MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Hybrydowy Opel Grandland

Żarty na bok. Te o francusko-niemieckim Oplu, oczywiście. Opisywany już przez nas Grandland X zyskał wersję hybrydową i wygląda na to, że jest to poważny konkurent na rynku hybrydowych SUV-ów. Wreszcie ma napęd 4×4, a jeśli wierzyć zapewnieniom producenta, jest także wyjątkowo oszczędny. Zespół napędowy Grandlanda X Hybrid4 składa się z:

– czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa; jednostka rozwija moc 147 kW/200 KM, ma homologację WLTP, jest zgodna z normą Euro 6d i została specjalnie dostosowana do pracy w układzie hybrydowym;

– układu dwóch silników elektrycznych (przód: 81 kW/110 KM; tył: 83 kW/113 KM), napędu na wszystkie koła i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh. Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny, inwerter i mechanizm różnicowy są zintegrowane z napędzaną elektrycznie tylną osią, zapewniając napęd na wszystkie koła dołączany na żądanie.

Opel Grandland X Hybrid4

Zasięg Grandlanda X Hybrid4 w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 59 kilometrów według normy WLTP1. Badania przeprowadzone w Niemczech wykazały, że 80 procent codziennie pokonywanych tras nie przekracza 50 kilometrów, co oznacza, że użytkownicy Grandlanda X Hybrid4 korzystający ze swoich pojazdów w ten sposób mogliby praktycznie przez cały czas jeździć w trybie bezemisyjnym.

Grandland X Hybrid4 oferuje cztery tryby jazdy — w pełni elektryczny „Electric”, hybrydowy „Hybrid”, napęd na wszystkie koła „AWD” i sportowy „Sport” — pozwalając kierowcy wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą jego preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód automatycznie dobiera najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta. Funkcja „e-Save” pozwala zachować energię elektryczną zgromadzoną w akumulatorze wysokonapięciowym do późniejszego wykorzystania — na przykład w strefie, w której dopuszczony jest wyłącznie ruch pojazdów elektrycznych. Tryb sportowy umożliwia bardziej dynamiczną jazdę dzięki połączeniu mocy silnika spalinowego i silników elektrycznych. Tryb AWD pozwala uzyskać maksymalną przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni.

Niestety, nie będzie tanio – najtańszy Grandland Hybrid to koszt 195 tys. złotych.

Nasz test Opla Grandlanda X w wersji 2,0D możecie zobaczyć tutaj.

Tekst: Bartosz Ławski, informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *