MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Rimac Nevera ustanawia kolejne rekordy

Elektryczny supersamochód Rimac Nevera to maszyna stworzona do bicia rekordów. Tym razem udało się pobić aż 23, i to w ciągu jednego dnia. Na torze doświadczalnym Automotive Testing Papenburg w Niemczech Rimac Nevera rozpędził się od zera do 400 km/h i wyhamował z powrotem do zera w 29,93 sekundy. Z kolei przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajęło mu zaledwie 1,82 sekundy. Osiągi sprawdzane były przez dwa niezależne zespoły weryfikacyjne, używające sprzętu firm Dewesoft i RaceLogic.

Rimac Nevera z kolejnymi rekordami
Rimac Nevera ustanawia kolejne 23 rekordy

Kluczem do szybkości Nevera jest zaawansowany system akumulatorów, układ napędowy i oprogramowanie, wszystkie opracowane we własnym zakresie w Grupie Rimac. Przednie i tylne układy napędowe – każdy złożony z dwóch oddzielnych silników – dostarczają moc do każdego koła z osobna. Z tyłu podwójny falownik o mocy 1 MW zapewnia 900 Nm i 470 kW na silnik, a całkowicie dostosowany przedni układ napędowy zapewnia optymalną moc i kontrolę. Wszystkie systemy są nadzorowane przez złożoną sieć  elektronicznych jednostek sterujących, współpracujących z superkomputerem NVIDIA Pegasus w celu obliczania i wysyłania danych wyjściowych do czterech układów napędowych 100 razy na sekundę. Połączenie wszystkich tych systemów i oprogramowania, które je kontroluje, znane jest jako Rimac All-Wheel Torque Vectoring2.

„Kiedy przystąpiliśmy do projektowania Nevery, nasze cele dotyczące wydajności były niezwykle ambitne, a teraz udało nam się je wszystkie przekroczyć. Najbardziej dumny jestem jednak z tego, że nie jest to samochód zaprojektowany wyłącznie do jazdy na wprost. Nevera może przejść od bicia rekordów do przejechania ponad 300 mil na jednym ładowaniu, które od 0 do 80% zajmuje mniej niż 20 minut” – mówi Mate Rimac, szef i założyciel firmy. Nevera produkowana jest w krótkiej serii 150 egzemplarzy, w fabryce marki na przedmieściach Zagrzebia w Chorwacji.

23 rekordy supersamochodu Rimac Nevera:
TestPomiar RacelogicPomiar Dewesoft
0-60 mph1.74 s1.74 s
0 -100 km/h1.82 s1.81 s
0-200 km/h4.42 s4.42 s
0-300 km/h9.23 s9.22 s
0-400 km/h21.32 s21.31 s
100-200 km/h2.59 s2.59 s
200-300 km/h4.81 s4.79 s
200-250 km/h2.00 s2.00 s
100-0 km/h (długość drogi hamowania)29.12 m28.96 m
0-100-0 km/h4.03 s3.99 s
0-200-0 km/h8.85 s8.86 s
0-300-0 km/h15.68 s15.70 s
0-400-0 km/h29.94 s29.93 s
¼ mili8.26 s8.25 s
1/8 mili5.46 s5.44 s
½ mili12.82 s12.83 s
1 mila (ze startu zatrzymanego)20.62 s20.59 s
0-100 mph3.23 s3.21 s
0-120 mph4.19 s4.19 s
0-130 mph4.74 s4.75 s
0-250 mph21.89 s21.86 s
60-130 mph2.99 s2.99 s
0-200 mph10.86 s10.86 s

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *