Auta dostawcze na wodór z ogniwami paliwowymi Toyoty

Nowy model bezemisyjnego auta dostawczego otrzyma elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. Dzięki technologii wodorowej samochód będzie dobrze przystosowany do intensywnej pracy w branży transportowej. Ma ułatwić także prywatnym firmom realizację celów osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Wspólny projekt

Toyota, Isuzu, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) wspólnie opracują średniej wielkości samochód dostawczy z elektrycznym napędem na wodór (FCEV) i wprowadzą go do masowej sprzedaży. Nowy model zwiększy dostępność bezemisyjnych samochodów i ułatwi sklepom, firmom transportowym i innym przedsiębiorstwom osiągnięcie neutralności klimatycznej. Toyota konsekwentnie rozwija wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów i rozbudowuje gamę pełnych hybryd, hybryd plug-in, aut elektrycznych na baterie i na wodór, aby zapewnić klientom nisko- i bezemisyjne pojazdy dostosowane do ich potrzeb i do stanu infrastruktury w każdym regionie na świecie.

Konsorcjum Toyota, Isuzu, Hino oraz CJPT opracują średni samochód dostawczy z elektrycznym napędem na wodór (FCEV). Sprzedaż rusza już w 2023.
Auta dostawcze na wodór z ogniwami paliwowymi Toyoty
Auto dostawcze średniej wielkości

Auta dostawcze średniej wielkości często wykorzystuje się do zaopatrywania supermarketów i lokalnych sklepów. Stanowią one niezbędny element miejskiego ekosystemu i służą ludziom w ich codziennym życiu. Aby się sprawdziły, muszą pokonywać długie dystanse, pracować bez przerwy przez wiele godzin i wykonywać dziennie wiele kursów. Ponadto wiele aut dostawczych jest wyposażonych w systemy chłodnicze, które pobierają energię z napędu samochodu. By spełnić te wymagania, tankowanie aut użytkowych powinno trwać krótko i wystarczać na setki kilometrów. Wodór to paliwo o dużej gęstości energii. Dlatego bezemisyjny napęd na ogniwa paliwowe jest praktycznym rozwiązaniem, dostosowanym do intensywnej pracy w transporcie.

Do projektowania nowego bezemisyjnego auta dostawczego Isuzu i Hino wniosą wieloletnie doświadczenie w budowie samochodów ciężarowych. Toyota zaś – technologie elektryfikacji napędów i wodorowych ogniw paliwowych. CJPT będzie odpowiedzialne za planowanie produktu, aby odpowiadał na potrzeby rynku. Auta dostawcze na wodór pojawią się na rynku na początku 2023 roku. Będzie używany m.in. w wodorowych przedsięwzięciach Toyoty, Isuzu, Hino i CJPT w Tokio i w prefekturze Fukushima.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.