Nowy, trzystukonny Volkswagen Golf GTI Clubsport

Kontynuując serię  GTI, GTE i GTD, Volkswagen prezentuje kolejny model ze swojej sportowej rodziny Golfów: nowego Golfa GTI Clubsport. Ten samochód wyznacza kolejny rozdział w tradycji GTI marki. Pierwszy Golf GTI Clubsport został wydany w 2016 roku, w 40 rocznicę powstania tego kultowego samochodu sportowego. Obecnie pojawia się nowy Golf GTI Clubsport. To nowoczesny kompaktowy samochód sportowy, który nie tylko zachwyca dużą mocą silnika, ale także nową dynamiką jazdy.

Volkswagen Golf GTI Clubsport ma moc 221 kW (300 KM) i jest nowym flagowym modelem ósmej generacji Golfa GTI. Dzięki ulepszonemu silnikowi z turbodoładowaniem, nowemu układowi jezdnemu i zupełnie nowemu profilowi ​​jazdy na torze Nürburgring zaprojektowanemu z myślą o legendarnym torze Nordschleife w Niemczech, Golf GTI Clubsport wyznacza nowy kamień milowy w dynamice jazdy wśród samochodów sportowych z napędem na przednie koła.

Vehicle Dynamics Manager

Wiele elementów w Golfie GTI Clubsport zostało ulepszonych, w tym silnik z turbodoładowaniem (EA888 evo4). Teraz zapewnia on aż 221 kW (300 KM) mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Zastosowano także nową, sportową konstrukcję podwozia wyposażoną w nowego menedżera dynamiki pojazdu. W nowym Golfie GTI Vehicle Dynamics Manager integruje sterowanie elektronicznymi blokadami mechanizmu różnicowego (XDS) i elementami dynamiki poprzecznej opcjonalnego adaptacyjnego sterowania podwoziem DCC. Nawet na tym poziomie funkcja zapewnia zauważalne korzyści w zakresie wydajności. W nowym Golfie GTI Clubsport standardowy elektromechaniczny mechanizm różnicowy z blokadą przedniej osi po raz pierwszy został podłączony do systemu sterowania Vehicle Dynamics Manager.

Karsten Schebsdat, szef działu dynamiki jazdy, układów kierowniczych i kontroli w Volkswagenie: „Połączenie w sieć wszystkich systemów dynamiki jazdy oznacza, że ​​nowy Golf GTI Clubsport prowadzi się jeszcze bardziej neutralnie i precyzyjniej niż klasyczny Golf GTI. Dla legendarnego toru Nordschleife zaprogramowaliśmy również nowy profil Nürburgring. Profil ten specjalnie dostosowuje elementy systemów nowego Golfa GTI Clubsport do tego toru wyścigowego”.

Sportowy wygląd

Oczywiście widać nawet z zewnątrz, że nowy Golf GTI Clubsport pasuje do toru wyścigowego. Przedni zderzak wygląda na prawie otwarty u dołu. Tylko listwa osłony chłodnicy o konstrukcji plastra miodu typowa dla modeli GTI i większe aerodynamiczne skrzydła osłaniają wnętrze komory silnika. Z tyłu zaś rzuca się w oczy dwuczęściowy spojler dachowy, który jest unikalną cechą charakterystyczną zarezerwowaną wyłącznie dla Golfa GTI Clubsport. Przedni spojler i tylne skrzydło to znacznie więcej niż tylko cechy konstrukcyjne – znacznie zwiększają one docisk samochodu. Golf GTI Clubsport zjeżdża z linii produkcyjnej w Wolfsburgu z 18-calowymi felgami aluminiowymi montowanymi w standardzie. Specjalny dyfuzor, nadwozie obniżone o 10 milimetrów i szersze progi boczne również wzmacniają ogólny sportowy wygląd samochodu. Kolejną nowością są owalne rury wydechowe. Zastępują one ich okrągłą wersję w sportowym układzie wydechowym, z jedną rurą wydechową umieszczoną po lewej i prawej stronie nadwozia.

Niezliczone elementy charakterystyczne dla GTI również znajdują się we wnętrzu pojazdu. Sportowe fotele premium w ArtVelours, zapewniają doskonałe trzymanie boczne nawet podczas pokonywania zakrętów przy dużej prędkości. Sportowa kierownica z perforowanymi skórzanymi strefami uchwytów posiada łopatki do zmiany biegów. Oczywiście sterują one montowaną w standardzie 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Aluminiowe pedały i inne detale dopełniają ekskluzywny wystrój wnętrza.

Krótkie spojrzenie wstecz

Volkswagen kontynuuje tradycję wysokowydajnych modeli GTI z nowym Golfem GTI Clubsport. Pierwszy Golf GTI Clubsport5 został wprowadzony na rynek w 2016 roku, w 40. rocznicę powstania tego kultowego samochodu sportowego. Pierwszy członek serii Clubsport dysponował mocą 195 kW (265 KM). Krótkotrwale generował 213 kW (290 KM) mocy za pomocą funkcji doładowania. W tym samym roku, po tym samochodzie pojawił się Golf GTI Clubsport S w limitowanej edycji 400 sztuk. Model ten dysponował już stale dostępną mocą 228 kW (310 KM). Prowadząc Golfa GTI Clubsport S, kierowca wyścigowy Benjamin Leuchter ustanowił nowy rekord okrążenia dla samochodów przednionapędowych na Nordschleife na Nürburgring. Rekord ten, ustanowiony w maju 2016 roku wynosił 07:49:21. Czekamy zatem na wynik Golfa GTI nowej generacji.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *