MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

SKODA prezentuje cennik modelu KAROQ po liftingu

SKODA KAROQ, cztery lata po swojej premierze, została zaprezentowana w odświeżonej wersji. Kompaktowy SUV marki przeszedł ewolucję wizualną oraz technologiczną. KAROQ może teraz pochwalić się jeszcze bardziej wyrafinowanym designem, wykorzystaniem we wnętrzu materiałów z recyklingu, najnowszymi systemami bezpieczeństwa, wysokimi właściwościami aerodynamicznymi oraz wydajnymi i dynamicznymi silnikami z generacji EVO. Specyfikację modelu na polski rynek wyróżnia bogate wyposażenie standardowe oraz szereg pakietów do wyboru.

W 2017 r. ŠKODA wprowadziła do oferty model KAROQ – swój drugi samochód w gamie SUV-ów. Z wynikiem ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy, ŠKODA KAROQ jest aktualnie podstawą gamy modelowej marki. W 2021 r. była trzecim najczęściej dostarczanym modelem na świecie. Tuż po bestsellerze, jakim jest model OCTAVIA i miejskim SUV-ie ŠKODZIE KAMIQ. Obecnie model KAROQ jest oferowany na 60 rynkach na całym świecie.

Skoda Karoq 2022

KAROQ oferuje pakiet, który obejmuje świeży design, ulepszoną aerodynamikę, wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, najnowocześniejsze systemy wspomagania oraz systemy infotainment.

KAROQ ma 4390 mm długości i 1841 mm szerokości. Z napędem na przednie koła charakteryzuje się rozstawem osi wynoszącym 2638 mm. Rozstaw osi modelu z napędem na cztery koła wynosi 2630 mm. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w poprzedniej wersji. Wynosi 521 l przy domyślnie ustawionych fotelach i 1630 l po ich złożeniu. W przypadku siedzeń VarioFlex bagażnik może pomieścić 588 l lub 1605 l przy złożonych tylnych fotelach i 1810 l po ich wymontowaniu.

Pod maską modelu znajdziemy dynamiczne silniki z generacji EVO Grupy Volkswagen. Są one dostępne w pięciu wersjach – to dwa rodzaje silnika wysokoprężnego i trzy benzynowe. Zapewniają one moc od 81 kW (110 KM) do 140 kW (190 KM). Silnik 2.0 TSI o mocy 140 kW zarezerwowano dla modelu KAROQ SPORTLINE wyłącznie w specyfikacji z napędem 4×4. Silnik 2.0 TDI o mocy 110 kW jest dostępny z napędem na przednią oś lub na cztery koła.

Skoda Karoq 2022
Bogate wyposażenie standardowe oraz ciekawe pakiety

Nowa ŠKODA KAROQ odznacza się bogatym wyposażeniem standardowym. W wersji Style klient otrzyma szereg udogodnień takich jak m.in.: KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, SUNSET – tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia, kamera cofania, reflektory FULL LED Matrix, obręcze ze stopów lekkich SCUTUS 17″ z nakładkami AERO, system Driving Mode Select oraz podgrzewaną kierownicę. Dodatkowo wybierając jeden z pakietów Tech samochód zostanie wyposażony w: nowoczesny system Infotainment (Radio Bolero 8”, Nawigację Amundsen 8” lub Columbus 9,2”), funkcję SmartLink oferującą bezprzewodowe połączenie telefonu przez Android Auto lub Apple Carplay, Virtual Cockpit (cyfrowy zestaw wskaźników), Phone Box (wzmacnianie sygnału GSM), możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu.

Efektowny wygląd i aerodynamika lepsza o 9%

Odświeżony model KAROQ wyróżnia się wyrafinowanym designem, charakterystycznym dla SUV-ów ŠKODY. Znacznie smuklejsze przednie reflektory sięgają aż do grilla auta. Przeprojektowane światła do jazdy dziennej, które są teraz od wersji Style podzielone na dwie części, dodatkowo podkreślają dynamiczny wygląd samochodu. Dla górnych reflektorów, marka po raz pierwszy oferuje w modelu KAROQ technologię Full LED Matrix. Projektanci ŠKODY przemodelowali również tylne światła modelu. Są teraz jeszcze ostrzejsze i wyposażone w technologię Full LED w standardzie. Dłuższy tylny spojler w kolorze nadwozia, przedni zderzak z kurtynami powietrza, aerodynamiczne osłony zbiornika paliwa i nowe obręcze kół ze stopów lekkich (o średnicy 17, 18 lub 19 cali) z nakładkami AERO pomagają zmniejszyć opór samochodu o ponad 9%, aż do współczynnika oporu powietrza 0,30. To sprawia, że ŠKODA KAROQ jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów w swojej klasie.

Skoda Karoq 2022
Wnętrze nie tylko komfortowe, ale także ekologiczne

Dzięki nowym, eleganckim elementom wykończenia i tapicerce foteli, wnętrze ŠKODY KAROQ ma świeży, nowoczesny wygląd. Samochód także wyposażono w dodatkowe funkcje zwiększające komfort użytkownika. Szczególną uwagę warto także zwrócić na opcjonalną tapicerkę Eco. Obejmuje ona m.in. fotele wykonane z materiałów wegańskich i pochodzących z recyklingu. Ma także pokrowce na siedzenia wykonane z przetworzonych butelek PET. Ponadto, ulepszone oświetlenie LED i ozdobne paski na desce rozdzielczej i listwach drzwiowych dostarczają przyjemnych wizualnych odczuć.

Generacja silników EVO o niższym zużyciu paliwa i emisji

Podstawowym silnikiem w modelu KAROQ jest trzycylindrowy silnik 1.0 TSI połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Przy mocy 81 kW (110 KM) silnik EVO najnowszej generacji jest szczególnie wydajny. Niskie emisje zapewnia ciśnienie wtrysku do 350 bar oraz innowacyjna warstwa powlekana plazmowo o grubości 150 μm (0,15 mm) w skrzyni korbowej cylindra. Zastępuje ona żeliwne tuleje cylindrów. Zmniejsza to tarcie wewnętrzne w cylindrach. Skutkuje także lepszym rozprowadzaniem i rozpraszaniem ciepła w komorze spalania, co zmniejsza obciążenie cieplne silnika. Czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) jest również wyposażony w technologię Active Cylinder Technology (ACT). Zmniejsza ona zużycie paliwa poprzez automatyczne wyłączanie dwóch cylindrów przy niskim obciążeniu silnika.

Najmocniejszy silnik o mocy 140 kW (190 KM) zarezerwowano dla modelu KAROQ SPORTLINE. Silnik 2.0 TSI przekazuje moc na cztery koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej siedmiobiegowej skrzyni DSG. Napęd ten wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe szóstej generacji. Jest ono o około 0,8 kg lżejsze od swojego poprzednika i bardziej wydajne. Zintegrowana jednostka sterująca umożliwia także szybsze reagowanie systemu. Umożliwia też wyłączanie i ponowne włączanie napędu na wszystkie koła w razie potrzeby, w ciągu ułamków sekundy.

Skoda Karoq 2022
Do dziewięciu poduszek powietrznych i szeroka gama systemów asystujących

ŠKODA KAROQ może być wyposażona w nawet dziewięć poduszek bezpieczeństwa. W tym są poduszki dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtynowe poduszki bezpieczeństwa oraz także przednie boczne poduszki bezpieczeństwa. Boczne poduszki bezpieczeństwa w drugim rzędzie foteli są opcjonalne wraz z funkcją Crew Protect Assist. Reaguje ona w przypadku ryzyka kolizji, aby zmniejszyć dotkliwość skutków wypadku.

Model oferuje także liczne systemy wspomagania kierowcy. W tym Travel Assist, obejmujący m.in. aktywny tempomat Predictive Cruise Control, adaptacyjny asystent pasa ruchu Adaptive Lane Assist i także ulepszoną wersję rozpoznawania znaków drogowych. Pozostałe funkcje to np. Park Assist, Trailer Assist i Area View.

Dwa poziomy wyposażenia i wariant SPORTLINE

Nowa ŠKODA KAROQ jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: Ambition i Style. Dodatkowo dostępny jest także wariant SPORTLINE. Poza silnikami 1.0 TSI oraz 2.0 TDI (116KM) jest on dostępny z każdą jednostką napędową. Najmocniejszy silnik benzynowy 2.0 TSI zarezerwowano wyłącznie dla tego wariantu modelu KAROQ. Napęd dostarcza moc 140 kW (190 KM), która przenoszona jest na cztery koła za pomocą 7-biegowej skrzyni DSG. Wizualnie model KAROQ SPORTLINE wyróżnia się licznymi czarnymi elementami wykończenia karoserii, a czarna sportowa stylistyka dominuje również we wnętrzu. Auto otrzymuje też m.in. pakiet wewnętrznego oświetlenia LED Ambiente oraz sportowe fotele z tapicerką materiałową Thermoflux. Wersja SPORTLINE jest również standardowo wyposażona w czarny pakiet z relingami dachowymi i czarnym obramowaniem okien.

Za najtańszą wersję Ambition z silnikiem 1.0 TSI i manualną sześciobiegową skrzynią trzeba zapłacić 106 750 zł. Natomiast najdroższa wersja Sportline z silnikiem 2.0 TDI SCR i napędem 4×4 i automatyczną siedmiobiegową skrzynią DSG to wydatek 164 350 zł.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *