Nowy Lotus Emira

Nowy Lotus Emira to zupełnie nowy samochód sportowy klasy premium z centralnie umieszczonym silnikiem. Samochód, który doskonale odzwierciedla także trwającą transformację marki Lotus. Posiada wszystkie cechy charakterystyczne, których świat motoryzacyjny oczekuje od Lotusa – design, najlepsze w klasie osiągi i prowadzenie, wyjątkową aerodynamikę i niezrównane wrażenia z jazdy. Opierając się na tradycji modeli Elise, Exige i Evora, Emira stanowi też milowy krok w rozwoju marki Lotus.

Nowy Lotus Emira
Aluminium

Emira została opracowana na nowym, lekkim i klejonym aluminiowym podwoziu. To technologia zapoczątkowana przez Lotusa, pozostająca też nieodłączną częścią DNA samochodów sportowych firmy. Ta innowacyjna architektura pojazdu jest otoczona odważnym designem, wykorzystującym także elementy modelu Evija. Kluczowe wymiary Emiry to: długość 4412 mm; szerokość 1895mm; wysokość 1225mm i rozstaw osi 2,575 mm.

Nowy Lotus Emira
Dwa silniki: czterocylindrowy 2.0 turbo AMG i 3.5 V6 Toyoty

Pierwsze samochody zaczną być dostarczane na całym świecie od przyszłej wiosny (2022). Lotus Emira będzie napędzany dwoma silnikami benzynowymi, znanymi ze swoich osiągów. W momencie premiery pierwsze samochody będą dostępne jako limitowana seria „First Edition”. Będzie ona napędzana przez udoskonalany przez Lotusa 3,5-litrowy silnik V6, który napędza także modele Exige i Evora.

Nowy Lotus Emira

Od lata 2022 r. zadebiutuje też pierwszy od ponad dekady nowy silnik. To jednostka z turbodoładowaniem, czterocylindrowy silnik „i4” o pojemności 2,0 litra z Mercedes-Benz AMG. Współpracując po raz pierwszy z Lotusem, firma AMG została także partnerem technicznym programu Emira. Wprowadziła również kilka zasadniczych zmian w czterocylindrowym układzie rzędowym silnika przed jego debiutem w nowym modelu Lotusa. Montowana poprzecznie i zapewniająca napęd na tylne koła jednostka została też wyposażona w nowy układ wlotu powietrza i nowy wydech. Wszystko po to, aby pasowała do charakteru Lotusa Emiry.

Nowy Lotus Emira

Drugi silnik jest znaną, 3,5-litrową jednostką V6 z doładowaniem, pochodzącą z Toyoty. była ona stosowana również wcześniej w modelach Exige i Evora. Samochody z tym silnikiem będą dostępne z manualną i także automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT).

Nowy Lotus Emira
4,5 sekundy do setki

W całej gamie Emiry moc silnika w momencie premiery będzie wynosić od 360 do 400 KM, przy przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy i prędkości maksymalnej do 290 km/h. Maksymalny moment obrotowy wyniesie 430 Nm, a emisja CO2 wyniesie od poniżej 180 g/km. Samochód ma docelową wagę 1405 kg w najlżejszej wersji. Ceny zaczynają się od poniżej 60 000 funtów (poniżej 72 000 euro), czyli około 315 tysięcy złotych.

Produkcja będzie miała miejsce w słynnym domu Lotusa w Hethel w Norfolk. Marka zainwestowała ponad 100 milionów funtów w obiekty firmy w Wielkiej Brytanii. Wysoko wykwalifikowane zespoły operacyjne będą wspierane przez nowe procesy i technologie w celu zwiększenia wydajności produkcji, jej wielkości i jakości.

Dealerzy Lotusa na całym świecie przyjmują już zamówienia na nowy model Emira. Lotus Emira zadebiutuje w nadchodzący weekend podczas Goodwood Festival of Speed ​​(8-11 lipca 2021).

Dane techniczne
CenaPoniżej £60,000 (€72,000) – czyli około 315.000 zł
WymiaryDługość 4,412mm; szerokość 1,895mm (złożone lusterka); wysokość 1,225mm; rozstaw osi 2,575mm
Silniki benzynowe 2.0 litra rzędowy, czterocylindrowy / 3.5-litra V6
Skrzynia biegówManualna, automatczyna i DCT
Maksymalna moc360-400 KM
Maksymalny moment obrotowy430 Nm
Przyspieszenie 0-100km/hponiżej 4.5 sekundy
Prędkość maksymalna290 km/h
Emisja CO2od 180 g/km
Masa własna 1,405 kg iw najlżejszej wersji
Łączność i multimedia10.25 cala ekran dotykowy, nawigacja, Apple CarPlay / Android Auto; system audio premium KEF Uni-Q
WyposażenieBezkluczykowy dostęp; tempomat; wycieraczki z czujnikiem deszczu; elektrycznie składane lusterka; elektrycznie sterowane siedzenia; zewnętrzne światła LED; aktywny tempomat; system zapobiegania kolizji; ostrzeżenie o zmęczeniu; odczytywanie znaków drogowych; ogranicznik prędkości; ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa drogi; ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu; asystent zmiany pasa ruchu.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *