Mercedes-AMG GT Black Series z rekordem na Nürburgring
Jak niewielka różnica dzieli sportowy samochód Mercedes-AMG GT Black Series od samochodów prawdziwie wyczynowych, zademonstrował zawodnik GT3 Maro Engel na pętli północnej toru Nürburgring. Z oficjalnie zmierzonym i poświadczonym notarialnie czasem 6: 43 616 min dla toru o długości 20,6 km (mierzony bez prostej na odcinku toru T13) i 6: 48 047 min dla toru o łącznej długości 20,832 km (mierzony z prostą na torze sekcja T13), nowy Mercedes-AMG GT Black Series V8 plasuje się w czołówce kategorii samochodów sportowych dopuszczonych do ruchu ulicznego. Zajmuje pierwsze miejsce wśród w pełni standardowych, niezmodyfikowanych modeli.
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2020/11/20C0672_014-1024x576.jpg)
Recepta na sukces
Maro Engel w pełni wykorzystał wszystkie możliwości oferowane przez nowego Mercedesa-AMG GT Black Series. Receptą na sukces jest oczywiście jak najmocniejszy silnik. Tu AMG serii V8 o mocy 730 KM, a także wyrafinowana aerodynamika i szerokie możliwości regulacji zawieszenia. Na przykład przedni splitter wykonany z włókna węglowego został przedłużony do pozycji „Race”, a dolne i górne łopatki tylnego spojlera zostały ustawione w środkowej pozycji.
Regulowane zawieszenie Coilover AMG z adaptacyjną regulacją tłumienia zostało obniżone o pięć milimetrów z przodu i trzy milimetry z tyłu. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej wzmocnić efekt docisku aerodynamicznego dzięki wykorzystaniu dyfuzora i efektu zwężki Venturiego. Pochylenie kół zostało ustawione na maksymalne możliwe wartości minus 3,8 stopnia na przedniej osi i minus 3,0 stopnie z tyłu. W przypadku regulowanych stabilizatorów poprzecznych zawodowy kierowca wyścigowy Maro Engel zdecydował się na najtwardsze z trzech możliwych ustawień. 35-latek ustawiał dziewięciostopniową kontrolę trakcji AMG między pozycją szóstą a siódmą – w zależności od sekcji toru. Klienci AMG GT Black Series również mogą skorzystać ze wszystkich tych ustawień i wariantów, gdyż rekord był ustanowiony przy użyciu seryjnego samochodu.
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2020/11/20C0672_016-1024x576.jpg)
Dotyczy to również opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO z „miękką mieszanką”. Stanowią one całkowicie standardowe wyposażenie i zostały opracowane we współpracy z Michelin, specjalnie dla samochodu z serii AMG GT. Najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa zapewnił nie tylko standardowy, wysokowydajny, ceramiczny układ hamulcowy AMG, ale także pakiet bezpieczeństwa z klatką bezpieczeństwa i czteropunktowymi pasami oferowanymi w standardzie.
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2020/11/20C0672_008-1024x576.jpg)
Seryjny Mercedes-AMG GT Black Series szybszy od wyczynowego GT3…?
„To była naprawdę imponująca jazda” – powiedział Maro Engel po ukończeniu rekordowego okrążenia. „Przy prędkościach dochodzących do prawie 270 km/h na odcinku Kesselchen toru lub znacznie powyżej 300 km/h na długiej prostej Döttinger Höhe, AMG GT Black Series jest znacznie szybszy niż mój samochód wyścigowy GT3. W końcu jeździć po Nordschleife w 6: 48.047 minut produkcyjnym samochodem drogowym w takich warunkach, jest czymś naprawdę niesamowitym. Podobnie jak mój samochód wyścigowy GT3, AMG GT Black Series oferuje wiele możliwości regulacji. Pozwoliły mi one dopasować konfigurację do moich potrzeb ”.
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2020/11/20C0672_007-1024x576.jpg)
Również pod względem wydajności aerodynamicznej Mercedes-AMG GT Black Series czerpie wiele z samochodu wyścigowego. Na przykład bezpośrednią pochodną ze sportów motorowych jest maska z włókna węglowego z dwoma dużymi wylotami. Kierują one ciepłe powietrze, które wypływa z ukośnego położenia chłodnicy na zewnątrz komory silnika. Zwiększa to ogólną siłę docisku, podobnie jak wyrafinowana koncepcja tylnego skrzydła i w dużej mierze zamknięte podwozie.
„To naprawdę imponujące, jak duży docisk generuje ten samochód oraz jak pewnie i niezawodnie można na nim jeździć. Nawet przy absolutnych granicach. Czapki z głów przed konstruktorami z Affalterbach za to, co włożyli tutaj na koła. Jestem bardzo zadowolony, że mogłem zademonstrować te fascynujące umiejętności inżynierskie poprzez tak świetny czas okrążenia ”- powiedział Engel.
Szybkie czasy okrążeń zostały precyzyjnie zmierzone przez neutralnych ekspertów z „wige SOLUTIONS”. Niezależny notariusz potwierdził również stan pojazdu oraz wszystkie pomiary. Spektakularny przejazd można obejrzeć na filmie:
Dane techniczne:
Mercedes-AMG GT Black Series | |
---|---|
Silnik | 4.0L V8 biturbo |
Pojemność | 3,982 cm3 |
Maksymalna moc | 537 kW (730 KM) przy 6,700-6,900 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 800 Nm przy 2,000-6,000 obr/min |
Przeniesienie napędu | Na tylne koła |
Skrzynia biegów | AMG SPEEDSHIFT DCT 7G |
Średnie zużycie paliwa | 12.8 l/100 km |
Średnia emisja CO2 | 292 g/km |
Klasa energetyczna | G |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3.2 s |
Prędkość maksymalna | 325 km/h |
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.