie hybrydy:

Dane techniczne w skrócie – hybrydy plug-in:

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *