Mercedes-AMG GT Black Series z rekordem na Nürburgring
Jak niewielka różnica dzieli sportowy samochód Mercedes-AMG GT Black Series od samochodów prawdziwie wyczynowych, zademonstrował zawodnik GT3 Maro Engel na pętli północnej toru Nürburgring. Z oficjalnie zmierzonym i poświadczonym notarialnie czasem 6: 43 616 min dla toru o długości 20,6 km (mierzony bez prostej na odcinku toru T13) i 6: 48 047 min dla toru o łącznej długości 20,832 km (mierzony z prostą na torze sekcja T13), nowy Mercedes-AMG GT Black Series V8 plasuje się w czołówce kategorii samochodów sportowych dopuszczonych do ruchu ulicznego. Zajmuje pierwsze miejsce wśród w pełni standardowych, niezmodyfikowanych modeli.
Recepta na sukces
Maro Engel w pełni wykorzystał wszystkie możliwości oferowane przez nowego Mercedesa-AMG GT Black Series. Receptą na sukces jest oczywiście jak najmocniejszy silnik. Tu AMG serii V8 o mocy 730 KM, a także wyrafinowana aerodynamika i szerokie możliwości regulacji zawieszenia. Na przykład przedni splitter wykonany z włókna węglowego został przedłużony do pozycji „Race”, a dolne i górne łopatki tylnego spojlera zostały ustawione w środkowej pozycji.
Regulowane zawieszenie Coilover AMG z adaptacyjną regulacją tłumienia zostało obniżone o pięć milimetrów z przodu i trzy milimetry z tyłu. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej wzmocnić efekt docisku aerodynamicznego dzięki wykorzystaniu dyfuzora i efektu zwężki Venturiego. Pochylenie kół zostało ustawione na maksymalne możliwe wartości minus 3,8 stopnia na przedniej osi i minus 3,0 stopnie z tyłu. W przypadku regulowanych stabilizatorów poprzecznych zawodowy kierowca wyścigowy Maro Engel zdecydował się na najtwardsze z trzech możliwych ustawień. 35-latek ustawiał dziewięciostopniową kontrolę trakcji AMG między pozycją szóstą a siódmą – w zależności od sekcji toru. Klienci AMG GT Black Series również mogą skorzystać ze wszystkich tych ustawień i wariantów, gdyż rekord był ustanowiony przy użyciu seryjnego samochodu.
Dotyczy to również opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO z „miękką mieszanką”. Stanowią one całkowicie standardowe wyposażenie i zostały opracowane we współpracy z Michelin, specjalnie dla samochodu z serii AMG GT. Najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa zapewnił nie tylko standardowy, wysokowydajny, ceramiczny układ hamulcowy AMG, ale także pakiet bezpieczeństwa z klatką bezpieczeństwa i czteropunktowymi pasami oferowanymi w standardzie.
Seryjny Mercedes-AMG GT Black Series szybszy od wyczynowego GT3…?
„To była naprawdę imponująca jazda” – powiedział Maro Engel po ukończeniu rekordowego okrążenia. „Przy prędkościach dochodzących do prawie 270 km/h na odcinku Kesselchen toru lub znacznie powyżej 300 km/h na długiej prostej Döttinger Höhe, AMG GT Black Series jest znacznie szybszy niż mój samochód wyścigowy GT3. W końcu jeździć po Nordschleife w 6: 48.047 minut produkcyjnym samochodem drogowym w takich warunkach, jest czymś naprawdę niesamowitym. Podobnie jak mój samochód wyścigowy GT3, AMG GT Black Series oferuje wiele możliwości regulacji. Pozwoliły mi one dopasować konfigurację do moich potrzeb ”.
Również pod względem wydajności aerodynamicznej Mercedes-AMG GT Black Series czerpie wiele z samochodu wyścigowego. Na przykład bezpośrednią pochodną ze sportów motorowych jest maska z włókna węglowego z dwoma dużymi wylotami. Kierują one ciepłe powietrze, które wypływa z ukośnego położenia chłodnicy na zewnątrz komory silnika. Zwiększa to ogólną siłę docisku, podobnie jak wyrafinowana koncepcja tylnego skrzydła i w dużej mierze zamknięte podwozie.
„To naprawdę imponujące, jak duży docisk generuje ten samochód oraz jak pewnie i niezawodnie można na nim jeździć. Nawet przy absolutnych granicach. Czapki z głów przed konstruktorami z Affalterbach za to, co włożyli tutaj na koła. Jestem bardzo zadowolony, że mogłem zademonstrować te fascynujące umiejętności inżynierskie poprzez tak świetny czas okrążenia ”- powiedział Engel.
Szybkie czasy okrążeń zostały precyzyjnie zmierzone przez neutralnych ekspertów z „wige SOLUTIONS”. Niezależny notariusz potwierdził również stan pojazdu oraz wszystkie pomiary. Spektakularny przejazd można obejrzeć na filmie:
Dane techniczne:
Mercedes-AMG GT Black Series | |
---|---|
Silnik | 4.0L V8 biturbo |
Pojemność | 3,982 cm3 |
Maksymalna moc | 537 kW (730 KM) przy 6,700-6,900 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 800 Nm przy 2,000-6,000 obr/min |
Przeniesienie napędu | Na tylne koła |
Skrzynia biegów | AMG SPEEDSHIFT DCT 7G |
Średnie zużycie paliwa | 12.8 l/100 km |
Średnia emisja CO2 | 292 g/km |
Klasa energetyczna | G |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3.2 s |
Prędkość maksymalna | 325 km/h |
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.