MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Lexus TX. Duży SUV z nową hybrydą plug-in

Lexus TX został stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Nowy SUV będzie pierwszym autem marki produkowanym w fabryce Toyota Motor Manufacturing Indiana (TMMI). Model ten nie będzie oferowany w Polsce.

Lexus TX

TX nawiązuje stylistycznie do gamy nowych SUV-ów Lexusa, które na nową interpretują charakterystyczny dla marki kształt atrapy chłodnicy. Design przedniego pasa auta jest zbliżony do koncepcji zastosowanej w miejskim crossoverze LBX. Grill ma trapezoidalny kształt i jest też wyraźnie oddzielony od opadającej ku dołowi maski, na której umieszczono emblemat Lexusa. Przednie światła do jazdy dziennej mają kształt odwróconej litery „L”. To drugi model w gamie Lexusa po LBX-ie, w którym zastosowano to rozwiązanie. Tył nowego SUV-a ma również charakterystyczną listwę świetlną oraz napis LEXUS.

Lexus TX

Lexus TX powstał na zmodyfikowanej platformie GA-K, dzięki czemu auto ma nisko położony środek ciężkości oraz sztywną konstrukcję. W zależności od wersji wyposażenia auto ma sześć lub siedem miejsc. Przestrzeń bagażowa za trzecim rzędem siedzeń to 570 l. Po złożeniu foteli w ostatnim rzędzie bagażnik powiększy się do 1625 l, a gdy złożone będą drugi i trzeci rząd dostępne będzie aż 2746 l przestrzeni na bagaże.

Lexus TX

Lexus zadbał oczywiście o najwyższą jakość wykonania oraz doskonałe wyciszenie kabiny, stosując m.in. dodatkowe wygłuszenia w podłodze bagażnika. Auto korzysta też z najnowszych rozwiązań technologicznych Lexusa. Najważniejsze informacje dla kierowcy wyświetlają się na 12,3-calowych cyfrowych zegarach. Ekran systemu multimedialnego ma przekątną 14 cali, a auto można wyposażyć również w wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Specjalne dla tego modelu stworzono także 21-głośnikowy system audio Mark Levinson Premium Surround Sound System. Standardem w modelu TX jest też pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + trzeciej generacji.

Lexus TX
Nowa hybryda plug-in Lexusa

Nowy Lexus TX dostępny będzie w trzech wersjach silnikowych. Lexus TX 350 będzie miał turbodoładowany silnik 2.4 l o mocy 278 KM, napęd na przód lub na cztery koła oraz ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Lexus TX 500h będzie korzystał z napędu hybrydowego znanego z modelu RX 500h łączącego silnik 2.4l turbo, z sześciobiegową przekładnią automatyczną oraz stałym elektrycznym napędem na cztery koła DIRECT4. Łączna moc tej wersji to 371 KM. TX 500h wyposażono w układ skrętnych tylnych kół (Dynamic Rear Steering). Ułatwia on manewrowanie przy niskich prędkościach oraz poprawia stabilność podczas jazdy autostradowej.

Lexus TX

Nowością w gamie Lexusa będzie także wersja TX 550h+. To pierwsza hybryda plug-in, w której zastosowano silnik 3.5 l V6, przekładnię CVT oraz stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. Łączna moc układu wynosi 412 KM. Auto w trybie elektrycznym będzie w stanie pokonać do 53 km.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *