Jeep Wrangler Rubicon 392 z silnikiem V8

Jeep zaprezentował model Wrangler Rubicon 392 z silnikiem V8. Samochód przeznaczony jest na rynek północnoamerykański i będzie dostępny w 2021 roku. Ten najwszechstronniejszy, najszybszy i najmocniejszy Wrangler korzysta z 6,4-litrowej jednostki V8 generującej moc 470 KM i moment obrotowy o wartości 637 Nm. Silnik współpracuje z solidną, ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite i dwubiegową skrzynią rozdzielczą Selec-Trac typu „full-time”. Samochód rozpędza się od 0 do 60 mil/h (0-96 km/h) w 4,5 sekundy i pokonuje ćwierć mili w 13 sekund.

Podczas jazdy po bezdrożach mocną jednostkę napędową Jeepa Wranglera Rubicon 392 z certyfikatem Trail Rated® uzupełniają wytrzymałe osie Dana 44, przełożenie całkowite 3,73, blokada przekładni hydrokinetycznej, 2-calowy (5 cm) lift zawieszenia i standardowe 33-calowe opony montowane na 17-calowych obręczach z pierścieniem beadlock. W rezultacie otrzymujemy najmocniejszego Jeepa Wranglera w historii. Samochód oferuje niespotykany dotąd poziom brodzenia w wodzie o głębokości sięgającej 82,5 cm, a jego prześwit wynosi 26,1 cm. Ulepszone zawieszenie oraz większe kąty natarcia (44,5 stopnia), rampowy (22,6 stopnia) i zejścia (37,5 stopnia) zapewniają doskonałe właściwości terenowe. Jeep Wrangler Rubicon 392 trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2021 roku. W Europie z pewnością nie będzie oferowany.

Moc maksymalna, duży moment obrotowy.

Prawie 75% maksymalnego momentu obrotowego Jeepa Wranglera Rubicon 392 jest dostępne tuż powyżej prędkości biegu jałowego. Zapewnia to ekscytujące osiągi. Przyspieszenie od 0 do 60 mph (0-96 km/h) wynosi zaledwie 4,5 sekundy. Wysokie osiągi 6,4-litrowego silnika V8 to zasługa aluminiowych głowic wzbogaconych o aktywny kolektor dolotowy, zmiennych faz rozrządu, dwóch świec zapłonowych na cylinder, zaworów ssących z drążonym trzpieniem oraz dysz oleju chłodzących tłoki.

Technologia Fuel Saver umożliwia oszczędność paliwa poprzez dezaktywację cylindrów. Silnik płynnie i bez zakłóceń przechodzi w oszczędny tryb czterocylindrowy w momencie, gdy jego obciążenie jest niewielkie, a więc na przykład podczas jazdy autostradą ze stałą prędkością.

Podniesiony wlot powietrza na masce doprowadza do silnika Wranglera Rubicon 392 chłodne powietrze z zewnątrz, zapewniając tym samym jego lepszą wydajność. Inżynierowie Jeepa postarali się, aby silnik V8 Wranglera Rubicon 392 otrzymywał chłodne powietrze, niezależnie od terenu i pogody. System wlotu powietrza Hydro-Guide™ we Wranglerze Rubicon 392 zawiera trójpoziomowy układ kanałów z szeregiem odpływów, mających na celu odprowadzenie wody z dolotu powietrza. Zaprojektowany jest, aby odprowadzać do 56 litrów na minutę. Dzięki temu Wrangler Rubicon 392 może brodzić w wodzie o głębokości do 82,5 cm, nawet gdy zalewa ona maskę.

Standardowy aktywny, układ wydechowy zapewnia donośny i niepowtarzalny dźwięk. Przy wyższych obciążeniach silnika automatycznie otwierają się zawory, aby zmniejszyć opór przepływu w układzie wydechowym. Kierowca może również aktywować system za naciśnięciem przycisku. Zapewniający doskonałą wydajność, wygląd i dźwięk, dwururowy układ wydechowy jest zakończony unikalnymi poczwórnymi końcówkami.

Ukierunkowany na osiągi.

Ośmiostopniowa skrzynia automatyczna TorqueFlite 8HP75, dostosowana do przenoszenia wysokiego momentu obrotowego, zapewnia szybką i precyzyjną zmianę przełożeń zarówno w normalnych, jak i w wymagających warunkach jazdy. Przekładnia ta umożliwia również kierowcy przełączanie biegów za pomocą nowych aluminiowych łopatek przy kierownicy. Użyto ich po raz pierwszy w Jeepie Wranglerze. Elektronicznie sterowana ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów samoczynnie dostosowuje parametry swojej pracy do aktualnej sytuacji na drodze. Przełożenia skrzyni biegów zapewniają odpowiednią reakcję we właściwym czasie. Zarówno od pełzania po przeszkodach w terenie do płynnego dostarczania mocy przy dużych prędkościach na autostradzie. Jest to wynikiem ciaśniejszego zestopniowania przełożeń.

Układ napędowy Wranglera Rubicon 392 wspiera się funkcjami Torque Reserve i AMax shifting. Zapewniają one maksymalne przyspieszenie podczas ruszania na twardej nawierzchni. Torque Reserve, czyli funkcja wykorzystania silnika stosowana przez zawodników drag racing, zarządza przepływem paliwa do cylindrów i steruje wyprzedzeniem lub opóźnieniem zapłonu, aby zrównoważyć obroty i moment obrotowy w celu zmaksymalizowania wydajności. AMax shifting to poprawiająca osiągi funkcja zastosowana w Jeepie Grand Cherokee Trackhawk. Maksymalizuje ona moment obrotowy poprzez skrócenie czasu zmiany biegów i zarządzanie momentem obrotowym silnika w jej trakcie.

Napęd

Napęd Jeepa Wranglera Rubicon 392 stale dostarcza moment obrotowy do wszystkich kół. Sercem układu jest system napędu 4×4 Selec-Trac typu „full-time”. Jest to aktywna skrzynia rozdzielcza o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1. Pozwala ona na wybór jednego z czterech trybów jazdy: 4WD Auto/4WD High/Neutral/4WD Low. Po załączeniu odpowiedniego programu skrzynia rozdzielcza działa automatycznie, stale przekazując moment obrotowy do kół obu osi. Co ważne, pozwala również na holowanie Wranglera Rubicon 392.

Wytrzymała rama dla najmocniejszego Wranglera w historii.

Podwozie Jeepa Wranglera Rubicon 392 obejmuje udoskonalone elementy ramy. Wzmocnione zostały także przednie górne wahacze i żeliwne zwrotnice kół. Wszystko to, aby móc w pełni wykorzystać moc i moment obrotowy 6,4-litrowego silnika V8. Wytrzymałe hamulce sprawiają, że Wrangler Rubicon 392 zatrzymuje się bardzo sprawnie bez względu na podłoże. Swoje zdolności terenowe Wrangler Rubicon 392 zawdzięcza szerokiemu rozstawowi osi, przedniej i tylnej osi Dana 44 heavy-duty z grubszymi rurami, a także elektronicznej blokadzie przedniej i tylnej osi Tru-Lock. Elektronicznie rozłączany przedni stabilizator poprzeczny maksymalizuje skok zawieszenia w najbardziej wymagających warunkach terenowych. Aby ulepszyć stosowane w Jeepie Wranglerze niezawodne zawieszenia typu five-link z przodu i z tyłu, Wrangler Rubicon 392 pojawia się z fabrycznie podniesionym o 2 cale (5 cm) prześwitem oraz ze specjalnie stuningowanymi, wysokiej klasy aluminiowymi amortyzatorami jednorurowymi FOX, które zapewniają płynniejszą pracę oraz wyższy komfort.

Brąz czyni różnicę.

Jeep Rubicon 392 na rok modelowy 2021 zachowuje oryginalne wzornictwo Wranglera, z szerokim rozstawem osi oraz trapezoidalnymi poszerzeniami błotników. Fabrycznie podniesione o 2 cale (5 cm) zawieszenie dodaje pojazdowi charakteru i prezencji. Jeep Rubicon 392 ma także brązowe akcenty, które wyróżniają najmocniejszego Wranglera w historii. Brąz wypełnia napis „Rubicon” na masce. Pojawia się on również z przodu samochodu oraz na haku holowniczym, a także wokół naklejki FOX Shocks. Brązowy jest też obrys znaczka Jeep i emblematu Trail Rated.

Przejęta z Jeepa Gladiatora Mojave, o 40 mm podniesiona maska o agresywnym wyglądzie z wlotem powietrza zapewnia większą głębokość brodzenia. Z każdej strony samochód ozdobiony jest znaczkiem „392″, informującym o największej liczbie cali sześciennych, jakie kiedykolwiek były dostępne pod maską Jeepa Wranglera. Dodatkowo konstrukcja grilla zapewnia większy przepływ powietrza i lepsze chłodzenie ośmiocylindrowej jednostki napędowej.

Felgi mają wymiary 17×7,5 cala i wyposażone są w opcjonalny czarny pierścień beadlock, dostępny wśród akcesoriów Mopar. Wykończone skórą wnętrze ozdobione jest wyjątkowymi szwami w kolorze brązowym. Skórzane fotele o nazwie Rubicon 392 zapewniają kierowcy wysoki komfort, dzięki zintegrowanym górnym podparciom, które utrzymują stabilną pozycję tułowia. Aby dostosować się do nowej specyfikacji silnika, zestaw wskaźników posiada zmodyfikowany design. Po raz pierwszy dostępna w Jeepie Wranglerze, obszyta skórą kierownica z łopatkami do zmiany biegów, umożliwia kierowcy ręczne „wymuszanie” przełożeń.

System multimedialny Uconnect w standardzie posiada 8,4-calowy ekran dotykowy. Po wgraniu Off-road Pages właściciele samochodów mogą monitorować parametry samochodu. Są to kąty nachylenia i przechyłu, wysokość, współrzędne GPS, rozdział mocy w układzie napędowym oraz wiele innych danych.

Kolory, wyposażenie

Jeep Wrangler Rubicon 392 na rok modelowy 2021 jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia. Do wyboru: w czarnym, białym Bright, czerwonym Firecracker, Granite Crystal Metallic, Punk ‘n Metallic, Sarge Green Metallic, Snazzberry Metallic, Sting-Gray Metallic i Billet Silver Metallic. Wszystkie kolory występują w połączeniu z czarnym wnętrzem. Samochód oferuje 11 elementów wyposażenia klasy Premium już w standardzie, a są to:

  • Skórzana tapicerka.
  • System multimedialny Uconnect.
  • Zestaw przycisków pomocniczych.
  • Sztywny dach w kolorze nadwozia.
  • Nadkola lakierowane w kolorze nadwozia.
  • Stalowe zderzaki.
  • Oświetlenie LED.
  • Pakiet na zimną pogodę.
  • Dostęp komfortowy.
  • Pakiet systemów bezpieczeństwa.
  • Pakiet zaawansowanych systemów wspomagających.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *