Lancia powraca z nowym logo
Podczas wydarzenia Lancia Design Day marka pokazała swoje nowe logo oraz zapowiedziała trzy nowe modele. W rezydencji królewskiej Reggia di Venaria pokazano także rzeźbę Pu+Ra Zero, przedstawiającą nowy kierunek designu Lancii. „Dziś rozpoczyna się nowa era Lancii z nowym logo i jasną wizją designu”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii. „W oczekiwaniu na nowy model Ypsilon, pierwszy samochód nowej Lancii, przedstawiamy Lancię Pu+Ra Zero. Rzeźbę, trójwymiarowy manifest będący inspiracją dla samochodów, które zostaną wprowadzone na rynek w latach 2024-2028. To dzieło sztuki, w którym przeszłość i przyszłość pozostają w nieustannym kontakcie, w którym elegancja równoważy się z radykalnym duchem form. Dziś rozpoczyna się nasze odrodzenie, w którym chcemy spełnić marzenia tak licznych miłośników Lancii rozsianych po całym świecie. Lancia ponownie stanie się pożądaną, szanowaną i niezawodną marką na europejskim rynku samochodów premium. Dziś jest początek nowej Lancii!”
Nowe logo Lancii, które naznacza wejście marki w erę elektrycznej mobilności
Na przestrzeni 116-letniej historii pojawiło się siedem logotypów Lancii. Wszystkie połączone unikalnymi wartościami, zakorzenionymi w DNA marki i kojarzonymi z elegancją, „potęgą graficzną” i wyrafinowaniem. Teraz nadszedł czas na nowe logo, symbol nowej ery Lancii i jej wejścia w erę elektrycznej mobilności. Nowe logo pojawi się na nowej Lancii Ypsilon, nowym flagowym modelu i na nowej Delcie. Stanowi ono integralną część nowej tożsamości marki, która swoim zasięgiem obejmie europejskie salony dealerskie oraz działania komunikacyjne. Do początku 2024 roku wszystkie salony zostaną odnowione pod względem wizerunku.
Zainspirowane w głównej mierze logo z 1957 roku, które po raz pierwszy pojawiło się na modelu Lancia Flaminia, nowe logo to projekt bardzo klasyczny w swojej estetyce. Prostota i czystość graficzna spotykają się w nim ze szlachetnością kolorów, materiałów i obróbki. Wykonane z aluminium i będące wyrazem nowych kodów graficznych marki, nowe logo zostało „spowite w świetle”. Jest wynikiem technologii stosowanych nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale także w bardzo różnych branżach. Świadczy o tym na przykład koliste szczotkowanie typowe dla tarczy zegarka.
Nowe logo Lancii to tzw. Progressive Classic. To nowa interpretacja wszystkich charakterystycznych elementów legendarnej marki, takich jak kierownica, flaga, tarcza, włócznia i napis. Wszystko w takiej odsłonie, by były one nowoczesne i „patrzące” w przyszłość. Wszystkie te elementy składowe marki są symbolami szlachetności i dziedzictwa Lancii, które teraz uproszczono. Uproszczono je zarówno pod względem linii, jak i kształtów,. Zyskują nową równowagę wyrażającą innowacyjność, jakość „premium” i włoski charakter, połączone z odrobiną eklektyzmu, nadaną przez asymetryczną włócznię.
Projektowanie nowego logo
Aby stworzyć nowe logo, zespół projektantów Lancii przestudiował siedem wersji, które występowały na przestrzeni ponad stu lat. Zaczęli od bardzo prostego i minimalistycznego logo z 1907 roku, gdzie nazwa „Lancia” pisana kursywą i w złotym kolorze, doskonale wpisuje się w styl Liberty tamtego okresu.
Później przeanalizowano logo z 1911 roku. Było to logo zaprojektowane przez hrabiego Carlo Biscaretti di Ruffia, złożone z kilku elementów, które na przestrzeni lat pozostały niezmienne. To czteroramienna kierownica, ręczne sterowanie przyspieszeniem, prostokątna flaga i drzewiec w kształcie włóczni. Następnie przestudiowano logo z 1929 roku, logo z trójkątną tarczą obramowującą koło kierownicy, co jest wyraźnym nawiązaniem do uniwersalnej geometrii i graficznej czystości. Później analizie poddano słynne logo z 1957 roku charakteryzujące się minimalistycznym stylem i wreszcie, uwagę skupiono na najnowszych emblematach, takich jak prosta i wyrafinowana wersja z 1974 roku, czy logo z 1981 roku stworzone przez projektanta Massimo Vignellego z wystylizowaną tarczą, włócznią, kierownicą i flagą, by zakończyć na obecnym logo wprowadzonym w 2007 roku.
Debiut nowego języka designu marki: Lancia Pu+Ra Design
Zrodzona z połączenia słów „Pure” i „Radical” (czysty i radykalny), Lancia Pu+Ra Design to nazwa nowego i zrównoważonego języka designu Lancii, który zainspirował styl samochodów przyszłości i, który ma być wyjątkowy i trwały przez lata. Wszystko to jest owocem chlubnej przeszłości marki i doskonałości włoskiego stylu znanego na całym świecie.
W przyszłych samochodach Lancii odnajdziemy bowiem miękkie, czyste i zmysłowe kształty Aurelii i Flaminii, połączone z najbardziej nowoczesnymi elementami oddającymi radykalizm i prostotę, inspirowanymi językiem wystroju wnętrz, architektury i mody, a także sportową historią marki uosabianą przez słynne Stratosy i Delty.
Dzięki Lancia Pu+Ra Design, bryły nowych pojazdów są tworzone przez kolejne warstwy, poprzez dodawanie i przecinanie podstawowych i charakterystycznych kształtów, takich jak koło, prostokąt i trójkąt, oraz łączenie ich z eklektycznymi detalami. W rezultacie powstał język, który nie jest typowo motoryzacyjny.
Jeśli chodzi o wnętrze, Lancia Pu+Ra Design czerpie inspirację z włoskiego wzornictwa w zakresie wystroju wnętrz, włoskiej doskonałości, jeśli chodzi o dbałość o szczegóły, poszukiwanie ekskluzywnych materiałów i innowacji. Lancia szuka inspiracji w tym obszarze, aby stworzyć wyjątkową przestrzeń, składającą się z prostych, geometrycznych form i radykalnej perspektywy, w której klient poczuje się jak w domu, a nawet więcej, w wyrafinowanym i eklektycznym włoskim salonie. Wszystko wzbogacono dodatkowo o podejście „color blocking” oraz wybór szlachetnych i zrównoważonych materiałów, które definiują przyszłego ducha marki.
Rzeźba Lancia Pu+Ra Zero, trójwymiarowy manifest stanowiący istotę designu przyszłych modeli marki Lancia
Lancia Pu+Ra Zero to trójwymiarowy manifest przedstawiający istotę nowego designu Lancii i wizję tego, jak wyglądać będą nowa Ypsilon, nowy flagowy model marki i nowa Delta. Łącząc design, sztukę i innowację rzeźba ta jest najlepszym wyrazem koncepcji „Progressive Classic”.
Lancia Pu+Ra Zero to synteza przeciwstawnych elementów: piękna i techniki, gracji i charakteru. Harmonijnie łączy podstawowe, ikoniczne i tradycyjnie typowe kształty Lancii w ciągłym dialogu pomiędzy dwoma różnymi, ale uzupełniającymi się duszami marki, pomiędzy przeszłością i przyszłością.
Przód Lancii Pu+Ra Zero to reinterpretacja historycznej osłony chłodnicy Lancii przypominającej rozszerzający się ku górze „kielich”, dzisiaj zwrócony w przyszłość poprzez trzy promienie światła, podkreślające jego kultowy i niezwykły charakter. Ten nowy „kielich”, czysty, technologiczny i o niepowtarzalnym charakterze pojawi się na wszystkich trzech nowych modelach Lancii, czyniąc je rozpoznawalnymi na pierwszy rzut oka tak w dzień, jak i w nocy.
Nad kielichem znajduje się nowy napis Lancia. Ten podwójny podpis, kielich zestawiony z napisem, będzie sygnować przód wszystkich trzech nowych modeli Lancii: „kielich pełen światła” otaczający wirtualnie nazwę marki i wyraźnie określający tożsamość graficzną odrodzenia marki Lancii, przenosząc ją w erę mobilności elektrycznej.
Lancię Pu+Ra Zero tworzą miękkie, płynne linie przypominające design Aurelii B20 i Flaminii, z kolistym dachem zalewającym kabinę światłem, w grze, w której stawką jest równowaga między nadwoziem a wnętrzem.
Tył wyróżniają okrągłe światła. Nawiązują one do reflektorów znanych ze Stratosa. Zostaną wykorzystane w nowym modelu Ypsilon wraz z nowym napisem Lancia umieszczonym pomiędzy reflektorami. Ponadto, w widoku bocznym uwagę zwraca nowe logo.
Lancia Pu+Ra Zero ma niebieski kolor Micalized Blue z subtelnymi refleksami. Grają one ze światłem pod znakiem włoskiej elegancji, płynności i lekkości.
Lancia i Cassina, podróż pod znakiem włoskiej doskonałości
Nowy język designu marki, Lancia Pu+Ra Design, tworzy przestrzeń o formach zarówno czystych, jak i radykalnych. Robi to za pomocą języka, nietypowego dla branży motoryzacyjnej. Według niego wnętrza przyszłych modeli Lancia będą doskonale spójne z designem ich nadwozia. W kabinie nowych modeli kierowcę i pasażerów powita elegancja wyróżniająca markę Lancia i wnętrza inspirowane ikonami przeszłości. Ikonami, takimi jak Gamma, Thema i Flavia, wzbogacone teraz o prostą i intuicyjną technologię zgodną z DNA marki.
W efekcie, możemy poczuć się jak w prawdziwym, eleganckim „salonie”, przypominającym salon w typowym włoskim domu. Domowa i gościnna przestrzeń jest również eklektyczna, ponieważ łączy różne, często kontrastujące ze sobą style, tworząc harmonijną i spójną całość.
Właśnie dlatego, marka Lancia zdecydowała się na współpracę z firmą Cassina. Marka czerpie inspirację z know-how renomowanej włoskiej firmy zajmującej się luksusowym wystrojem wnętrz. Ma ona prawie 100-letnią historię bogatą w innowacyjne rozwiązania. Cassina dołączy do marki Lancia, wnosząc do branży motoryzacyjnej swoje doświadczenie. Skupia się bowiem na wspólnych wartościach, takich jak włoski duch, innowacyjność, tradycja i poszanowanie dla środowiska, dając początek projektowi przyszłości.
Założona w 1927 roku we Włoszech, Cassina projektuje designerskie meble, tworzone z myślą o jak najlepszej jakości i trwałości. Łączy tradycyjne umiejętności z najwyższą wydajnością oraz zdolności technologiczne z tradycyjnym rzemiosłem. Angażuje czołowych architektów i projektantów i tworząc kompletne, harmonijne rozwiązania wystroju wnętrz, które ucieleśniają najlepsze współczesne wzornictwo.
Reggia di Venaria: pałac królewski wpisany na Listę Dziedzictwa UNESCO
Lancia wybrała dawną rezydencję królewską Reggia of Venaria na miejsce Lancia Design Day. Zrobiono to w celu podkreślenia pokrewieństwa między sabaudzką rezydencją a marką. W imię dualizmu złożonego z klasycznej przeszłości i wizji przyszłości.
Kiedy zbudowano ją w drugiej połowie XVII wieku, Reggia uważana była za dzieło nowoczesnej i wybiegającej w przyszłość architektury. To samo dotyczyło sąsiedniego Turynu, który stał się obowiązkowym punktem na mapie dla wykształconych i zamożnych podróżników tamtych czasów, doskonalących swoją wiedzę, zwiedzając najpiękniejsze europejskie stolice. Prace renowacyjne przeprowadzone w latach 1999-2007 w Reggia di Venaria, przywróciły jej dawny splendor. Przekształciły ją w nowoczesny obiekt, który można nie tylko zwiedzać, ale także poczuć, zanurzając się w podróż pomiędzy historią a nowoczesnością. Dokładnie odpowiada to więc idei „Progressive Classic” mocno wpisanej w DNA marki Lancia. W 1997 roku, pałac Reggia di Venaria wpisano na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jedną z jej największych atrakcji jest Wielka Galeria. Wygląda jak teatr światła, dzięki białym marmurom i ogromnym 44 oknom i 22 dużym owalom na jej sklepieniu. Tworzą one grę światła i cienia, która nigdy nie przestaje zadziwiać i zachwycać zwiedzających.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.