Mustang Mach-E GT – premiera w Goodwood

Dzisiaj na Festival of Speed w Goodwood ma swój debiut Ford Mustang Mach-E GT. Budząca największe emocje, najbardziej skoncentrowana na kierowcy wersja w pełni elektrycznego, nowego SUV-a trafia do sprzedaży w Europie. Przyjmowanie zamówień na ten samochód w Polsce planowane jest na wrzesień tego roku.

Mustang Mach-E GT dysponuje wyższym momentem obrotowym, niż jakikolwiek inny seryjny pojazd Forda, oferowany kiedykolwiek klientom w Europie. Jego przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 3,7 sekundy. Czyni go to najszybciej przyspieszającym pięciomiejscowym samochodem Forda oferowanym dotychczas w europejskiej gamie.

Mustang Mach-E GT
Dwa silniki i więcej momentu obrotowego na tył

Dwusilnikowy, elektryczny zespół napędowy, przekazuje moment obrotowy na wszystkie koła. Zaawansowane adaptacyjne zawieszenie MagneRide i wysokowydajny układ hamulcowy Brembo zapewniają reakcje i zwrotność samochodu sportowego. Mustang Mach-E GT otrzymał również wyjątkowe dla tej wersji zestrojenie układu napędowego. Inaczej niż w innych wersjach Mustanga Mach-E z napędem na obie osie – przekazuje on więcej momentu obrotowego na tylne koła. Pomagają w tym specjalnie opracowane opony, zdolne przenieść ekstremalnie wysoki moment obrotowy na nawierzchnię drogi.

Mustang Mach-E GT

Ponadto wprowadzono nowy tryb Untamed Plus. Wszystko by ułatwić kierowcy wykorzystanie mocy układu napędowego oraz uzyskać powtarzalność czasów kolejnych okrążeń toru. Uzyskano to drogą jednoczesnego sterowania pracą kontroli trakcji i stabilności, zapewniając przy okazji bardziej ekscytujące wrażenia z jazdy.

Mustang Mach-E GT
Wygląd i wyposażenie

Wyposażenie standardowe tej wersji Mustanga-E obejmuje sportowe fotele Ford Performance i 20-calowe obręcze kół. Wyróżniają ją także charakterystyczne dla tej wersji lakiery Grabber Blue i Cyber Orange oraz unikalne elementy stylizacji nadwozia. Jeszcze bardziej wyróżniają one elegancką i mocną sylwetkę SUV-a, a jednocześnie zachowują niepowtarzalne cechy najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego świata.

Mustang Mach-E GT

– Mustang Mach-E GT pokazuje rzeczywisty potencjał w pełni elektrycznych układów napędowych, gdy szukamy sposobów zwiększania radości z jazdy. – powiedział Geert van Noyen, szef zespołu dynamiki pojazdów w Ford of Europe. Jest to wyrafinowany, pięciomiejscowy SUV z wyposażeniem typowym dla klasy premium, dysponujący przyspieszeniem supersamochodu i jazdy z zerową emisją. To kombinacja, która była obiektem marzeń, gdy 30 lat temu rozpoczynałem pracę jako inżynier samochodowy.

Mustang Mach-E GT
Akumulator i zasięg

Mustang Mach-E GT, wyposażony jest standardowo w powiększony akumulator o pojemności 88 kWh (energii użytecznej). Umożliwia on entuzjastom motoryzacji bezstresową jazdę z napędem czysto elektrycznym. Zapewnia do 500 km zasięgu między kolejnymi ładowaniami (WLTP) przy tak wysokich osiągach. Ładowanie z mocą do 150 kW może zwiększyć zasięg jazdy średnio o 99 km w ciągu około 10 minut ładowania. Natomiast ładowanie od 10% do 80% pojemności akumulatora trwa około 45 minut. 

Mustang Mach-E GT

Nieosiągalne dla wielu supersamochodów przyspieszenia pięciodrzwiowego, pięciomiejscowego Mustanga Mach-E GT zostaną w najbliższy weekend zaprezentowane na słynnym wyścigu górskim podczas Goodwood Festival of Speed w West Sussex w Wielkiej Brytanii.

Radość jazdy elektrycznym Fordem

Mustang Mach-E GT zapewnia najbardziej porywające wrażenia z jazdy w pełni elektrycznym pojazdem wyprodukowanym przez Forda. Standardowe w tym modelu zawieszenie adaptacyjne MagneRide zostało dodatkowo dostosowane do europejskich dróg i oczekiwań europejskich kierowców. System elektronicznie kontroluje płyn magnetoreologiczny wewnątrz amortyzatora. Wszystko aby w czasie rzeczywistym reagować na zmieniające się warunki drogowe i płynnie dostosowywać charakter pojazdu do trybu jazdy.

Mustang Mach-E GT
Specjalne opony i hamulce

Oddzielnie dopracowano dla Mustanga Mach-E GT także specyfikacje układu hamulcowego i opon. Specjalnie dobrana została kompozycja materiałowa letnich opon Pirelli 245/45 R20 oraz wzór bieżnika. Zrobiono to, aby pozwolić na wykorzystanie zwiększonej mocy tej wersji samochodu i napędu na wszystkie koła. Unikalne opony zakładane na felgi o szerokości 8 cali zapewniają wyjątkową przyczepność i stabilność boczną. Są one o 1 cal szersze niż standardowe koła Mustanga Mach-E. Przekłada się to na sportowe prowadzenie samochodu. Wentylowane przednie tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 385 mm są także największymi spośród wszystkich stosowanych w Mustangach Mach-E.

– Specjalnie opracowane opony doskonale trzymają się nawierzchni, a w połączeniu z zawieszeniem MagneRide znacznie redukują przechyły nadwozia – powiedział Rob Iorio, kierownik inżynierii pojazdów projektu Mustang Mach-E GT.

Dwa silniki prądu przemiennego indywidualnie napędzają przednie i tylne koła, wytwarzając łącznie moc 487 KM i niespotykany moment obrotowy 860 Nm, to jest prawie o 15 procent więcej, niż silnik spalinowy ultraszybkiego Forda GT.

Nowy tylny silnik

Całkowicie nowy, chłodzony olejem, synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, napędzający tylne koła, osiąga maksymalny moment obrotowy w czasie 0,5 sekundy. Jednocześnie silnik montowany z przodu zapewnia dodatkową moc, moment obrotowy i trakcję na kołach przednich. Zapewnia płynne przyspieszenia i skuteczniejsze pokonywanie zakrętów.

Układ napędowy jest skonfigurowany w taki sposób, aby stopniowo zwiększać udział momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła. W miarę jak kierowca przechodzi odpowiednio przez tryby jazdy Whisper, Active i Untamed, zmienia charakterystykę pojazdu od sympatycznego SUV-a z napędem na przednie koła, po dynamiczne, sportowe coupe z napędem tylnym.

Tryb Untamed Plus – tylko w wersji GT

Kierowcy Mustanga Mach-E GT mogą również korzystać z zarezerwowanego dla tej wersji trybu Untamed Plus. Oprócz bardziej sportowo zestrojonego układu kierowniczego, ostrzejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia, usztywnionego zawieszenia, symulacji redukcji biegów i wzmocnionej ścieżki dźwiękowej we wnętrzu w trybie Untamed, funkcja Untamed Plus kalibruje układ napędowy w celu zapewnienia stałej mocy i momentu obrotowego w powtarzających się sytuacjach wysokiego zapotrzebowania na moc. Także w czasie jazdy na torze wyścigowym. Tryb ten zmienia również ustawienia systemów kontroli trakcji i kontroli stabilności. Ogranicza interwencje tych systemów w czasie jazdy po torze, a dźwięk układu napędowego jest wzmocniony, co słychać nawet podczas postoju.

Specyfikacja zapewniająca atrakcyjność i rozpoznawalność wersji

Bogate wyposażenie podkreśla ekskluzywny charakter Mustanga Mach-E GT i pozwala klientom w pełni wykorzystać zalety jazdy samochodem elektrycznym.

Oprócz unikalnych lakierów Grabber Blue i Cyber Orange, nowy model wyróżniają nakładki na nadkolach w kolorze nadwozia, poliwęglanowa kratka wlotu powietrza w kolorze Dark Matter Grey z efektem 3D, a także typowy tylko dla tej wersji przedni zderzak z wlotami powietrza i spojlerem listwowym.

Dostępne wyłącznie w Mustangu Mach-E GT 20-calowe aluminiowe obręcze kół mają obrabiane maszynowo powierzchnie czołowe z czarnymi kieszeniami o wysokim połysku, a kolejne wyróżniające tę wersję detale nadwozia, to dach pokryty lakierem Shadow Black, lusterka boczne w kolorze Pillar Black i zaciski hamulcowe wykończone w kolorze Colorado Red.

Wnętrze

W przestronnej, ergonomicznie zaprojektowanej kabinie, 15,5-calowy wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości współpracuje z systemem komunikacji i rozrywki Forda SYNC nowej generacji. Potrafi on uczyć się na podstawie zachowań kierowcy.

Sportowe fotele Ford Performance z solidnym podparciem bocznym zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu odpowiedniego podparcia podczas dynamicznej jazdy. Tak jak kierownica, są wykończone miękką w dotyku sztuczną skórą. Wszechobecny komfort na pokładzie zapewnia także 10-głośnikowy system audio B&O. Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika, ułatwiają dostęp do 402-litrowej tylnej przestrzeni bagażowej. Samochód może posiadać także opcjonalny szklany dach panoramiczny.

Systemy wspomagania kierowcy

Mustang Mach-E GT jest również standardowo wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Zapewniają one bezstresowe podróżowanie. Samochód posiada inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem samochodu na pasie ruchu. Posiada także system utrzymywania pasa ruchu z funkcją wykrywania obiektów w martwym polu lusterek, aktywny asystent parkowania oraz system ochrony przed kolizjami z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego.

FordPass

Klientom Forda zapewniono wsparcie wiodącej w branży sieci ładowania FordPass. Oferuje ona bezproblemowy, zintegrowany dostęp do stacji ładowania w całej Europie. Ułatwi to naładowanie akumulatorów, ale też zapewni poczucie spokoju ducha w podróży.

– Wprowadzenie Mustanga Mach-E było milowym krokiem na naszej drodze do zapewnienia pełnej oferty pojazdów osobowych bezemisyjnych, w pełni elektrycznych lub hybrydowych typu PHEV do połowy 2026 roku. Towarzyszące mu zainteresowanie było niesamowite. Dzięki sukcesom sprzedaży i nagrodom zebranym na terenie całej Europy -– powiedział This Woelpern, dyrektor generalny działu importu, Ford of Europe. Mustang Mach-E GT wzmocni te emocje jeszcze bardziej. Przenosząc doświadczenie Forda w dziedzinie praktycznych, dających radość z jazdy samochodów osobowych i SUV-ów w nową erę elektrycznych napędów.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *