Wyścigowe Lamborghini Huracan GT3 EVO2 – trzecia generacja

Lamborghini prezentuje nowy wyczynowy model Huracan GT3 EVO2, zaprojektowany i opracowany przez Squadra Corse z Sant’Agata Bolognese. Samochód zmodyfikowano w oparciu o Lamborghini Huracan STO, z którym dzieli elementy konstrukcyjne, a także napęd na tylne koła i wolnossący silnik V10. Silnik ten w wersji drogowej generuje 640 koni mechanicznych.

Lamborghini Huracan GT3 EVO2

W porównaniu z Lamborghini Huracan GT3 EVO (poprzedniej generacji), homologowanym w 2019 roku i opartym na samochodzie drogowym Huracan EVO, GT3 EVO2 jest w pełni zgodny z nowymi przepisami technicznymi FIA 2022. Oferuje zupełnie nowe rozwiązania aerodynamiczne i układ dolotowy. Sześciokątna konstrukcja wlotu powietrza i tylna płetwa pochodzą z modelu Huracan STO. Dzięki nim układ dolotowy jest bardziej wydajny, a samochód stabilniejszy. Wlot powietrza na dachu jest połączony bezpośrednio z dolotem powietrza do silnika, zastępując boczne wloty powietrza. Jest od nich efektywniejszy i zapewnia szybszą reakcję przepustnicy. Wprowadzenie 10 elektronicznie sterowanych przepustnic zwiększa wydajność silnika V10 wyposażonego w tytanowe zawory. Cały system zasilania, zaprojektowany przez Lamborghini Squadra Corse, przymocowano do silnika za pomocą zaledwie czterech śrub. Rozwiązanie to wprowadzono po raz pierwszy w modelu Lamborghini Essenza SCV12, aby ułatwić prace serwisowe.

Lamborghini Huracan GT3 EVO2
Nadwozie

Nadwozie wykonane w całości z włókna węglowego. Cechuje się ono muskularnym designem stworzonym we współpracy z Centro Stile Lamborghini. Nowe spojlery, dyfuzor i podwozie poprawiają aerodynamikę. Podłoga z włókna węglowego, pokryta wytrzymałym włóknem Zylon, wraz z nowym dyfuzorem zapewnia większą siłę docisku niż obecna generacja GT3 EVO. Inne innowacje obejmują tylne skrzydło zamontowane na uchwytach ze stopu aluminium (Ergal 7075 T6). Są one inspirowane rozwiązaniem zastosowanym w drogowej wersji STO. Nowe podpory pozwalają na większą precyzję w regulacji skrzydła w porównaniu do modelu EVO.

Lamborghini Huracan GT3 EVO2
Bezpieczeństwo

Przeprojektowano klatkę bezpieczeństwa i wprowadzono dwa dodatkowe tylne pałąki bezpieczeństwa. Zastosowano nowe panele boczne o strukturze plastra miodu z włókna węglowego i kevlaru. Rozwiązanie to przetestowano już w modelu Essenza SCV12 i zwiększa ono bezpieczeństwo w przypadku uderzenia w drzwi. Dzięki temu samochód jest w pełni zgodny z nowymi z przepisami FIA 2022. Dodatkowo, szyby boczne z pleksiglasu zamocowano do panelu drzwi z włókna węglowego za pomocą śrub. Zapewnia to także większą sztywność konstrukcji i jej niezawodność.

Lamborghini Huracan GT3 EVO2
Hamulce

Układ hamulcowy również ulepszono poprzez zastosowanie nowych zacisków i klocków zaprojektowanych przez Squadra Corse. Wszystko, aby zoptymalizować osiągi zarówno w wyścigach wytrzymałościowych, jak i sprinterskich. Rozwiązania te, w połączeniu z dedykowaną kontrolą trakcji (TCS) i systemami przeciwblokującymi (ABS) opracowano, aby ułatwić prowadzenie samochodu w warunkach niskiej przyczepności, nawet przez tzw. gentleman drivers, czyli mniej doświadczonych, okazjonalnych kierowców wyścigowych. Samochód dostarczany będzie klientom wyposażony w opony PZero (325.680-18 z przodu; 325/705-18 z tyłu) pochodzącymi od wieloletniego partnera Squadra Corse firmy Pirelli.

Lamborghini Huracan GT3 EVO2

Giorgio Sanna, szef Lamborghini Motorsport, skomentował: „Nowy Lamborghini Huracan GT3 EVO2 to nie tylko ewolucja obecnego samochodu. Jest to nowy projekt, który wzmacnia transfer technologiczny między działem sportów motorowych Lamborghini a firmą. Dziedziczy także dwa trudne zadania: odnieść sukces, tak jak poprzednie generacje Huracána GT3, który zdobył ponad 40 międzynarodowych tytułów w ciągu sześciu sezonów, oraz dorównać także jego sukcesowi komercyjnemu, pomagając w osiągnięciu celu sprzedaży 500 samochodów wyścigowych Huracán od 2015 r.”

Lamborghini Huracan GT3 EVO2
Pierwszy start: 24h Daytona 2023

Nowe samochody Lamborghini Huracan GT3 EVO2 producent dostarczy klientom w drugiej połowie 2022 roku. Poprzedni model Huracan GT3 EVO można także zaktualizować do nowej specyfikacji GT3 EVO2 za pomocą zestawu ewolucyjnego. Debiut nowego samochodu na torze zaplanowano na 24-godzinny wyścig Daytona w 2023 roku.

Informacja prasowa

Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.