MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w Polsce

Od dzisiaj, 4 stycznia 2021 roku Toyota rozpoczęła przedsprzedaż modelu RAV4 Plug-in Hybrid. Pierwsze egzemplarze zostaną przekazane nowym właścicielom w kwietniu tego roku. Ceny nowej hybrydy o zasięgu w trybie elektrycznym do 75 km zaczynają się od 228 900 zł. Nowy model to najmocniejsza i najbardziej oszczędna wersja w historii RAV4. Auto łączy zalety RAV4 piątej generacji zbudowanego na platformie GA-K, pełnego napędu hybrydowego czwartej generacji oraz funkcji ładowania dużego akumulatora z zewnętrznej sieci. Bateria umożliwia ciągłą jazdę w bezemisyjnym trybie EV na dystansie do 75 km. Dzięki tej kombinacji RAV4 Plug-in Hybrid jest jednocześnie dynamicznym SUV-em 4×4 o sportowym charakterze, oszczędnym i ekologicznym autem do codziennej bezemisyjnej jazdy oraz przestronnym samochodem rodzinnym.

Sportowa dynamika

RAV4 Plug-in Hybrid to nowy flagowy SUV w gamie Toyoty, o największej mocy i najlepszych osiągach w 26-letniej historii RAV4. Napęd o mocy 306 KM pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund. W napędzaniu przednich kół współpracuje z nim generator oraz silnik elektryczny o mocy 182 KM. Napęd tylnych kół zapewnia 54-konny silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi. Dzięki znacznemu wsparciu elektrycznych silników, jednostka benzynowa może pracować przy niższych obrotach, co obniża poziom hałasu.

Modułowa platforma GA-K sprawia, że nadwozie jest stosunkowo lekkie i bardzo sztywne. W połączeniu z dwuwahaczowym zawieszeniem i nisko położonym środkiem ciężkości zapewnia ono bardzo dobre właściwości jezdne i stabilność w zakrętach. Dzięki sztywnej konstrukcji auta zawieszenie może być zestrojone bardziej komfortowo bez rezygnacji ze stabilności podczas dynamicznej jazdy.

Hybryda i auto elektryczne

RAV4 Plug-in Hybrid działa jak samochód elektryczny. Tryb EV jest jego domyślnym trybem pracy, w którym rozpędza się do 135 km/h. Jego zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 75 km wg WLTP. W mieście auto może pokonać nawet 98 km bez żadnych emisji. Jest to możliwe dzięki pojemnej baterii oraz wydajnemu systemowi odzyskiwania energii z hamowania, który stanowi znak rozpoznawczy hybryd Toyoty. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 1 l/100 km benzyny, a średnia emisja CO2 22 g/km. Zużycie energii dodatkowo ogranicza klimatyzacja z pompą ciepła.

Po wykorzystaniu energii naładowanej z sieci samochód cały czas porusza się w niskoemisyjnym trybie hybrydowym, który w mieście korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego przez ponad połowę czasu jazdy. Ładowanie baterii trwa 2,5 godziny przy podłączeniu do gniazdka 230 V/32 A. Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą aplikacji MyT. Aplikacja umożliwia także zdalne włączenie klimatyzacji oraz ogrzanie lub schłodzenie wnętrza przed wejściem do auta.

Przestronny SUV

RAV4 Plug-in Hybrid to średniej wielkości SUV o równie przestronnym wnętrzu jak pozostałe wersje napędowe. Dzięki umieszczeniu baterii układu hybrydowego pod podłogą, pojemność bagażnika wynosi aż 520 litrów. Przestrzeń bagażowa jest łatwo dostępna i ustawna, a jej podłoga zupełnie płaska. Auto może też ciągnąć przyczepę o masie do 1,5 tony.

We wnętrzu znajdziemy sportowe przednie fotele z podgrzewaniem i elektrycznym sterowaniem. Fotel kierowcy ma regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Do standardowego wyposażenia należy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *