Nowa SKODA OCTAVIA SCOUT
Nowa, czwarta generacja ŠKODY OCTAVIA zostanie uzupełniona o uterenowioną wersję SCOUT. Oprócz emocjonalnego designu podkreślającego terenowy charakter auta, SKODA OCTAVIA SCOUT dysponuje napędem na cztery koła, większym prześwitem oraz dodatkową przestrzenią dla pasażerów. Auto będzie także w jednej z konfiguracji dostępne z napędem na przednią oś. Po raz pierwszy OCTAVIA z off-roadowym rodowodem została zaprezentowana w 2007 roku. Premiera nowej ŠKODY OCTAVIA SCOUT czwartej generacji odbędzie się na początku lipca. Otwiera ona kolejny rozdział w historii sukcesów tego bestsellera ŠKODY.
Nowa SKODA OCTAVIA SCOUT robi wrażenie swoją wszechstronnością i terenowym charakterem. Model w uterenowionej wersji sprawdzi się podczas wakacyjnych wyjazdów, podróży poza utartymi szlakami i jest idealny dla osób nastawionych na aktywny styl życia. Dzięki prześwitowi większemu o 15 mm i pakietowi na bezdroża w standardzie świetnie odnajduje się poza asfaltowymi drogami. OCTAVIA SCOUT doskonale radzi sobie na wymagających podjazdach i zjazdach oraz idealnie nadaje się do ciągnięcia przyczep o masie do 2000 kg. Właściwości te zapewnia w wersji z najmocniejszym silnikiem 2.0 TDI o mocy 147 kW (200 KM). Wersja SCOUT jest o 16 mm dłuższa i 15 mm szersza od podstawowej wersji. Mierzy ona odpowiednio 4703 mm i 1829 mm, dzięki czemu zachwyca przestronnością. Także największa w segmencie pojemność bagażnika wzrosła o kolejne 30 l, osiągając tym samym aż 640 l.
Mocne jednostki napędowe i premierowo napęd na przednią oś
Nowa ŠKODA OCTAVIA SCOUT będzie dostępna po raz pierwszy z najmocniejszą jednostką napędową w historii modelu. Będzie to silnik 2.0 TDI Evo o mocy 147 kW (200 KM) i momencie obrotowym 400 Nm. Co więcej, oprócz napędu 4×4, po raz pierwszy klienci będą mogli zdecydować się na opcję z napędem na przednią oś. Będzie to wersja OCTAVII SCOUT z silnikiem benzynowym 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Oczywiście uzupełnionym o manualną 6-biegową skrzynię biegów. Ponadto dla wersji SCOUT dostępne także będą mocniejsze jednostki napędowe. Będą to: 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM) i 2.0 TDI o mocy 147 kW (200 KM) lub 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). Wszystkie w standardzie z napędem na obie osie i z 7-biegową skrzynią DSG.
Off-roadowa sylwetka z typowymi dla wersji SCOUT detalami
ŠKODA OCTAVIA SCOUT charakteryzuje się wzmocnionymi przednimi i tylnymi zderzakami. Każdy z nich wyposażony jest w aluminiową osłonę podwozia oraz czarne elementy wykończenia nadwozia dodającymi terenowego charakteru. Całości dopełniają 18-calowe srebrne obręcze kół ze stopów lekkich Braga dostępne w standardzie lub opcjonalne 19-calowe obręcze kół Manaslu oraz antracytowe obręcze Braga. Relingi dachowe, listwy wokół szyb oraz obudowy elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek z funkcją automatycznego przyciemnienia są chromowane. OCTAVIA SCOUT jest standardowo wyposażona w światła przeciwmgielne LED oraz innowacyjną technologię Full LED Matrix dla przednich reflektorów.
Przeprojektowane wnętrze dla podkreślenia charakteru
Nowe wnętrze modelu OCTAVIA SCOUT zapewnia jeszcze większą przestronność oraz komfort i łatwość obsługi. Przeprojektowana deska rozdzielcza jest modułowa i rozmieszczona na różnych poziomach, z dużym, wolnostojącym wyświetlaczem centralnym o wymiarach do 10 cali. Konsola środkowa, listwy drzwiowe oraz uchwyty są wykończone chromowanymi detalami. Aluminiowe pedały i kontrastowe przeszycia na tapicerce, kierownicy i podłokietnikach w kolorze Tabor Brown podkreślają emocjonujący design. Dekoracyjne elementy na desce rozdzielczej oraz fotele ThermoFlux z logo SCOUT jeszcze mocniej wyrażają uterenowiony charakter auta.
Światowa premiera nowego modelu OCTAVIA SCOUT odbędzie się na początku lipca. Wtedy zaprezentowane zostaną również kolejne informacje dotyczące rodziny modelu OCTAVIA.
Informacja prasowa
Nasz redakcyjny test poprzedniej wersji Skody Octavii Scout możecie zobaczyć tutaj