MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Jeep Renegade i Compass z nową hybrydą

Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych, które zaplanowane jest na marzec, oferuje klientom nowy punkt wejścia do zelektryfikowanej gamy Jeepa. Nowe modele Jeep Renegade oraz Compass dołączają do odnoszących już sukcesy hybrydowych wersji plug-in 4xe, które stanowią obecnie ponad 25% całkowitej sprzedaży marki w Europie. Na rynkach takich jak Francja, modele Jeep 4xe osiągnęły ponad 50% całkowitej sprzedaży, natomiast we Włoszech, największym rynku Jeepa w Europie, marka była liderem na rynku samochodów LEV, w tym pojazdów w pełni elektrycznych i hybryd plug-in. W Polsce sprzedaż Jeepów w wersji hybrydowej plug-in wzrosła prawie 4-krotnie w porównaniu do roku 2020 i stanowiła 10% udziału w sprzedaży marki.

 Jeep Compass i Renegade e-Hybrid
Jeep Compass i Renegade e-Hybrid

„Dzisiejsza zapowiedź bazuje na sukcesie naszego aktualnego portfolio wersji hybrydowych plug-in 4xe i jest kolejnym krokiem w kierunku kompleksowej elektryfikacji naszej całej gamy produktów w Europie” – powiedziała Antonella Bruno, odpowiedzialna za markę Jeep w Europie. „Jeep Compass i Renegade e-Hybrid oferują nowy punkt wejścia do naszego zelektryfikowanego portfolio, zwiększając dynamikę sprzedaży, oferując większą liczbę opcji hybrydowych większej liczbie klientów z Europy. Ta ekspansja produktowa będzie kontynuowana latem tego roku wraz z wprowadzeniem wersji 4xe zupełnie nowego Jeepa Grand Cherokee”.

Jeep Compass i Renegade e-Hybrid
Jeep Compass i Renegade e-Hybrid
Nowa opcja hybrydowo-elektryczna

W nowych modelach debiutuje zaawansowany układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine”, o mocy 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawionym z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów 7HDT300.

Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego. W porównaniu do poprzednich modeli benzynowych, nowe wersje oferują nawet o 15% niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

Jeep Compass e-Hybrid
Jeep Compass e-Hybrid

Dzięki nowej technologii hybrydowej, modele Jeep Renegade i Compass e-Hybrid stanowią nową alternatywę w segmencie samochodów z napędem na przednie koła. Klienci nie muszą zmieniać swoich przyzwyczajeń związanych z prowadzeniem samochodu. Mogą cieszyć się z jazdy hybrydowej, dzięki napędowi elektrycznemu dostępnemu podczas ruszania, przy niskich prędkościach oraz podczas manewrów parkowania.

Zaprojektowany z myślą o hybrydowych osiągach

Nowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej nadawał się do użytku hybrydowego. Optymalizuje termodynamikę, a tym samym pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Pracuje on w cyklu Millera, który zwiększa wydajność cieplną i oferuje wysoki stopień sprężania (12,5:1). Ma nową głowicę cylindrów z kompaktową komorą spalania, układ podwójnych zmiennych faz rozrządu oraz kanały dolotowe o wysokim współczynniku zawirowań. Nowością jest również wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego paliwa, pracujący pod ciśnieniem do 350 barów. Ten silnik benzynowy generuje moc 130 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm. W silniku benzynowym zamontowany jest również elektryczny system BSG („belt starter generator”), który gwarantuje szybkie i ciche ponowne uruchamianie silnika.

Jeep Renegade e-Hybrid
Jeep Renegade e-Hybrid

Układ hamulcowy nowego Renegade i Compassa e-Hybrid obejmuje „Intelligent Brake System”. Oferuje on funkcję „samoładowania” wykorzystującą mieszane hamowanie odzyskowe w celu maksymalizacji odzysku energii kinetycznej i poprawy wydajności.

Ewolucja wrażeń z jazdy

Dzięki nowemu układowi napędowemu, modele hybrydowe zapewniają wszechstronne i relaksujące wrażenia z jazdy. Poszczególne funkcje pozwalają na poruszanie się w trybie elektrycznym („funkcje EV”). Należą do nich:

  • Cichy rozruch: uruchamianie samochodu bez konieczności włączania silnika benzynowego, dzięki zastosowaniu trybu cichej jazdy „EV” z napędem czysto elektrycznym
  • Odzyskiwanie energii: odzyskiwanie energii, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, podczas gdy samochód zwalnia („e-Coasting”) i hamuje („Regenerative Braking”)
  • „Boost & Load Point Shift”: „e-Boosting” pozwala na zwiększenie momentu obrotowego na kołach dzięki silnikowi elektrycznemu wspomagającemu silnik benzynowy; ponadto, wykorzystując moment obrotowy (napędowy lub hamujący) generowany przez silnik elektryczny, można zoptymalizować punkt pracy silnika benzynowego
  • „Electric Drive”: samochód może poruszać się cicho i przy zerowej emisji spalin, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, przy wyłączonym silniku benzynowym.
Jeep Compass e-Hybrid
Jeep Compass e-Hybrid

Nowe Jeep Renegade i Compass e-Hybrid mogą pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego (i przy wyłączonym silniku benzynowym). Jest to możliwe dzięki szerokiej gamie elektrycznych trybów pracy, znanych jako „EV capabilities”, które obejmują:

  • „e-Launch”: uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, podczas startu lub ponownego ruszania np. na światłach
  • „e-Creeping”: silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszania zwykle spotykaną w pojazdach ze skrzynią automatyczną, dla prędkości, która może wahać się od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym (na przykład podczas manewrowania)
  • „e-Queueing”: samochód może poruszać się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym
  • „e-Parking”: ułatwienie manewrów parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, aby zapewnić praktyczną i cichą jazdę. 

„EV capabilities” są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowej.

Jeep Renegade e-Hybrid
Jeep Renegade e-Hybrid
„Upland” ekskluzywna edycja premierowa

Edycję specjalną „Upland” stworzono, aby podkreślić troskę marki Jeep o środowisko naturalne i jej zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Wyróżniający się detalami estetycznymi i zastosowaniem ekologicznych materiałów oraz przyjaznych dla środowiska lakierów i elementów wykończenia. Nowy edycja specjalna będzie również dostępna w modelach Renegade i Compass 4xe Plug-in-Hybrid.

Nowa edycja specjalna „Upland” jest natychmiast rozpoznawalna dzięki nowemu i ekskluzywnemu kolorowi nadwozia „Matter Azur”. Wyposażono ją w dwukolorowy czarny dach (również z nowym, bardziej widocznym wzorem charakterystycznym dla modelu Renegade). Dodatkowo wersja Upland posiada błyszczące 17” (w modelu Renegade) i 18” (w modelu Compass) aluminiowe obręcze kół. Nadają one mu jeszcze bardziej zdecydowany wygląd. Wyjątkowy styl nadwozia uzupełniają nowe wykończenia MetaKrome w kolorze brązowym na obramowaniach grilla i na tylnym zderzaku oraz specjalna naklejka na masce silnika.

Jeep Renegade e-Hybrid
Jeep Renegade e-Hybrid
Wnętrze wersji Upland

Wnętrze wersji „Upland” wyróżnia się szerokim zastosowaniem materiałów pochodzących z recyklingu. Odnajdziemy je na podsufitce, matach podłogowych zdobionych nowym wzorem oraz ekskluzywnych fotelach wykonanych z przędzy Seaqual®. Wykorzystano także włókna pochodzące z przetworzonego plastiku zebranego w oceanach, z charakterystycznymi kontrastowymi przeszyciami. Umieszczono logo Jeepa na oparciach przednich siedzeń z elementem dekoracyjnym z organicznego winylu umieszczonego w górnej części.

Całość tworzy elegancki i nowoczesny efekt, dzięki splotowi przeplatanemu z klasycznym wzorem w jodełkę na czarnym tle. Tworzywa sztuczne zebrane w Morzu Śródziemnym są przetwarzane przez SEAQUAL® we włókno poliestrowe, które można stosować jak prawdziwą tkaninę. Podczas tkania, przędza SEAQUAL® jest mieszana z innymi przyjaznymi dla środowiska naturalnymi włóknami, pochodzącymi z recyklingu lub odzysku.

 Jeep Compass e-Hybrid
Jeep Compass e-Hybrid

Także w Jeepie Renegade niektóre z czarnych plastikowych paneli i elementów zastosowanych we wnętrzu wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. Konkretnie z tworzyw sztucznych używanych wcześniej w reflektorach samochodowych. W kabinie, brązowe wykończenia MetaKrome odnajdujemy także na niektórych ramkach. Natomiast w Compassie zarówno panele drzwi, jak i deska rozdzielcza, pokryte są tym samym materiałem pochodzącym z recyklingu mechanicznego tworzyw sztucznych. Brązowe wykończenie MetaKrome, wykonane przy użyciu ekologicznych lakierów, podkreśla smukły i elegancki profil deski rozdzielczej.

Funkcje łączności

Technologia zastosowana w Jeepach Renegade i Compass oferuje różne tryby jazdy, aby zapewnić kierowcy niezwykłe wrażenia z jazdy hybrydowej. Systemem hybrydowym można również zarządzać za pomocą stron Hybrid Pages. Pozwalają one kierowcy monitorować przełączanie między napędem spalinowym a elektrycznym. Dodatkowo umożliwiają także przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny. Dedykowany panel instrumentów pozwala kierowcy na monitorowanie wszystkich parametrów systemu hybrydowego i zapewnia pełną kontrolę podczas prowadzenia samochodu.

Jeep Renegade e-Hybrid
Jeep Renegade e-Hybrid

System Uconnect NAV, z ekranem 8,4” lub 10,1” (tylko dla Compassa), zapewnia bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowe hybrydowe modele Renegade i Compass oferują usługi połączone, takie jak zainstalowany Uconnect™ Box. Zapewnia on dostęp do usług Uconnect™ Services oraz do szeregu funkcji dostępnych za pośrednictwem różnych touchpointów. Jednym z nich jest aplikacja mobilna „My Uconnect”. Dodatkowo smartwatch, strona internetowa, przyciski na konsoli górnej i asystenci głosowi (Amazon Alexa i Google Assistant).

Bezpieczeństwo

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, zaawansowane wyposażenie oferowane w standardzie obejmuje system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentnego asystenta prędkości, który automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń odczytanych z rozpoznanych znaków drogowych, system kontroli zmęczenia kierowcy, ostrzegający go, gdy jego uwaga słabnie oraz automatyczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów (tylko w modelu Compass), który spowalnia samochód do całkowitego zatrzymania, dla uniknięcia ewentualnego wypadku lub złagodzenia jego skutków.

Ponadto, w Compassie dostępny jest nowy system asystent autostradowy „Highway Assist”. Po raz pierwszy w modelu Jeepa sprzedawanym w Europie, ten system wspomagania kierowcy oferuje autonomiczną jazdę na poziomie 2 (L2). Wykorzystuje połączenie tempomatu adaptacyjnego i asystenta toru jazdy, aby automatycznie dostosować prędkość i skorygować tor jazdy podczas jazdy po autostradach.

Kompletna gama

Nowa gama hybrydowa składa się z czterech poziomów wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S oraz specjalnej edycji premierowej Upland. Wszystkie wyposażono w napęd na przednie koła, nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów oraz 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo w technologii hybrydowej. Dostarcza on 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępna jest szeroka gama opcji personalizacji, z kontrastowym, czarnym dachem i z ośmioma różnymi kolorami lakieru zewnętrznego dla Renegade’a i siedmioma dla Compassa. Dostępny także jest nowy kolor Matter Azur, charakterystyczny dla wersji Upland. Można wybierać także z szerokiej gamy wzorów felg, charakterystycznych dla modeli Renegade i Compass.

Ceny nowych modeli hybrydowych zaczynają się od 118 200 zł za wersję Longitude. Wersje Night Eagle i Limited kosztują odpowiednio 124 750 zł i 129 250 zł. Topowa wersja S dostępna jest w cenie 146 500 zł, a ekskluzywna, specjalna edycja Upland w cenie 139 800 zł. Zamówienia na nowe modele można już składać we Włoszech, Niemczech i Francji. Wkrótce rozpocznie się przyjmowanie zamówień także na pozostałych rynkach europejskich, w tym w Polsce. 

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *