MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition

Specjalny samochód na specjalną okazję. Aby uczcić legendarny 24-godzinny wyścig Le Mans, Porsche France, w ścisłej współpracy z Porsche Exclusive Manufaktur i Automobile Club de l’Ouest, pokazało 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition. Ta limitowana seria zostanie wyprodukowana w 72 egzemplarzach na rynek francuski.

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition, to specjalna edycja legendarnego modelu 911. Ten ekskluzywny samochód nawiązuje do stulecia 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Upamiętnia on także historię Porsche na legendarnym torze w regionie Sarthe. Zarezerwowany na rynek francuski i limitowany do 72 egzemplarzy, 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition jest inspirowany dwiema ikonami: Porsche 356 SL i 911 GT1. „Jesteśmy bardzo dumni, że możemy zaprezentować ten w 100% dedykowany na rynek francuski model. 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition jest wynikiem wiedzy i pasji dzielonej przez nasze zespoły w Porsche France i Porsche Exclusive Manufaktur” – wyjaśnia Marc Meurer, prezes Porsche France.

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition
Unikalne elementy stylistyczne na specjalną rocznicę

Grant Larsson (projektant pierwszego Boxstera), jako dyrektor ds. projektów specjalnych w Dziale Stylu Porsche, osobiście kierował projektem we współpracy z zespołem produktowym Porsche France i Automobile Club de l’Ouest. Od 2020 r. projektowano go na specjalną okazję: stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans. 25 elementów opracowano i homologowano specjalnie dla tego modelu 911. Na zewnątrz znajduje się ręcznie frezowana plakietka na tylnym grillu oraz plakietka z niebieskim, białym i czerwonym układem toru wyprodukowana w 3D. Wnętrze również zawiera specyficzne elementy. To układ toru wytłoczony na podłokietniku, logo 24 Hours of Le Mans na zagłówkach i progach drzwi z monogramem modelu.

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition
Projekt, który jest częścią historii Porsche w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Pierwsze Porsche, które wzięło udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i zwyciężyło w swojej klasie 23 czerwca 1951 r., Porsche 356 SL jest jednym z samochodów, które zainspirowały 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition. Zapoczątkował on wspaniałą, 72-letnią, nieprzerwaną historię Porsche w Le Mans. To nawiązanie to srebrne nadwozie i grafitowo-niebieskie wnętrze oraz zewnętrzny numer 46 (numer ze zwycięskiego wyścigu w 1951 roku). Koła Aurum, boczne panele i czerwone pasy są inspirowane 911 GT1, które wygrało 24-godzinny wyścig Le Mans w 1998 roku z dwoma francuskimi kierowcami za kierownicą.

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition

W tej edycji specjalnej Porsche France zainspirowało się niektórymi z najbardziej oryginalnych detali. Oryginalne podwozie 356 SL, które zostało wysłane do USA w 1951 roku po wyścigu, zostało odnalezione przez zespoły Muzeum Porsche. Wykorzystano je do opracowania 911 Le Mans Centenary Edition. Jednym z przykładów jest kolor nadwozia, Le Mans Silver. Ten nowy kolor opracowało studio kolorystyczne Porsche. Było to możliwe dzięki pomocy właściciela 356 SL z 1951 roku i słynnego kalifornijskiego specjalisty Roda Emory’ego, który odrestaurował samochód w 4 lata. Oryginalny kolor 356 SL zmodernizowano, aby stworzyć unikalną szarość, która nawiązuje do sportów motorowych w latach 50-tych.

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition
Wyjątkowe 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition zawiera około trzydziestu standardowych opcji, które podkreślają jego wyjątkowy charakter. Należą do nich czarne progi Sport Design, skórzane panele progowe w kolorze Graphite Blue i przyciemniane reflektory PDLS Plus. Istnieją również opcje dostosowane specjalnie do tego modelu. To kierownica GT-sport ze skóry w kolorze Graphite Blue ze szwami Craie i oznaczeniem godziny 12 w tym samym kolorze, czy też welur na wewnętrznych częściach foteli kubełkowych.

Porsche 911 Le Mans Centenary Edition bazuje na 911 Carrera GTS. Oferuje mocny napęd dzięki silnikowi o mocy 480 KM oraz podwoziu, hamulcom i zawieszeniu charakterystycznym dla modeli GTS. Ten wyjątkowy model jest dostępny z 7-biegową manualną lub 8-biegową skrzynią PDK. Oprócz ekskluzywnego wyposażenia standardowego, każdy klient otrzyma specjalne etui na kluczyki. Samochód wyposażono w specjalną tapicerkę i spersonalizowaną książkę ze zdjęciami pojazdu w fabryce w Zuffenhausen i w warsztatach Exclusive Manufaktur.

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition
Porsche i Le Mans

Ta współpraca nie jest też przypadkowa. Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition uosabia nierozerwalną więź między Porsche a 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Od 1951 roku łączy je bowiem rywalizacja. To 72 lata nieprzerwanej obecności Porsche w Le Mans, które symbolizują także 72 egzemplarze wyprodukowane w tej limitowanej serii. Udział Porsche w 24-godzinnym wyścigu Le Mans był historią sukcesu. To 14 rekordów od 1951 roku, 19 zwycięstw w klasyfikacji generalnej i 110 zwycięstw w klasach. Od czasu tych pierwszych zwycięstw rywalizacja była także integralną częścią DNA marki i prawdziwym laboratorium technologicznym. Porsche przetestowało i opracowało wiele innowacji na torze Sarthe, zanim zastosowało je w swoich samochodach drogowych.

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition

911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition zaprezentowano podczas Le Mans Classic 2023. Limitowana do 72 egzemplarzy seria, będzie sprzedawana wyłącznie za pośrednictwem francuskich centrów Porsche. Samochód jest dostępny w cenie 237 819 euro z VAT.

Porsche 356 SL

W 1951 roku Porsche triumfalnie wkroczyło na scenę Le Mans ze swoim kultowym samochodem 356 SL. W tamtym czasie 24-godzinny wyścig Le Mans, legendarny testujący wytrzymałość i prędkość samochodów wyścigowych, zdominowali francuscy i włoscy producenci. Porsche 356 SL, napędzane chłodzonym powietrzem silnikiem typu flat-four, łączyło w sobie niezawodność i zwinność. Dwóch kierowców z Mance, Auguste Veuillet i Edmond Mouche, pokonało dystans 2 840,65 km ze średnią prędkością 118,36 km/h. Zajęli tym samym pierwsze miejsce w swojej kategorii. To zwycięstwo zapoczątkowało więc legendę Porsche w Le Mans.

Porsche 911 GT1

Rok 1998 był dla firmy z Zuffenhausen podwójnym sukcesem. Dwa zgłoszone Porsche 911 GT1 zajęły dwa pierwsze miejsca na podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans, z trzema francuskimi kierowcami. Laurent Aïello i Stéphane Ortelli znaleźli się na najwyższym stopniu podium. W ten sposób, Porsche świętowało swoje półwiecze, odnosząc zwycięstwo po raz szesnasty. Od tego czasu Porsche 911 GT1 jest też uważane za jeden z najlepszych samochodów wyścigowych wszech czasów.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *