3 i 4 runda WSMP 2021 na Torze Poznań

W weekend 2-4 lipca 2021 r. na Torze Poznań odbyła się 3 i 4 runda WSMP (Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski). Zawody rozpoczęły się już w piątek od kwalifikacji i pierwszych wyścigów. LIVEMotorsport.tv zapewnił relację na żywo, którą można było śledzić w internecie.

Piątek

Bartosz Alejski wygrał trzecią rundę Ecumaster Super S Cup, a Karol Wyka triumfował w 318IS Cup PL na otwarcie lipcowego weekendu w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W niezwykle zaciętych kwalifikacjach do wyścigu długodystansowego najlepszy czas osiągnęli Maciej Bernacik i Ivan Soltys w Porsche 911 GT3 Cup.

3 i 4 runda WSMP 2021 na Torze Poznań

Piątkowe zmagania na Torze Poznań stały pod znakiem emocji w pucharach monomarkowych. Od zdobycia pełnej puli punktów w Ecumaster Super S Cup zaczął weekend Bartosz Alejski. Ubiegłoroczny mistrz wygrał kwalifikacje, a w wyścigu nie zatrzymał go nawet nagły opad deszczu. Alejski co prawda nie prowadził od startu do mety, ale najlepiej odnalazł się w trudnych warunkach. Finiszował z przewagą nieco ponad ośmiu sekund nad Tomaszem Pawlaczykiem, który do ostatnich metrów bił się o drugą lokatę z Adamem Karkuszewskim. Dotychczasowy lider Ecumaster Super S Cup, Adam Dębicki, był szósty.

W najliczniej obsadzonym pucharze 318IS Cup PL liczącym aż 19 aut, Karol Wyka zdobył drugie pole position w sezonie. Cieszył się też z drugiego zwycięstwa w wyścigu. Kierowca Automobilklubu Rzemieślnik wygrał piątkowy wyścig z przewagą aż 29 sekund nad Karolem Mirowskim. Uzyskał także niespełna 30 sekund przewagi nad trzecim Rafałem Kazaną. Popisał się także najlepszym czasem jednego okrążenia (1:50.321).

3 i 4 runda WSMP 2021 na Torze Poznań

Pierwszy lipcowy wyścig w Trofeo di Serie, gdzie kierowcy rywalizują za kierownicą Fiatów 500, wygrał Piotr Ławski przed Tomaszem Biernatem i Dawidem Dziwokiem. W DN 2 najszybszy był Michał Ghany, a na podium stanęli jeszcze Mateusz Ciesiółka i Maciej Szkudlarek (wszyscy Fiat Seicento). W DN 1 triumfował Sławomir Spławski, a za nim dojechali Miłosz Matuszyk i Adam Brodnicki (wszyscy Kia Picanto).

32 auta w wyścigu Endurance

W piątkowych przeprowadzono też kwalifikacje, a najliczniejsza stawka była w czasówce przed wyścigiem Endurance. Wzięły w niej udział aż 32 auta. Kwalifikacje wygrał duet Bernacik-Soltys w Porsche 911 GT3 Cup. Uzyskał on lepszy o 0,428 sekundy czas od Adriana i Andrzeja Lewandowskich (Lamborghini Huracan), czyli zwycięzców z czerwca. Trzeci wynik mieli Zielonka i Litwin w Radicalu SR8.

3 i 4 runda WSMP 2021 na Torze Poznań

Jeszcze mniejsza była różnica w klasie D4 2000. Tam Walkowiak z Kaźmierczakiem (BMW E90) byli o 0,18 sekundy szybsi od Łaszkiewicza i Tomczaka (BMW E30). Całek i Lempert wykręcili najlepszy czas w ramach 318IS Cup PL. Z kolei Augustyniak i Wiśniewski byli najszybsi w Ecumaster Super S Cup, a Strozik i Borak w klasie D4 1400.

Sobota

Tomasz Magdziarz i Sebastian Mielcarek (Porsche 911 GT3 Cup) wygrali lipcowy wyścig Endurance. Wyścig ten był punktem kulminacyjnym soboty na Torze Poznań. W wyścigach sprinterskich rywalizacja była zacięta, a Maciej Banaś był bliski wygranej w Swift Cup Europe.

3 i 4 runda WSMP 2021 na Torze Poznań

Aż 32 auta stanęły na starcie wyścigu Endurance. Tym razem przez cały wyścig panowały stabilne warunki. Kierowcy rywalizowali na suchym torze, a do tego obyło się bez incydentów wyścigowych. Samochód bezpieczeństwa pojawił się na torze tylko raz, i to na krótko.

Najlepiej na dystansie dwóch godzin spisali się Tomasz Magdziarz i Sebastian Mielcarek w Porsche 911 GT3 Cup. Jechali solidnym tempem, dokonali perfekcyjnej zmiany i unikali kłopotów. Na mecie mieli 28 sekund przewagi nad duetem Lewandowskich w Lamborghini Huracanie oraz niespełna 40 sekund nad Bernacikiem i Soltysem w Porsche 911 GT3. Wszyscy startowali w najmocniejszej kategorii D4 +3500.

3 i 4 runda WSMP 2021 na Torze Poznań

Zwycięstwo w D4 2000 odnieśli Łaszkiewicz z Tomczakiem (BMW E30), a w D4 1400 najszybsi byli Strozik z Borakiem (Fiat SC). Pełną pulę punktów w D5 +2000 dostali Zielonka z Litwinem (Radical SR3), a w D4 3500 duet Franek-Franek (Audi RS3 LMS). Najszybszymi przedstawicielami 318IS Cup PL byli Skrzek z Mirowskim. Stachowiak z Dębickim wygrali w ramach Ecumaster Super S Cup, a Fedder z Grzybowskim wśród Mazd MX-5.

Banaś blisko zwycięstwa w Swift Cup Europe

Oprócz wyścigu długodystansowego rywalizowano o punkty w biegach sprinterskich, a także w ramach zagranicznych pucharów. Kibice mogli podziwiać klasyczne auta z HAIGO ADAC Historic Cup, a także dopingować polskich kierowców startujących w Swift Cup Europe. Sobotni wyścig wygrał Węgier Attila Bucsi, drugi po świetnej jeździe był Maciej Banaś, a trzeci Węgier Gergo Baldi.

3 i 4 runda WSMP 2021 na Torze Poznań
Emocje w pucharach

Emocji nie zabrakło w krajowych pucharach. Ecumaster Super S Cup po raz drugi w sezonie został wygrany przez Adama Dębickiego. Na półmetku rywalizacji jest on również liderem klasyfikacji generalnej cyklu. W sobotę finiszował z przewagą 2,5 sekundy nad Jakubem Kojderem, a trzeci Adrian Lewandowski stracił do triumfatora 3,5 sekundy.

Z kolei w najliczniejszym z pucharów, czyli 318IS Cup PL, Michał Całek przez cały sobotni wyścig skutecznie bronił się przed napierającym Marcinem Lempertem, a wygrał  z przewagą zaledwie 0,457 sekundy nad obrońcą tytułu. Trzecie miejsce zajął Karol Wyka. W tym sezonie każdy wyścig kończył na podium i wyrasta na faworyta do końcowego triumfu.

W Toyota Racing Cup trzech kierowców stoczyło pasjonujący bój o zwycięstwo. Ostatecznie najszybszy okazał się Dawid Czarnik, a na podium stanęli jeszcze Kacper Osek i Jacek Jurecki. W Mazda MX-5 Cup Poland trzecie zwycięstwo w sezonie odniósł Krzysztof Ratajczak i umocnił się na prowadzeniu w cyklu. W sobotę drugie miejsce zajął Marcin Fedder, a trzeci był startujący gościnnie Łukasz Byśkiniewicz. Z kolei w obchodzącym 10. rocznicę Maluch Trophy triumfowali Jacek Chojnacki w DN 3-0 i Mirosław Janduła w DN 3-1.

Najmocniejsze auta

Emocji nie brakowało także w wyścigach sprinterskich wśród najmocniejszych aut. Kategorię D4 Porsche wygrał Maciej Bernacik (Porsche 911 GT3), w D4 +3500 najszybszy był Sebastian Mielcarek (Lamborghini Huracan), w D4 3500 Tomasz Rzepecki (VW Golf GTI TCR), a w D5 +2000 Jacek Zielonka (Radical SR3). W D4 2000 trzeci w sezonie triumf w sezonie Bartosza Walkowiaka (BMW E90), a w D4 2000 NA najszybsza była Katarzyna Terlikowska (Honda Civic).

Niedziela

Jakub Dwernicki (Porsche 911 GT3 Cup) wygrał niedzielny wyścig sprinterski w rywalizacji najszybszych aut. W rozgrywanych w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski pucharach markowych triumfowali faworyci, a kierowcy z Polski z dobrej strony zaprezentowali się w Swift Cup Europe.

Niedziela na Torze Poznań upłynęła pod znakiem rywalizacji w wyścigach sprinterskich. W zależności od kategorii ścigano się na dystansie 20 lub 25 minut. Niesamowitych emocji dostarczył wyścig, w którym rywalizują auta kategorii GT3, TCR oraz Radicale. Najlepiej wśród najszybszych samochodów spisał się Jakub Dwernicki w Porsche 911 GT3 Cup, który miał dobry start do wyścigu, a następnie kontrolował tempo i nie stracił koncentracji podczas wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Odniósł on zwycięstwo w ramach kategorii D4 Porsche, a o 0,2 sekundy wyprzedził Ivana Soltysa i o blisko 1,5 sekundy Tomasza Magdziarza. W D4 +3500 kolejne zwycięstwo w sezonie odniósł Sebastian Mielcarek (Lamborghini Huracan), a w D4 3500 z sukcesu cieszył się Łukasz Stolarczyk (Audi RS3 LMS). 

Litwin Julius Skirmantas (Honda Civic) wygrał niedzielny sprint w D4 2000. Wyprzedził Katarzynę Terlikowską (Honda Civic) i Filipa Zagórskiego (Renault Clio). Katarzyna Sakowska była najszybsza w D4 2000 NA. Natomiast 25 punktów na swoje konto zapisał Błażej Wojciechowski (Radical SR8), startujący w D5 +2000.

Zwycięstwa faworytów w pucharach

W Toyota Racing Cup znów oglądaliśmy fantastyczną walkę trójki pretendentów do tytułu. Ze starcia zwycięsko wyszedł Dawid Czarnik, który odniósł także drugie zwycięstwo w sezonie. Na drugim miejscu finiszował Kacper Osek, a trzeci był Jacek Jurecki. W Mazda MX-5 Cup Poland czwarty raz w tym roku wygrał Krzysztof Ratajczak. Tuż za nim finiszowali startujący gościnnie kierowca rajdowy Łukasz Byśkiniewicz oraz Marcin Fedder. 

Piotr Ławski drugi raz w lipcu triumfował w Trofeo di Serie. Niedzielny wyścig wygrał też ze sporą przewagą nad Dawidem Dziwokiem i Rafałem Gawkowskim. W DN 1, czyli klasie dla Kii Picanto, najszybszy po raz trzeci w sezonie był Sławomir Spławski. W DN 2 trzecie zwycięstwo w sezonie odniósł Krystian Ciesiółka.

Lipcowy weekend WSMP był wyjątkowy także dla zawodników Maluch Trophy. Ten puchar obchodzi właśnie 10-lecie, a kierowcy dostarczyli również fantastycznych emocji. Marek Kurzętkowski po zaciętej walce pokonał Jacka Chojnackiego w DN 3-0, a trzecie miejsce zajął Henryk Pinis. W DN 3-1 czwarty raz w tym sezonie triumfował też Mirosław Janduła, a podium uzupełnili Maciej Wielgosz i Tomasz Koza.

Wyścigowy weekend na Torze Poznań uatrakcyjnili kierowcy z Haigo ADAC Historic Cup, a także Swift Cup Europe. W tym ostatnim rywalizują kierowcy z Austrii, Polski i Węgier. Po wizycie w Polsce najwięcej powodów do zadowolenia ma Węgier Attila Bucsi, który wygrał dwa wyścigi, a raz był trzeci. Z polskich zawodników najlepiej zaprezentowali się Maciej Banaś, który raz był drugi, a raz piąty oraz Aleks Sówka, który był raz piąty i dwa razy szósty. 

Następna runda

Piąta i szósta runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski odbędzie się w dniach 10-12 września 2021 r. również na Torze Poznań.

Informacja prasowa PZM.pl

foto: Grzogorz Kozera

Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *