MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Alpine A110 Tour de Corse 75 – limitowana edycja

Alpine pokazało A110 Tour de Corse 75 – limitowaną edycję modelu A110. Samochód jest zainspirowany legendarnym Alpine A110, który brał udział w Rajdzie Korsyki (Tour de Corse) w 1975 roku. Seria specjalna wyróżnia się kultowym designem i sportowym wnętrzem. Sportowy Alpine A110 Tour de Corse 75 łączy zwinność i osiągi dzięki zawieszeniu i silnikowi o mocy 300 KM. Ma on dzięki temu pozwolić poczuć klimat Rajdu Korsyki, zwanego rajdem 10 000 zakrętów.

Alpine A110 Tour de Corse 75
Rajdowa legenda zinterpretowana na nowo

Żółta karoseria kontrastuje z czarną maską i dachem. Kultowe dwukolorowe czarno-żółte malowanie uzupełnia charakterystyczna czarno-biała grafika „Tour de Corse 75”. Sygnatura „Tour de Corse 75” na przednim lewym błotniku współgra z kultowym motywem na drzwiach, białą obwódką na masce i subtelnie wytłoczoną liczbą 7 z tyłu. Nawiązuje ona do ówczesnego samochodu rajdowego. Fotele kubełkowe Sabelt Racing są wyszywane logo Tour de Corse 75 i można je wyposażyć w wyczynowe pasy bezpieczeństwa. Na zewnątrz 18-calowe, błyszczące, białe koła Grand Prix i pomarańczowe zaciski hamulcowe Brembo podkreślają sportowego ducha tej limitowanej edycji.

Alpine A110 Tour de Corse 75

Alpine wyprodukuje tylko 150 numerowanych egzemplarzy serii specjalnej A110 Tour de Corse 75. Ta limitowana edycja zawiera również nowy system multimedialny Alpine z łącznością AndroidAuto i Apple Carplay. We Francji można ją rezerwować od piątku 17 czerwca. Samochód kosztuje 80 000 euro z VAT (cennik Francja).

Histora

Od 1956 roku rajd Tour de Corse jest jednym z najbardziej znanych wydarzeń w sporcie motorowym. W 1967 roku impreza stała się rundą Rajdowych Mistrzostw Francji. Od 1973 roku była już rozgrywana jako francuska runda Rajdowych Mistrzostw Świata. Dwa lata później, w 1975 roku 77 załóg wystartowało w korsykańskiej rundzie Mistrzostw Świata. Jednakże tylko 22 z nich ukończyły rajd. To pokazuje jak wymagająca była to impreza, ponieważ edycja z 1975 roku była miejscem wielu niespodzianek.

Alpine A110 z załogą Jean-Pierre Nicolas / Vincent Laverne i Lancia Stratos HF załogi Bernard Darniche / Alain Mahé walczyły o zwycięstwo przez cały rajd. Wszystko miało rozstrzygnąć się podczas ostatniego odcinka specjalnego. Na nim jednak obie załogi uzyskały identyczne czasy. Ostatecznie załoga Alpine zajęła drugie miejsce w rajdzie, 32 sekundy za zwycięską Lancią Stratos.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *