Alfa Romeo Giulia GTAm – polska premiera na zlocie ForzaItalia.pl
W minioną sobotę odbyła się największa w Polsce impreza dla miłośników włoskiej kultury i motoryzacji, ForzaItalia.pl. Pomimo iście jesiennej pogody około tysiąca uczestników spotkało się w Pałacu Rozalin pod Warszawą, by wspólnie świętować 12. już edycję zlotu. Wśród eksponowanych nowych i zabytkowych aut jaśniała piękność w kolorze zielonym – Alfa Romeo Giulia GTAm. Na polską premierę wybrano właśnie spotkanie w gronie klubowiczów ForzaItalia.pl.
12 edycja zlotu ForzaItalia.pl
Zloty klubu ForzaItalia.pl od lat przyciągają fanów włoskiej umiejętności cieszenia się życiem. Szczególnie bliska jest im pochodząca z Półwyspu Apenińskiego myśl techniczna odzwierciedlona we włoskich samochodach. Dla uczestników imprezy są zawsze przygotowane liczne atrakcje. W tym roku był także: rajd turystyczny, wykłady i prelekcje, specjały włoskiej kuchni czy konkurs elegancji. Jednakże największym zainteresowaniem cieszy się ekspozycja aut. I to zarówno tych należących do klubowiczów, jak i najnowszych modeli wystawionych przez polski oddział Alfy Romeo.
Polska premiera Alfy Romeo Giulia GTAm
Największą sensację w tym roku wywołała najnowsza Alfa Romeo Giulia GTAm. To Giulia Quadrifoglio o jeszcze wyższej specyfikacji i lepszych osiągach. Uzyskano je w wyniku współpracy koncernu z zespołem Sauber Engineering z F1 Alfa Romeo Racing ORLEN. Giulia GTAm dostępna jest z silnikiem znanym z wersji Quadrifoglio 2.9 V6 Bi-Turbo. Jego moc została zwiększona z 510 KM do 540 KM (+30 KM). Samochód posiada najlepszy w swojej klasie stosunek mocy do pojemności skokowej, wynoszący 187 KM/1 litr. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów masa własna samochodu została zredukowana o 100 kg w porównaniu z Giulią Quadrifoglio. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,6 sekundy.
GTAm to samochód dla purystów motoryzacji. Dla ludzi, którzy podczas jazd po torze wyścigowym docenią walory auta homologowanego jako seryjny, a jednak w specyfikacji wyścigowej. Model udowodnił też swój potencjał podczas prób na torach Balocco Proving Ground i Nardo Ring. Prowadzony przez Antoniego Giovinazziego, kierowcę teamu F1 Alfa Romeo Racing ORLEN, uzyskał czasy o 3-4 sekundy lepsze od ultraszybkiej Giulii Quadrifoglio.
Warto tu podkreślić, że z 500 wyprodukowanych egzemplarzy Giulii GTA oraz GTAm, dziś dostępnych zostało zaledwie 30 sztuk. Spośród 470 już sprzedanych samochodów 6 trafiło do szczęśliwych nabywców z Polski.
Włoska motoryzacja w Rozalinie
Jak zawsze podczas imprez ForzaItalia.pl uczestnicy wyprowadzają z garaży swoje doskonale utrzymane Alfy Romeo, Abarthy, Fiaty, Lancie, Ferrari, Maserati i inne perełki włoskiej motoryzacji. Ogrody Pałacu w Rozalinie stanowiły piękną scenerię dla eksponowanych aut. Najstarszymi modelami okazały się Fiaty 1100d z 1963 roku, o rok młodszy Fiat Milletrecento i równie zabytkowy Fiat 500.
Wystawę zdominowały historyczne Alfy Romeo: Giulia 1300 Ti z 1969 roku, 50-letnia Giulia 1600 czy Giulia Super 1.3. Tegorocznym „Pojazdem Roku” Jury złożone z Partnerów zlotu wybrało samochód Alfa Romeo Spider Veloce z 1980 r. państwa Ryszarda i Joanny z Łodzi.
W pałacowym namiocie odbywały się także spotkania i konferencje. Tam też odbył się wykład Łukasza Golańskiego (Fiat Varsavia) na temat 50 lat Fiata 127. Uczestnicy zlotu mogli spotkać się także z przedstawicielami Alfy Romeo w Polsce. Uczestnicy mogli spotkać się z dyrektorem Rafałem Grzaneckim, by porozmawiać o ich ulubionej marce, jej teraźniejszości i planach na przyszłość.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.