Nowy Mercedes-Benz Klasy E już w sprzedaży w Polsce
Polskie salony Mercedes-Benz rozpoczęły przyjmowanie zamówień na nową generację Klasy E, która swój legendarny poziom komfortu i bezpieczeństwa łączy z interaktywnym, wciągającym cyfrowym doświadczeniem użytkownika oraz zaawansowaną elektryfikacją. Do wyboru są wersje Limuzyna i Kombi z jednostkami benzynowymi oraz wysokoprężnymi, również w hybrydowych odmianach plug-in. Bazowy benzynowy wariant E 200 o mocy 204 + 23 KM kosztuje od 269 900 zł.
Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią 2023
Od ponad 75 lat Klasa E wyznacza standardy wśród luksusowych limuzyn klasy średniej wyższej. Mercedes-Benz otwiera właśnie kolejny rozdział w historii tych biznesowych modeli. Najnowsza Klasa E (seria 214) wytycza szlak dla przejścia od silnika spalinowego do napędu elektrycznego. Istotny udział w gamie silnikowej mają hybrydowe odmiany plug-in, z zasięgiem w trybie elektrycznym przekraczającym 100 km (WLTP). Równocześnie nowa Klasa E łączy poczucie przytulności, z niespotykanym wymiarem harmonijnie zintegrowanego cyfrowego luksusu. Przełomowe rozwiązania techniczne sprawiają, że najnowsza generacja modelu – podobnie jak poprzednie – pozostaje liderem technicznych innowacji i prekursorem w dziedzinie estetyki. Pierwsze egzemplarze Klasy E Limuzyna trafią do europejskich salonów jesienią 2023 r.
Wersje
Oferta nowej Klasy E dla nadwozi Limuzyna i Kombi początkowo obejmuje odmiany:
- E 200 (benz., 204 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,5 s). Limuzyna od 269 900 zł, Kombi od 282 000 zł
- E 220 d (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,6 s). Limuzyna od 285 900 zł, Kombi od 298 000 zł
- E 220 d 4Matic (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,8 s). Limuzyna od 299 200 zł
- E 300 e (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,4 s). Limuzyna od 315 900 zł, Kombi od 328 000 zł
- E 300 e 4Matic (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,5 s). Limuzyna od 329 200 zł
- E 400 e 4Matic (benz. + elektr., 252 + 129 KM, 0-100 km/h w 5,3 s). Limuzyna od 365 300 zł
Z końcem września w sprzedaży pojawią się także dodatkowe odmiany napędowe dla nadwozia Kombi. Pojawią się również nowe warianty silnikowe E 200 4Matic, E 300 de i E 300 de 4Matic, a także 6-cylindrowe wersje E 450 d 4Matic oraz E 450 4Matic. Równocześnie gama wzbogaci się także o uterenowione kombi All-Terrain.
Wyposażenie
Bazowa specyfikacja nowej Klasy E bazuje na linii Avantgarde. Obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą nappa, 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywnym systemem tłumienia, asystenta martwego pola, asystenta znaków drogowych, aktywnego asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, reflektory LED High Performance z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych, kamerę cofania, oświetlenie Ambiente z projekcją logo marki, elektrycznie składane lusterka boczne, pakiet integracji smartfona, podgrzewane przednie fotele, klimatyzację automatyczną THERMATIC, nawigację oraz centralną poduszkę powietrzną.
Opcje
Nabywcy mają do wyboru także szeroką gamę opcji i elementów personalizacji, w tym linię AMG (26 422 zł), m.in. ze stylizacją AMG, wzmocnionym układem hamulcowym i 19-calowymi obręczami, pakiet AVANTGARDE Advanced Plus za 17 471 zł (obejmuje m.in. fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet parkowania z zestawem kamer 360° oraz rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX) czy pakiet ENERGIZING Plus za 18 967 zł (klimatyzowane wielokonturowe przednie fotele, pakiet komfortowego ogrzewania, pakiet AIR-BALANCE).
MBUX Superscreen
Cyfrowe doświadczenie użytkownika może pogłębić znany z Klasy S zestaw wskaźników z funkcją 3D (5699 zł) oraz imponujący MBUX Superscreen. Łączy on centralny ekran i wyświetlacz dla pasażera z przodu (8577 zł). Klasa E oferuje też funkcję cyfrowego klucza, umożliwiając dostęp do auta za pomocą wybranych modeli smartfonów. To element pakietu KEYLESS-GO za 7311 zł.
Wszechstronność w obszarze komfortu i dynamiki jazdy można dodatkowo zwiększyć, zamawiając pakiet Engineering. Zawiera on zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC oraz także skrętną tylną oś, która zmniejsza średnicę zawracania (16 060 zł).
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.