Mustang Mach-E GT – premiera w Goodwood
Dzisiaj na Festival of Speed w Goodwood ma swój debiut Ford Mustang Mach-E GT. Budząca największe emocje, najbardziej skoncentrowana na kierowcy wersja w pełni elektrycznego, nowego SUV-a trafia do sprzedaży w Europie. Przyjmowanie zamówień na ten samochód w Polsce planowane jest na wrzesień tego roku.
Mustang Mach-E GT dysponuje wyższym momentem obrotowym, niż jakikolwiek inny seryjny pojazd Forda, oferowany kiedykolwiek klientom w Europie. Jego przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 3,7 sekundy. Czyni go to najszybciej przyspieszającym pięciomiejscowym samochodem Forda oferowanym dotychczas w europejskiej gamie.
Dwa silniki i więcej momentu obrotowego na tył
Dwusilnikowy, elektryczny zespół napędowy, przekazuje moment obrotowy na wszystkie koła. Zaawansowane adaptacyjne zawieszenie MagneRide i wysokowydajny układ hamulcowy Brembo zapewniają reakcje i zwrotność samochodu sportowego. Mustang Mach-E GT otrzymał również wyjątkowe dla tej wersji zestrojenie układu napędowego. Inaczej niż w innych wersjach Mustanga Mach-E z napędem na obie osie – przekazuje on więcej momentu obrotowego na tylne koła. Pomagają w tym specjalnie opracowane opony, zdolne przenieść ekstremalnie wysoki moment obrotowy na nawierzchnię drogi.
Ponadto wprowadzono nowy tryb Untamed Plus. Wszystko by ułatwić kierowcy wykorzystanie mocy układu napędowego oraz uzyskać powtarzalność czasów kolejnych okrążeń toru. Uzyskano to drogą jednoczesnego sterowania pracą kontroli trakcji i stabilności, zapewniając przy okazji bardziej ekscytujące wrażenia z jazdy.
Wygląd i wyposażenie
Wyposażenie standardowe tej wersji Mustanga-E obejmuje sportowe fotele Ford Performance i 20-calowe obręcze kół. Wyróżniają ją także charakterystyczne dla tej wersji lakiery Grabber Blue i Cyber Orange oraz unikalne elementy stylizacji nadwozia. Jeszcze bardziej wyróżniają one elegancką i mocną sylwetkę SUV-a, a jednocześnie zachowują niepowtarzalne cechy najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego świata.
– Mustang Mach-E GT pokazuje rzeczywisty potencjał w pełni elektrycznych układów napędowych, gdy szukamy sposobów zwiększania radości z jazdy. – powiedział Geert van Noyen, szef zespołu dynamiki pojazdów w Ford of Europe. Jest to wyrafinowany, pięciomiejscowy SUV z wyposażeniem typowym dla klasy premium, dysponujący przyspieszeniem supersamochodu i jazdy z zerową emisją. To kombinacja, która była obiektem marzeń, gdy 30 lat temu rozpoczynałem pracę jako inżynier samochodowy.
Akumulator i zasięg
Mustang Mach-E GT, wyposażony jest standardowo w powiększony akumulator o pojemności 88 kWh (energii użytecznej). Umożliwia on entuzjastom motoryzacji bezstresową jazdę z napędem czysto elektrycznym. Zapewnia do 500 km zasięgu między kolejnymi ładowaniami (WLTP) przy tak wysokich osiągach. Ładowanie z mocą do 150 kW może zwiększyć zasięg jazdy średnio o 99 km w ciągu około 10 minut ładowania. Natomiast ładowanie od 10% do 80% pojemności akumulatora trwa około 45 minut.
Nieosiągalne dla wielu supersamochodów przyspieszenia pięciodrzwiowego, pięciomiejscowego Mustanga Mach-E GT zostaną w najbliższy weekend zaprezentowane na słynnym wyścigu górskim podczas Goodwood Festival of Speed w West Sussex w Wielkiej Brytanii.
Radość jazdy elektrycznym Fordem
Mustang Mach-E GT zapewnia najbardziej porywające wrażenia z jazdy w pełni elektrycznym pojazdem wyprodukowanym przez Forda. Standardowe w tym modelu zawieszenie adaptacyjne MagneRide zostało dodatkowo dostosowane do europejskich dróg i oczekiwań europejskich kierowców. System elektronicznie kontroluje płyn magnetoreologiczny wewnątrz amortyzatora. Wszystko aby w czasie rzeczywistym reagować na zmieniające się warunki drogowe i płynnie dostosowywać charakter pojazdu do trybu jazdy.
Specjalne opony i hamulce
Oddzielnie dopracowano dla Mustanga Mach-E GT także specyfikacje układu hamulcowego i opon. Specjalnie dobrana została kompozycja materiałowa letnich opon Pirelli 245/45 R20 oraz wzór bieżnika. Zrobiono to, aby pozwolić na wykorzystanie zwiększonej mocy tej wersji samochodu i napędu na wszystkie koła. Unikalne opony zakładane na felgi o szerokości 8 cali zapewniają wyjątkową przyczepność i stabilność boczną. Są one o 1 cal szersze niż standardowe koła Mustanga Mach-E. Przekłada się to na sportowe prowadzenie samochodu. Wentylowane przednie tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 385 mm są także największymi spośród wszystkich stosowanych w Mustangach Mach-E.
– Specjalnie opracowane opony doskonale trzymają się nawierzchni, a w połączeniu z zawieszeniem MagneRide znacznie redukują przechyły nadwozia – powiedział Rob Iorio, kierownik inżynierii pojazdów projektu Mustang Mach-E GT.
Dwa silniki prądu przemiennego indywidualnie napędzają przednie i tylne koła, wytwarzając łącznie moc 487 KM i niespotykany moment obrotowy 860 Nm, to jest prawie o 15 procent więcej, niż silnik spalinowy ultraszybkiego Forda GT.
Nowy tylny silnik
Całkowicie nowy, chłodzony olejem, synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, napędzający tylne koła, osiąga maksymalny moment obrotowy w czasie 0,5 sekundy. Jednocześnie silnik montowany z przodu zapewnia dodatkową moc, moment obrotowy i trakcję na kołach przednich. Zapewnia płynne przyspieszenia i skuteczniejsze pokonywanie zakrętów.
Układ napędowy jest skonfigurowany w taki sposób, aby stopniowo zwiększać udział momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła. W miarę jak kierowca przechodzi odpowiednio przez tryby jazdy Whisper, Active i Untamed, zmienia charakterystykę pojazdu od sympatycznego SUV-a z napędem na przednie koła, po dynamiczne, sportowe coupe z napędem tylnym.
Tryb Untamed Plus – tylko w wersji GT
Kierowcy Mustanga Mach-E GT mogą również korzystać z zarezerwowanego dla tej wersji trybu Untamed Plus. Oprócz bardziej sportowo zestrojonego układu kierowniczego, ostrzejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia, usztywnionego zawieszenia, symulacji redukcji biegów i wzmocnionej ścieżki dźwiękowej we wnętrzu w trybie Untamed, funkcja Untamed Plus kalibruje układ napędowy w celu zapewnienia stałej mocy i momentu obrotowego w powtarzających się sytuacjach wysokiego zapotrzebowania na moc. Także w czasie jazdy na torze wyścigowym. Tryb ten zmienia również ustawienia systemów kontroli trakcji i kontroli stabilności. Ogranicza interwencje tych systemów w czasie jazdy po torze, a dźwięk układu napędowego jest wzmocniony, co słychać nawet podczas postoju.
Specyfikacja zapewniająca atrakcyjność i rozpoznawalność wersji
Bogate wyposażenie podkreśla ekskluzywny charakter Mustanga Mach-E GT i pozwala klientom w pełni wykorzystać zalety jazdy samochodem elektrycznym.
Oprócz unikalnych lakierów Grabber Blue i Cyber Orange, nowy model wyróżniają nakładki na nadkolach w kolorze nadwozia, poliwęglanowa kratka wlotu powietrza w kolorze Dark Matter Grey z efektem 3D, a także typowy tylko dla tej wersji przedni zderzak z wlotami powietrza i spojlerem listwowym.
Dostępne wyłącznie w Mustangu Mach-E GT 20-calowe aluminiowe obręcze kół mają obrabiane maszynowo powierzchnie czołowe z czarnymi kieszeniami o wysokim połysku, a kolejne wyróżniające tę wersję detale nadwozia, to dach pokryty lakierem Shadow Black, lusterka boczne w kolorze Pillar Black i zaciski hamulcowe wykończone w kolorze Colorado Red.
Wnętrze
W przestronnej, ergonomicznie zaprojektowanej kabinie, 15,5-calowy wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości współpracuje z systemem komunikacji i rozrywki Forda SYNC nowej generacji. Potrafi on uczyć się na podstawie zachowań kierowcy.
Sportowe fotele Ford Performance z solidnym podparciem bocznym zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu odpowiedniego podparcia podczas dynamicznej jazdy. Tak jak kierownica, są wykończone miękką w dotyku sztuczną skórą. Wszechobecny komfort na pokładzie zapewnia także 10-głośnikowy system audio B&O. Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika, ułatwiają dostęp do 402-litrowej tylnej przestrzeni bagażowej. Samochód może posiadać także opcjonalny szklany dach panoramiczny.
Systemy wspomagania kierowcy
Mustang Mach-E GT jest również standardowo wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Zapewniają one bezstresowe podróżowanie. Samochód posiada inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem samochodu na pasie ruchu. Posiada także system utrzymywania pasa ruchu z funkcją wykrywania obiektów w martwym polu lusterek, aktywny asystent parkowania oraz system ochrony przed kolizjami z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego.
FordPass
Klientom Forda zapewniono wsparcie wiodącej w branży sieci ładowania FordPass. Oferuje ona bezproblemowy, zintegrowany dostęp do stacji ładowania w całej Europie. Ułatwi to naładowanie akumulatorów, ale też zapewni poczucie spokoju ducha w podróży.
– Wprowadzenie Mustanga Mach-E było milowym krokiem na naszej drodze do zapewnienia pełnej oferty pojazdów osobowych bezemisyjnych, w pełni elektrycznych lub hybrydowych typu PHEV do połowy 2026 roku. Towarzyszące mu zainteresowanie było niesamowite. Dzięki sukcesom sprzedaży i nagrodom zebranym na terenie całej Europy -– powiedział This Woelpern, dyrektor generalny działu importu, Ford of Europe. Mustang Mach-E GT wzmocni te emocje jeszcze bardziej. Przenosząc doświadczenie Forda w dziedzinie praktycznych, dających radość z jazdy samochodów osobowych i SUV-ów w nową erę elektrycznych napędów.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.