Lamborghini Sián Roadster w Muzeum
Automobili Lamborghini zaprezentowało Lamborghini Sián Roadster. To limitowana edycja hybrydowego supersportowego samochodu z otwartym dachem, zaprojektowanego wokół kultowego silnika Lamborghini V12, z technologią hybrydową. Otwarta konstrukcja nadwozia Sián Roadster jest jednym z najbardziej spektakularnych nadwozi marki w historii. Jest otwarte, co pozwala napawać się niepowtarzalnym dźwiękiem z najpotężniejszego silnika V12 Lamborghini.
Otwarcie Muzeum Lamborghini po przerwie
Samochód można zobaczyć w otwartym dzisiaj po przerwie związanej z epidemią Covid-19 muzeum Lamborghini w Sant’Agata Bolognese. Stanowi on główną atrakcję, tym bardziej że można go będzie zobaczyć tylko przez 2 dni – do niedzieli 12 lipca. Poza Sián Roadster można obejrzeć historię marki Lamborghini od najstarszych samochodów do współczesnych, włączając w to także samochody koncepcyjne. Można podziwiać samochody m.in. takie jak: 350 GT, Miura, Countach, LM002, Asterion (hybrydowy concept car), Centenario oraz Aventador SVJ.
Premiera
„Lamborghini Sián Roadster oddaje ducha Lamborghini”, mówi Stefano Domenicali, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini. „Jest to wyraz zapierającego dech w piersiach designu i niezwykłej wydajności, ale co najważniejsze, ucieleśnia ważne technologie przyszłości. Innowacyjny hybrydowy układ napędowy Sián wyznacza kierunek dla supersportowych samochodów Lamborghini, a Sián Roadster z otwartym dachem potwierdza pragnienie doskonałego stylu życia Lamborghini, gdy zmierzamy w kierunku przyszłości wymagającej nowych rozwiązań ”.
Sián Roadster debiutuje w kolorze Blu Uranus, specjalnie wybranym przez Centro Stile Lamborghini. Wraz z działem Ad Personam współpracuje on z każdym klientem Sián, aby całkowicie spersonalizować kolor i wykończenie samochodu. Otoczony błękitem nieba i zielenią pól, przywołujący swobodę i radość z jazdy zapewnianą przez osiągi Sián Roadster, samochód jest wyposażony w koła w kolorze nazwanym Oro Electrum. Kolor ten został wybrany przez Lamborghini w celu oznaczenia zelektryfikowanych samochodów. Uzupełniające się wnętrze to eleganckie połączenie bieli z detalami Blu Glauco i elementami aluminiowymi w Oro Electrum. Nowe otwory wentylacyjne wykonane za pomocą druku 3D umożliwiają ich dostosowanie za pomocą inicjałów klienta.
Design przyszłości
Futurystyczny design nadwozia Lamborghini Sián Roadster podkreśla zoptymalizowaną wydajność aerodynamiczną samochodu i jego sprawność technologiczną. Przepływ powietrza jest kierowany przez przednie splittery i maskę silnika, poprzez boczne wloty i wyloty powietrza aż do tylnego spojlera, bez strat aerodynamicznych pomimo otwartej konstrukcji dachu. Aktywne łopatki chłodzące z tyłu wykorzystują unikalną technologię materiałową opatentowaną przez Lamborghini. Działanie łopatek polega na reakcji elementów z nowoczesnych materiałów reagujących na temperaturę generowaną przez układ wydechowy. Na skutek jej wzrostu łopatki obracają się i kierują strugę powietrza w celu zapewnienia lepszego chłodzenia.
Ekstremalny i mocny tył samochodu w kształcie sześciokąta podkreślają tylne światła w postaci sześciu sześciokątnych elementów inspirowanych modelem Countach. Tylne skrzydło jest zintegrowane z nadwoziem i podnosi się tylko podczas jazdy, aby zwiększyć osiągi.
Elektryfikacja i technologia hybrydowa
W niskim, mocnym nadwoziu mieści się silnik V12 nowej generacji. „Sián” w lokalnym dialekcie bolońskim oznacza błysk lub błyskawicę, co nawiązuje do elektryfikacji samochodu. Hybrydowy napęd Sián Roadster zapewnia najwyższą możliwą moc dzięki zastosowanemu najlżejszemu rozwiązaniu, łącząc silnik V12 z nowym układem elektrycznym. 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 34 KM jest wbudowany w skrzynię biegów, aby zapewnić natychmiastową reakcję i lepszą wydajność układu. Silnik elektryczny obsługuje także jazdę przy niskiej prędkości i manewry takie jak cofanie i parkowanie.
Lamborghini Sián Roadster wykorzystuje innowacyjną aplikację superkondensatorów Lamborghini. To pierwsza na świecie technologia przechowująca dziesięciokrotnie większą ilość energii niż bateria litowo-jonowa. Kondensatory umieszczone w przegrodzie między kokpitem a silnikiem zapewniają idealne rozłożenie ciężaru. Trzy razy mocniejszy niż akumulator o tej samej masie i trzy razy lżejszy niż akumulator o tej samej mocy, układ elektryczny z superkondensatorem i silnikiem elektrycznym waży zaledwie 34 kg. Zapewnia to niezwykły stosunek masy do mocy wynoszący 1,0 kg/KM.
Hybrydowy silnik V12
W silniku V12, zastosowano tytanowe zawory dolotowe i jego moc zwiększono do 785 KM (577 kW) przy 8500 obr./min. W połączeniu z dodatkowymi 34 KM z układu hybrydowego, Sián Roadster zapewnia łącznie 819 KM (602 kW) i osiąga prędkość maksymalną ponad 350 km/h. Innowacyjny system napędu zapewnia natychmiastowe przyspieszenie na niskich biegach, dzięki połączeniu silnika V12 i układu hybrydowego. Sián Roadster przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 2,9 sekundy.
Lamborghini Sián Roadster wyposażony jest w wyrafinowany układ hamulcowy z systemem odzyskiwania energii, opracowanym specjalnie przez Lamborghini. Symetryczne zachowanie superkondensatora, który w przeciwieństwie do normalnych akumulatorów litowo-jonowych może być ładowany i rozładowywany tą samą mocą, w pełni ładuje system magazynowania energii za każdym razem, gdy pojazd hamuje. Zgromadzona energia jest od razu dostępna umożliwiając kierowcy natychmiastowe jej wykorzystanie i zwiększenie momentu obrotowego podczas przyspieszania, aż do 130 km/h, gdy silnik elektryczny automatycznie się rozłącza.
Bazowa cena tego samochodu wynosi 3.500.000 Euro, ale niestety już nie można go kupić. Cała produkcja w ilości 19 sztuk została już sprzedana.
Informacja prasowa