MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Ford E-Transit pomaga cumować w dokach kontenerowce

Pojazdy z gamy Ford Pro spełniają najróżniejsze specjalistyczne funkcje w firmach. Często zadania te wymagają nietypowych, innowacyjnych konwersji, w których zeroemisyjny E-Transit spełnia funkcję pojazdu bazowego. Odkąd Ford w roku 2022 wprowadził elektrycznego E-Transita, był on już przekształcany w karetkę pogotowia, realizował też dostawy ryb w całym Londynie. Obecnie wyjątkowy E-Transit pomaga także w dokowaniu gigantycznych statków towarowych w Porcie Aarhus, największym terminalu kontenerowym w Danii.

Portowy linociąg

Kontenerowce są unieruchamiane podczas postoju w porcie za pomocą wielu lin cumowniczych. Są one zbyt ciężkie, aby przeciągać je ręcznie, dlatego pracownicy doków zazwyczaj korzystają z potężnych wciągarek. Port Aarhus postawił sobie za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r.

Ford E-Transit pomaga cumować w dokach kontenerowce

Bezemisyjny E-Transit w wersji podwozia z kabiną do zabudowy nadawał się do przekształcenia w portowy „linociąg” po poddaniu go konwersji. Firma Knebel Drilling A/S opracowała przebudowę modelu w wersji podwozia z kabiną. W efekcie jest on w stanie z łatwością wykonywać zadania pełnione wcześniej przez pojazdy napędzane silnikami wysokoprężnymi. Jednocześnie jednak generuje znacznie mniej hałasu i nie emituje spalin. Dzięki temu port osiągnie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do końca dekady.

700 kg uciągu

Wyspecjalizowany E-Transit posiada dwa kabestany-wciągarki zasilane niezależnym 24‑woltowym systemem zasilania, z których każdy jest w stanie ciągnąć do 700 kg. Jeden z nich służy do kotwiczania pojazdu w miejscu, natomiast drugi wyciąga na brzeg ciężkie liny cumownicze. To imponujący widok.

Ford E-Transit pomaga cumować w dokach kontenerowce

Kolejną modyfikacją wykonaną na zamówienie w bazowej wersji podwozia z kabiną E-Transita L3 jest lekka obudowa z aluminium. Ma ona większą odporność na korozję wywoływaną przez sól morską, unoszącą się w wilgotnym powietrzu. Port w Aarhus przekazał informację, że jest to pierwszy elektryczny pojazd cumowniczy tego typu w Skandynawii.

 „Przez pewien czas analizowaliśmy wykorzystanie różnych pojazdów elektrycznych, aby sprawdzić, czy mogą one stanowić platformę, na której sprawdzi się elektryczna wciągarka firmy Knebel Drilling. Okazało się, że najlepszym rozwiązaniem jest Ford E-Transit. Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy przyczynić się do opracowania zupełnie nowego specjalistycznego pojazdu dla branży” – powiedziała Anne Zachariassen, dyrektor operacyjny Portu Aarhus.

Kooperacja ze specjalistyczną firmą Knebel Drilling A/S, zajmującą się konwersjami pojazdów oraz z portem Aarhus Havn potwierdza potencjał Ford Pro. Przyczyniają się one do podnoszenia efektywności pracy w niemal każdym środowisku. Program konwersji pojazdów pozwala też nawiązać kontakt między klientem Ford Pro a siecią 200 ekspertów w dziedzinie adaptacji pojazdów do specjalistycznych zastosowań, przy pełnym wsparciu ze strony Forda.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *