Bentley Flying Spur z silnikiem V8
Bentley Flying Spur jest już dostępny z silnikiem V8, jako alternatywą dla kultowego silnika W12. Badania z ostatnich dziesięciu lat wskazują na znaczącą zmianę w używaniu modelu Flying Spur przez ich właścicieli. Spada tendencja podróży z szoferem na korzyść samodzielnego prowadzenia samochodu przez jego właściciela. Globalne badania wykazały, że ponad 40 procent klientów, przynajmniej raz w tygodniu prowadzi swojego Bentleya samodzielnie. Dane te zostały wykorzystane do opracowania najnowszej wersji nowego czterodrzwiowego grand tourera, koncentrując się na wrażeniach kierowcy. Nie zrezygnowano jednocześnie z przestrzeni kabiny, która łączy w sobie wyjątkowy luksus ze zintegrowaną technologią najnowszej generacji.
Bentley Flying Spur V8 oferuje bardziej zorientowane na kierowcę doznania dzięki zwiększonej precyzyjności prowadzenia i bardziej charakterystycznemu dźwiękowi silnika. Jednocześnie samochód wykorzystuje zwiększony zasięg między tankowaniami i wykazuje mniejszy poziom emisji CO2.
Silnik V8
Sercem pojazdu jest 4-litrowy silnik V8 firmy Bentley z podwójnym turbodoładowaniem. Wytwarza on maksymalną moc 550 KM i wykorzystując turbosprężarki Twin-Scroll, osiąga maksymalny moment obrotowy 770 Nm. Osiąga go przy niecałych 2000 obr/min i utrzymuje jego płaską charakterystykę aż do 4500 obr/min.
Konfiguracja „V” z cylindrami umieszczonymi pod kątem 90 stopni i 8 idealnie wyważonych tłoków wydają charakterystyczny dla silnika V8 dźwięk. Imponująca moc wyjściowa zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi aż 318 km/h.
Aby zmaksymalizować oszczędność paliwa, silnik V8 może wyłączyć cztery z ośmiu cylindrów w warunkach niewielkiego obciążenia. Dzieję się tak, gdy wymagany moment obrotowy spada poniżej 235 Nm, a prędkość obrotowa silnika nie przekracza 3000 obr/min. Jest to niezauważalne dla pasażerów gdyż czas ich dezaktywacji wynosi około 20 milisekund. Dzięki temu systemowi oszczędności paliwa sięgają nawet 16%.
Mniejsza masa, zmiany w zawieszeniu
Bentley Flying Spur V8 jest o 100 kg lżejszy niż wersja W12, dzięki czemu pojazd jest bardziej zwinny i responsywny. Nowy model posiada udoskonalenia w układzie napędowym i podwoziu; adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, wektorowanie momentu obrotowego przez hamulec, sterowanie dynamiką jazdy i elektryczny układ kierowniczy, z których wszystkie są wyposażeniem standardowym. Ponadto klienci mogą dodać pionierską technologię 48-woltowego elektrycznego aktywnego przeciwdziałania przechyłom firmy Bentley (Bentley Dynamic Ride) oraz elektroniczny układ kierowniczy ze wszystkimi kołami skrętnymi.
W zawieszeniu pneumatycznym zastosowano trójkomorowe resory pneumatyczne. Zawierają one o 60 procent więcej objętości powietrza w porównaniu do poprzedniej generacji Flying Spur. Pozwala to oczywiście na większe zróżnicowanie możliwych ustawień od sportowego poziomu sztywności zawieszenia, aż po ustawienie nastawione maksymalny komfort jazdy luksusową limuzyną.
Opcjonalny elektroniczny układ kierowniczy wszystkich kół to zupełnie nowa funkcja wprowadzona do Flying Spur. Poprawia ona zarówno stabilność przy prędkościach autostradowych, jak i zwrotność w mieście. Podczas manewrów przy niskiej prędkości system skręca tylnymi kołami w kierunku przeciwnym do przednich. Skutkuje to zmniejszeniem promienia skrętu, zwiększeniem zwinności i dodatkowo zauważalnym ułatwieniem parkowania. Podczas manewrów z dużą prędkością system skręca tylnymi kołami w tym samym kierunku co przednie. Zwiększa to stabilność i zapewnia pewniejsze wyprzedzanie i zmiany pasa ruchu.
Zmiany na zewnątrz i we wnętrzu
Standardowe elementy zewnętrzne nowego modelu z silnikiem V8 obejmują 20-calowe, 10-ramienne, lakierowane felgi aluminiowe, znaczek na nadkolu V8 oraz poczwórne rury wydechowe, które wizualnie podkreślają tył pojazdu. We wnętrzu rozległa, pozioma drewniana okleina opływa deskę rozdzielczą i drzwi, podkreślając przestronną szerokość kabiny. Fornir w kolorze orzecha Crown Cut jest oferowany w standardzie. Do wyboru jest także kolejnych siedem gatunków forniru oraz wykończenie z włókna węglowego o wysokim połysku.
Nowy Bentley Flying Spur, dostępny jest w konfiguracji cztero lub pięciomiejscowej. Pierwszy w branży obrotowy wyświetlacz Bentley jest również dostępny w nowym Flying Spur V8. Po naciśnięciu przycisku uruchamiania silnika sekcja forniru na środku deski rozdzielczej obraca się, odsłaniając ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala. Wyświetlane są na nim trzy konfigurowalne cyfrowe kafelki. Druga strona wyświetlacza ukazuje trzy eleganckie analogowe tarcze pokazujące temperaturę zewnętrzną, kompas i chronometr. Po trzeciej stronie możemy po prostu cieszyć się bezszwową deską z forniru ciągnącego się przez całą szerokość kabiny.
Innowacyjna technologia w parze z luksusem
Dzięki szerokiemu wyposażeniu opcjonalnemu, w tym tabletom Rear Seat Entertainment, opcjom dostępnych systemów audio aż do wiodącego w branży systemu Naim for Bentley, tylna kabina Flying Spur to najlepsze miejsce do pracy, lub relaksu w drodze. Tym bardziej że dla pasażerów tylnej kanapy dostępny jest luksus pokładowej chłodziarki na dwie butelki ulubionego napoju 🙂
Nowa chłodziarka do butelek znajduje się między tylnymi siedzeniami, za środkowym podłokietnikiem. Dzięki dwóm poziomom chłodzenia od + 6 ° C do -6 °C i możliwości umieszczenia sześciu napojów o pojemności 330 ml, czterech butelek 500 ml lub dwóch pełnowymiarowych (750 ml) butelek szampana, lodówkę można zaopatrzyć w każdą podróż.
Wszystkie Bentleye Flying Spur są produkowane w siedzibie firmy Bentley w Crewe. To pierwsza na świecie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla fabryka luksusowych samochodów. Zamówienia klientów są już w trakcie realizacji, a pierwsze dostawy mają nastąpić przed końcem 2020 roku w Wielkiej Brytanii i Europie. Jednakże na innych rynkach samochód dostępny będzie od 2021 roku.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.